sobota, 2 grudnia 2023

Serojabłkowiec z pomarańczą bez pieczenia

Dzień dobry w sobotę 😀

Zasypało Was? Bo u nas jest w sumie tak delikatnie jakby ktoś cukrem pudrem posypał 😉 i tak o to zrobiłam sobie wstęp do słodkiego przepisu 😁 nazwałam ten deser bez pieczenia serojabłkowiec bo jest na bazie twarogu i jabłek. Szczerze mówiąc spokojnie może to być przepis całoroczny. Produkty użyte przeze mnie są dostępne cały rok.... ale w związku z tym że udekorowałam je klejnocikami w postaci pomarańczy kandyzowanych to musi go być przepis świąteczny. Bo właśnie pomarańcze kandyzowane w syropie cukrowymi niezmiennie kojarzą mi się ze świętami. Dlatego nie przedłużając serdecznie zapraszam na mój pomysł 🙂

Jak już zapewne zauważyliście biorę udział w kalendarzowym wyzwaniu u Klaudii Zuberskiej. Dlatego też Jej blog chciałam docenić jako pierwszy. Za inicjatywę ale nie tylko. Klaudia tworzy swój blog z pasją i profesjonalizmem. Przy tym jest taka miła i serdeczna. Bardzo lubię do Niej zaglądać do czego i Was zachęcam 😍🩵🩷

Drugi blog do którego odwiedzania Was zapraszam to blog Iwonki i Jej Gotowanie to proste. Ja wprost uwielbiam tam zaglądać bo zawsze coś pysznego i inspirującego można znaleźć. I zdjęcia są zawsze takie apetyczne że chcę się ekran zjeść 😉 serdecznie zachęcam do zaglądania do Iwonki 😍🩵🩷





6 biszkoptów

Masa jabłkowa:

4 jabłka

1 szklanka wody

3 łyżeczki żelatyny

Sok z 1/2 cytryny

Masa serowa:

250 g sera białego

400 g jogurtu greckiego

2 pomarańczy

3 łyżeczki żelatyny

4 łyżki erytrolu - lub więcej jeśli ma być bardziej słodkie

Dekoracja:

125 ml wody

110 g cukru

2 łyżki soku z cytryny

1 pomarańcza



Masa jabłkowa:

Owoce umyć, osuszyć i obrać, pozbawić nasion. Pokroić w kostkę średniej wielkości.

Przełożyć do rondla, dodać wodę i dusić do miękkości jabłek. W międzyczasie żelatynę zalać 4 łyżkami wody i zostawić do napęcznienia. 

Zdjąć rondel z ognia, dodać żelatynę i wymieszać do jej rozpuszczenia. Zostawić do ostygnięcia.

Małe ringi do torcików ustawić na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i włożyć po biszkopcie. Wlać jabłka i wstawić do lodówki na pół godziny.

Masa serowa:

Z obranych pomarańczy wyciąć fileciki - zrobić to nad miseczką, aby zebrać sok który będzie się wytrącał. Fileciki pokroić w kostkę,a do soku dodać żelatynę i zostawić do napęcznienia.

Następnie rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofali, lekko ostudzić.

Do miski przełożyć ser,jogurt oraz erytrol i zmiksować na gładko. Dodać żelatynę i dokończyć miksowanie. Dodać kawałki owoców i delikatnie wymieszać.

Przelać masę serową na każdą porcję z jabłkami. Wstawić do lodówki.

Dekoracja - kandyzowane pomarańcze:

Do rondelka przelać wodę, dodać cukier oraz sok z cytryny. Zagotować. Następnie zmniejszyć ogień i włożyć plastry pomarańczy i gotować 30-40 minut,co jakiś czas obracać. Wyjąć z syropu i ułożyć na wierzchu sera ( syrop można zachować i przechowywać w lodówce i np posłodzić kompot).

Smacznego.










24 komentarze:

  1. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Wiolu,jak zwykle wyszedł spotanicznie bo trzeba było ser wykorzystać 😁

      Usuń
  2. Pyszne deserki. Blog Iwonki znam i zaglądam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosiu bardzo dziękuję i cieszę się że zaglądasz do Iwonki 😍

      Usuń
  3. Prezentują się świetnie ;) Idealna propozycja na świętą i zimowe dni :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają tak ładnie i równiutko i jeszcze tak smacznie ^_^ Dziękuje Ci kochana za tak miłe słowa, od razu cieplej na serduszku mi się robi gdy komuś podobają się moje wypieki i gotowanie :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko w Twoich ustach to największy komplement,wszak Twoje wypieki są zawsze takie idealne 😍😘

      Usuń
  5. Pomysłowe i cudnie wygląda, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi że pomysł się podoba 🙂 ja również serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  6. Wygląda rewelacyjnie, a że bez pieczenia to dodatkowa zaleta :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, czasem piekarnik też musi odpocząć. Mój co prawda rzadko odpoczywa ale jednak 😉

      Usuń
  7. Przepis boski a jak patrzyłam na zdjęcia, to aż mi ślinka pociekła. Zrobię na następny weekend.
    Też lubię zaglądać na blog Klaudii, ale tego drugiego nie znam. Skoro polecasz, to tam wpadnę ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu będzie mi bardzo miło gdy wypróbujesz przepis. A blog Iwonki serdecznie polecam,tam to dopiero frykasy są 😍

      Usuń
  8. O, jak cudownie brzmi "serojabłkowiec"! Z pewnością to pyszny pomysł na deser, zwłaszcza z dodatkiem pomarańczy kandyzowanej, nadającej mu świąteczny urok. Bardzo kreatywnie połączyłaś elementy kulinarno-świąteczne. Też zaglądam do dziewczyn na blog Klaudii Zuberskiej i Iwonki, z pewnością warto tam zajrzeć po kolejne inspiracje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Cieszę się że nazwa się podoba 🙂 a blogi są naprawę warte uwagi 🤩💜

      Usuń
  9. Jak to apetycznie wygląda. Bardzo lubimy takie desery. Zabieram przepis i bardzo dziękuję:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja bardzo dziękuję, jest mi niezmiernie miło 😍

      Usuń
  10. Super pomysł i wykonanie😊
    Smacznego☕🤗

    OdpowiedzUsuń