czwartek, 21 grudnia 2023

Babeczki ośnieżone choinki

Dzień dobry 🙂

Dzisiaj choinki, ale w innym wydaniu. Tym razem to babeczki. W smaku są naprawdę smaczne, ale szczerze mówiąc liczyłam że ten pył z pistacji będzie bardziej widoczny. Ale mimo wszystko takie babeczki będą miło ozdobą stołu. Podoba się Wam ten pomysł? 🙂

Dzisiaj chciałabym bym Was zaprosić na blog Ani czyli Książkowy Las Anki. Przyznam szczerze że sama znam ten blog od niedawna, ale jestem nim szczerze zachwycona. Autorka tak doskonale pisze recenzję książek, że jestem w stanie sięgnąć po gatunki, które zwykle omijam. A Ania tak napisze, tak zaciekawi że chcę się przeczytać już zaraz 😁 serdecznie zapraszam do zaglądania do Ani 🙂🩷🩵




Babeczki:

3 jajka rozm. M

150 g drobnego cukru

150 g mąki pszennej

100 g mąki ziemniaczanej

3 łyżki oleju

1 łyżeczka proszku do pieczenia

Sok i skórka z 1/2 pomarańczy

Dekoracja:

50 g pistacji ( waga bez łupin)

80 g białej czekolady

1 łyżka śmietany 30%

2 łyżki cukru pudru

Odrobina wrzątku


Babeczki:

Do miski wbić jajka, dodać cukier i ubijać na jasną i puszystą masę, około 3-4 minuty. Dodać skórkę i sok z pomarańczy i wymieszać. Stale miksując dodawać olej i miksować do połączenia składników.

Obie mąki wraz z proszkiem do pieczenia wymieszać i przesiać do miski i delikatnie wymieszać aby nie było grudek.

Z papieru do pieczenia wyciąć 8 kół o średnicy około 18 cm. 


Następnie każde koło naciąć tak jak na zdjęciu:


Uformować papier w stożek i spiąć spinaczem lub zszyć zszywaczem


Każdy stożek włożyć do słoiczka lub specjalnej wysokiej metalowej foremki na muffiny ( ja nie mam więc były słoiki). Ciasto przełożyć do rękawa cukierniczego i wyciskać ciasto do stożków.


Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st około 30 minut, do suchego patyczka. Wyjąć i zostawić do ostygnięcia.

Uwolnić ze słoiczków. W razie zbytniego wyrośnięcia ciasta można go wykroić aby wyjąć babeczkę.

Dekoracja:

Obrane pistacje zmielić w młynku do kawy. Wysypać na płaskie naczynie lub papier do pieczenia.

Czekoladę wraz ze śmietaną rozpuścić w kąpieli wodnej. 

Każdą babeczkę przyciąć,aby miała płaski spód i smarować czekoladą przy pomocy pędzla a następnie obtaczać w pistacjach. Oprószyć cukrem pudrem.


Odłożyć na kratkę.

Z cukrem pudrem i wrzątku przygotować lukier i oblać wierzchołki choinek. Można dodatkowo udekorować gwiazdeczkami. Smacznego.









27 komentarzy:

  1. Kolejny, świetny pomysł. Wyglądają rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super, świetny pomysł. Bardzo efektowne choinki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. OOOoooo , takich ciasteczek jeszcze nie widziałam. W kolejnym roku na święta muszą zagościć na naszym stole.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł i zjadłabym z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł świetny! Tak niewiele trzeba żeby takie cudeńka wyczarować:)
    Wszystkich Twoich pomysłów nie da się wykorzystać teraz ale zrobiłam sobie notatnik i przenoszę przepisy "na potem":)
    Na pewno się przydadzą 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej Kochana ale zrobiłaś mi dzień tymi słowami, aż się wzruszyłam 😘 ogromnie Ci dziękuję 😘💜🩷💜

      Usuń
  6. Niesamowite !!! Sporo pracy przy nich, ale na pewno warto. Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No trochę trzeba się pobawić, ale tak jak mówisz zdecydowanie warto to zrobić. Bardzo dziękuję za komentarz i odwiedziny 🩷

      Usuń
  7. Super pomysł, podziwiam ;) ja jestem zbyt leniwa ;0
    Dziękuję bardzo za miłe słowa :*
    Pozdrawiam w przerwie między robieniem ciasteczek cytrynowych :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W to lenistwo to nie wierzę, czytanie tylu książek to nie lada wyzwanie. Okazuje się że ja też jeszcze muszę upiec jakieś ciasteczka bo pierniczki znikają w błyskawicznym tempie 😉

      Usuń
  8. Kochana tak świetnego pomysłu na babeczki to dawno nie widziałam :D Rewelacyjne ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonka pięknie dziękuję, miło mi że pomysł się podoba 🙂

      Usuń
  9. Czadowe babeczki 😍 Wyglądają pięknie 🧡

    OdpowiedzUsuń
  10. Super pomysł. Ostatnio znalazłam przepis na szyszki, które później były oprószane cukrem pudrem. Też bajecznie wyglądały. Ale twoje choineczki łatwiej zjeść 😁

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mówisz o tych szyszkach z płatków czekoladowych? Jeszcze ich nie robiłam, ale rzeczywiście wyglądają obłędnie. A babeczki znikają w 2-3 kęsy 😁

      Usuń
  11. Świetna są te choineczki :)

    OdpowiedzUsuń