środa, 6 grudnia 2023

Zupa grzybowa z kluseczkami

Dzień dobry 🙂

Była już propozycja na mięso,na śledzie więc dzisiaj pomysł na zupę. Zwykle na Wigilię przygotowuję zupę grzybową z makaronem w kształcie drobnych gwiazdek. W tym roku postawiłam coś zmienić i przygotowałam kluseczki z mąki i jajek. I okazało się że to strzał w 10! Zupa zyskała zupełnie inny wymiar. Przygotowanie nie jest trudne, kluseczki można przygotować wcześniej i trzymać w lodówce. Dobę spokojnie wytrzymają. Zaciekawiłam Was? Jeśli tak to zapraszam dalej 🙂

Wczoraj zapraszałam Was na blog Mirki czyli Oaza Recenzji. Świetnie skrupulatnie prowadzony blog. Dzięki Mirce dowiedziałam się o wielu książkach o których wcześniej nie wiedziałam i nawet by na nie spojrzała. Blog rzetelny i z pasją. Serdecznie zapraszam do zagłębienia się 😍🩷🩵

A dziś zapraszam Was do Małgosi z Marcepanowego Kącika. To blog kulinarny w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Od zup,drugich dań na deserach kończąc. Smakowicie i po domowemu. Serdecznie polecam 😍🩷🩵

I jeszcze słowo od siebie. Trochę szkolny kulinarnie tydzień mam. Praktycznie wszystkie popołudnia w kuchni, bo na dziś do pracy słodkie szykowałam,w sobotę mała impreza i nie do końca jestem regularnie w sieci,za co bardzo przepraszam i myślę że w przyszły wtorek wszystko nadrobię. Serdecznie Was pozdrawiam 😘




Zupa:

30 g suszonych grzybów

2 małe marchewki

1 pietruszka

1 cebula

1 ząbek czosnku

2 łyżki oleju

1 łyżeczka soli

1 łyżka sosu sojowego

Sok z 1/2 cytryny

2 liście laurowe

4-5 kulek ziela angielskiego

2 litry wody 

3 łyżki śmietany kremówki

Kluseczki:

250 g mąki pszennej

150 ml mleka

100 ml wody

3 jajka

1/4 łyżeczki soli

1/4 łyżeczki pieprzu


Zupa:

Grzyby zalać wodą i zostawić na 30 minut. Następnie ugotować do miękkości.

Cebulę i czosnek drobno posiekać. Marchewkę i pietruszkę zetrzeć na tarce o grubych oczkach.

W garnku rozgrzać olej i wrzucić cebulę z czosnkiem, zeszklić. Dodać starte warzywa i przesmażyć kolejne 2-4 minuty. Dodać wodę, ziele i liść laurowy. Zagotować. Zmniejszyć ogień i gotować do miękkości warzyw. 

W międzyczasie drobno pokroić grzyby. Dodać je do zupy wraz z 1/2 szklanki wody z gotowania grzybów. Dodać sól,sos sojowy oraz sok z cytryny.Zagotować całość.  Zdjąć z ognia i dodać śmietanę, wymieszać.

Kluseczki:

Wszystkie składniki przełożyć do miski i wymieszać mikserem na gładką, gęstą masę. Zagotować wodę w dużym garnku. Postawić na garnku druszlak i wylać ciasto. Przetrzeć ciasto. Zagotować i gotować około 2-3 minuty. Odcedzić i przelać wodą. Dodać do zupy. Wymieszać. Smacznego.








34 komentarze:

  1. Bardzo lubi zupę grzybową. Szczególnie zimą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak mnie również kojarzy się z zimowymi czasem 🙂

      Usuń
  2. Pysznie :) u mnie na Wigilii też zawsze grzybowa, najczęściej z zimniakami :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie do tej pory tylko makaronu, z ziemniakami jeszcze nie robiłam 🤔

      Usuń
  3. Apetyczna propozycja nie tylko na święta.

    OdpowiedzUsuń
  4. U nas na Wigilii zawsze barszczyk :) Co nie zmienia faktu, że zupę grzybową też bardzo lubimy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas są dwie zupy - najpierw barszczyk z uszkami a w połowie właśnie grzybowa.

      Usuń
  5. Witam serdecznie ♡
    Wygląda bardzo apetycznie :) Sama rzadko robiłam kluseczki, dopiero moja teściowa obudziła we mnie miłość do nich :) Naprawdę, tak mi posmakowały, że zaczęłam częściej jadać zupy z kluseczkami. Twoja grzybowa wygląda obłędnie, uwielbiam ten smak :) Sama często robię, zwłaszcza w tym okresie jesienno-zimowym :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja mam tak że zupełnie zapominam o kluseczkami, potem je przez jakiś czas robię a potem znów zapominam 😉

      Usuń
  6. Mam grzybki syszone, będę robiła taką zupkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. ciekawa jestem czy by mi smakowało:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowna ta Twoja zupa z lanymi kluseczkami 😍
    Pozdrawiam ciepło! 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ślicznie dziękuję, bardzo mi miło 😍 serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️🌹

      Usuń
  9. Kolejny pomysł na zupę grzybową. U mnie pęczak bo tak gotowało się w moim domu rodzinnym ale chętnie spróbuję z kluseczkami:)
    Pozdrawiam mikołajkowo 🎅🎅

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! Ciekawy pomysł z tym pęczakiem,nie znałam go wcześniej. Serdecznie dziękuję za inspirację i odwiedziny 🙂

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. A filiżanki będą nam służyły 3 Wigilię. Gdy je zobaczyłam w sklepie zakochałam się i za każdym razem gdy je wyjmuję na święta jestem nimi zachwycona!

      Usuń
  11. U mnie tylko barszcz króluje, ale jak bym miała okazje to bym skosztowała takiej zupki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może przed świętami zrobisz? Serdecznie polecam 🙂

      Usuń
  12. Bardzo fantastyczna zupa grzybowa. Coś wspaniałego na wigilię, jak i na obiad 👍😊

    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serca 🤗🧡💕
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie,to bardzo uniwersalny przepis. Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  13. Uwielbiam zupę grzybową, a z kluseczkami na pewno smakuje cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie w domu też tradycją jest zupa grzybowa na obiad w Wigilię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. I znowu zrobiłam się głodna, a zupę grzybową uwielbiam🍜😀

    OdpowiedzUsuń