niedziela, 17 grudnia 2023

Śledzie pod szubą

Dzień dobry 🙂

Do świąt zostało już tylko 7 dni więc muszę podkręcić tempo z dzieleniem się przepisami z Wami. Jest duże prawdopodobieństwo że wpisy będą się pojawiać codziennie,a w sumie od kilku dni już tak jest i z pewnością do Wigilii się wyrobimy 😍. Ale pysznych rzeczy nigdy dość,prawda? 😀 

Tym razem stawiam na kolejną wersję śledzi. Muszę przyznać że w taki sposób zrobiłam je po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni. Przygotowałam te śledzie na minioną sobotę i nasze spotkanie. Zrobiłam je w piątek wieczorem,a gdy rano wyjęłam z lodówki to biały majonez okazał się różowy 😉 ale uważam że dzięki temu jeszcze bardziej uroczo wygląda. A jak się Wam podoba? Serdecznie zapraszam na przepis 🙂

Wczoraj zapraszałam Was na blog Magdy i Jej 30 plus blog. Pełen nowinek kosmetycznych ale nie tylko. Bardzo lubię zaglądać do Magdy? A jak to jest u Was?

Dzisiaj zapraszam na blog Amelki czyli Melka Blogerka. Amelka przez pewien czas nie była aktywna na blogu, ale ostatnio wróciła i to z wielkim przytupem. Naprawdę szczerze polecam zajrzeć do Amelki 🩵🩷




3 płaty śledzia z octu

4 ziemniaki ugotowane

2 marchewki ugotowane 

2 małe ugotowane buraki

3 łyżki majonezu lekkiego

3 łyżki śmietany 30%

Sól, pieprz do smaku

Szczypta płatków chili


W małej miseczce wymieszać majonez ze śmietaną, dodać sól i pieprz. Odstawić na bok.

Ziemniaki, śledzie i marchewkę pokroić w drobną kostkę.

Na dno naczynia przełożyć ziemniaki, dodać śledzie. Nałożyć i wyrównać połowę majonezu.

Następnie ułożyć marchewkę i dać starte na dużych oczkach buraki, wyrównać. Nałożyć resztę majonezu, wyrównać i oprószyć płatkami chili. Wstawić do lodówki na 2-3 godziny,a najlepiej na całą noc. Smacznego.







34 komentarze:

  1. Dzień dobry niedzielne :) Cieszy mnie, że dzielisz się świątecznymi przepisami, tworząc atmosferę radosnego oczekiwania na święta! 😊 Śledzie w różowym majonezie brzmią nie tylko smakowicie, ale także prezentują się stylowo. Pomyłka z kolorem dodaje im uroku, co dodatkowo podkreśla Twoją kreatywność w kuchni. Zaproszenie do odwiedzenia blogów Magdy i Amelki jest miłe, z chęcią zajrze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu serdecznie dziękuję za tak miłe słowa, humor mój od razu sięga poziomu nieba 😘

      Usuń
  2. Wyglądają bardzo smakowicie i fajnie wyszło z tym majonezem w różowym kolorze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, chociaż na początku wpadłam w panikę że nie mogę podać tego gościom,a potem pomyślałam że to w końcu domówka a nie restauracja z gwiazdkami Michelin i wpadki się zdarzają 😉

      Usuń
  3. Nie jadłam jeszcze takich śledzi. Jestem ciekawa ich smaku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Smakują zaskakująco dobrze ostrość śledzia doskonale łagodzi słodycz buraków.

      Usuń
  4. Mam podobny przepis, ale jeszcze z jajkami. Może kiedyś uda mi się wypróbować Twój przepis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja kiedyś wypróbuję taką wersję z jajkami, dziękuję za inspirację i za odwiedziny 🙂

      Usuń
  5. Ojej ♥ Dziękuję za jakże piękne wyróżnienie ♥ Ja tu uwielbiam zaglądać bo zawsze jest smacznie i kusząco :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu cała przyjemność po mojej stronie i bardzo dziękuję za przemiłe słowa 😘

      Usuń
  6. Uwielbiam śledzie. Tu robię podobnie, tylko zamiast marchewki używam kwaśnego jabłka. Uwielbiam też przepis i stosuję go przez cały ro ;)
    No i kolor fajny ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z jabłkami też brzmi kusząco, mam już więc drugą inspirację na śledzie, bardzo dziękuję 😍

      Usuń
  7. Nie jestem fanką śledzi i ryb jako takich. Czasem zjem, ale muszę mieć na śledzia czy rybę jakąś chęć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja śledzie lubię ale z innymi rybami mam podobnie. Dziękuję za odwiedziny 🙂

      Usuń
  8. Nie lubię ryb, ale ciekawy przepis i nazwa mi się nawet obiła o uszy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dosyć popularny przepis ,znany także jako śledzie pod pierzynką 😀

      Usuń
  9. A właśnie szukałam nowego pomysłu na śledzie! Dziękuję!

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda to bardzo smakowicie. Często jadamy śledzie. Z pewnością wypróbuję. Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło, najważniejsze że pracy nie ma zbyt wiele co jest ogromnym atutem tego przepisu 😁

      Usuń
  11. Witam cię cieplutko 🙋‍♂️
    Uwielbiam przystawki śledziowe, a te wyglądają również znakomicie i przepysznie. Coś wspaniałego na święta 👍😊
    Pozdrawiam cieplutko i od serca 🤗💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ja na święta co prawda mam wypróbowany pomysł na śledzie od lat, ale lubię próbować nowych smaków 😀 serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  12. Jak to wygląda mega pysznie ❤️ bardzo lubię. Spóźnionego wszystkiego co najlepsze ✨❤️

    OdpowiedzUsuń
  13. Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ale myślę że w ciągu roku też można się nimi raczyć 😀

      Usuń
  14. NIe przepadam za śledziami, ale muszę przyznać, że wyglądają smakowicie.

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam śledzie, chętnie poczęstuję się Twoimi-dziękuję😊

    OdpowiedzUsuń