sobota, 23 grudnia 2023

Piernik staropolski w wersji mini

Witajcie ponownie 🙂

Miałam zostawić ten  przepis na przyszły rok, ale nie wiadomo czy w przyszłym roku będę mieć czas na blogowanie, zwłaszcza pod koniec roku,bo przeprowadzka i takie tam. I dlatego postanowiłam dodać go jeszcze w tym cyklu przepisów. 

Piernik wyszedł bardzo aromatyczny, ale szczerze mówiąc nie do końca mam porównanie bo chyba nigdy takowego nie jadłam,a na pewno nie robiłam. W tym temacie to mój debiut. Ale z pewnością będę go przygotować w kolejnych latach. Serdecznie zapraszam na moją wersję sernika staropolskiego. 




250 g miodu

110 g cukru

150 g masła

1 jajko

2 łyżeczki przyprawy do piernika

80 ml mleka

500 g mąki

70 g orzechów włoskich

30 g skórki pomarańczowej

2 żółtka

1,5 łyżeczki sody

Dodatkowo:

Powidła

Konfitura brzoskwiniowa

150 ml śmietany kremówki

100 g czekolady gorzkiej

25 g mlecznej czekolady



Do rondelka przełożyć miód, cukier oraz masło,na wolnym ogniu doprowadź do wrzenia i połączenia wszystkich składników. 

Przelać do miski i zostawić do ostygnięcia. Gdy to nastąpi dodać mąkę, przyprawę do piernika oraz jajko i żółtka. Dokładnie wymieszać do połączenia. 

W mleku rozmieszać sodę i dodać do ciasta. Ponownie wymieszać. 

Orzechy oraz skórkę posiekać dodać do ciasta i mieszać jeszcze 5 minut. 

Następnie przełożyć do miski, przykryć ściereczką i wstawić do lodówki na 4 tygodnie.

Po tym czasie ciasto wyłożyć na płaską blachę i delikatnie rozwałkować przez papier do pieczenia.

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 i piec około 45-55 minut,do suchego patyczka.

Wyjąć, zostawić do ostygnięcia. Następnie ringiem o średnicy 9 cm wyciąć porcje ciasta. Każdą przekroić na pół. Część posmarować powidłami,a resztę konfiturą brzoskwiniową. Zostawić w zamkniętym pojemniku na dobę.

Po tym czasie przygotować polewę. Śmietanę połamać i wrzucić do miseczki. Śmietanę zagotować i wlać do czekolady. Po dwóch minutach wymieszać na jednolity płyn. Lekko przestudzić i oblać pierniki. Smacznego.










16 komentarzy:

  1. Pięknie Ci wyszły te pierniczki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają bardzo apetycznie, chyba ich zrobię na święta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie takie porcje w zupełności wystarczą. Wesołych Świąt i szczęśliwego Nowego roku 🎄🍾💗

    OdpowiedzUsuń
  4. Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam 🙂 i dziękuję za odwiedziny 😘

      Usuń
  5. Idealna wielkość dla mnie, lubię takiej wielkości słodkości ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze że ja też lubię te wszystkie nimi wersję. Łatwiej podzielić i zjeść 😉

      Usuń
  6. Wygląda po prostu bosko! Aż szkoda zjeść!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierniki są zawsze dobre :)

    OdpowiedzUsuń