piątek, 22 grudnia 2023

Czekoladowo- korzenne serca

Dzień dobry:)

Macie ochotę na ciasteczka? Jeśli tak to dobrze trafiliście 😉 dziś zapraszam na wersję korzenną i w sumie bardzo prostą a jak zawsze urokliwą. Przyznam się szczerze, że początkowo zastanawiałam się czy przepis opublikować bo w sumie pomysł w zasadzie banalny i nie jest trudny w wykonaniu. Ale zaraz sobie przypominałam że ja ten trochę więcej niż 10 lat temu też na początku szukałam prostych przepisów do wykonania, bo nie od razu Kraków zbudowano. I może i do mnie zajrzy ktoś kto dopiero zaczyna przygodę z pieczeniem i pomyśli:" Hej to pomysł dla mnie, dam radę to zrobić". I tak oto te urocze serca są dziś na blogu 🤗

Ja dziś mocno zakasuje rękawy i do dzieła. A jak u Was prace? 

Dzisiaj zapraszam Was do kuchni Mamy Marzyni czyli Moja Kuchnia pachnąca barszczem. Znacie ten blog? Ja zupełnie od nie dawna,ale bardzo lubię tam zaglądać. Nie dość że pyszne i pomysłowe przepisy to wstęp do nich pisany w taki sposób, że buzia sama się śmieje i od razu dzień jest lepszy. Serdecznie Was tam zapraszam 🙂🩷🩵



350 g mąki pszennej

30 g czekolady w proszku

2 łyżeczki przyprawy do piernika - najlepiej domowej*

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

1/3 łyżeczki sody

1 jajko

120 g erytrolu - może też być drobny cukier

160 g miodu

110 g miękkiego masła lub margaryny roślinnej


W misce wymieszać mąkę, czekoladę, przyprawę do piernika oraz sodę i proszek do pieczenia. Odstawić na bok .

Erytrol zmielić na puder w mlynku do kawy ( cukru nie trzeba mielić).

Do dużej miski przełożyć masło, dodać erytrol bądź cukier i utrzeć na jasny krem. Dodać jajko i ponownie zmiksować. Następnie wlać miód i wymieszać.

Na koniec dodać sypkie składniki i wymieszać do połączenia składników. Ciasto uformować w kulę lub jeszcze lepiej w placek, owinąć folią i wstawić do lodówki na godzinę. 

Po tym czasie odrywać porcję ciasta ( nie za duże, ciasto jest dosyć luźne i z dużą porcją trudniej będzie się pracować). Lekko oprószyć mąką i rozwałkować na grubość 5 mm. Wycinać serca i odkladać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st około 11 minut. Wyjąć i ostudzić na kratce. Przed podaniem można oblać lukrem lub czekoladą, ale uważam że są wystarczająco słodkie.

* przygotowanie domowej przyprawy do piernika nie jest trudne - wystarczy kupić dobrej jakości mielone przyprawy i wymieszać je w słoiczku i gotowe. Te kupne mają więcej cukru niż aromatu.








26 komentarzy:

  1. Fajny przepis, a ciasteczka na pewno są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i rzeczywiście bardzo udane są 🙂

      Usuń
  2. Uwielbiam takie ciasteczka<3 Wyglądają pięknie i niezwykle apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wszelkie ciasteczka kocham,a takie sercowe chyba najbardziej 😁

      Usuń
  3. Piękne świąteczne ciasteczka 🍪🍪🍪

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne i pyszne ciasteczka 🧡
    Zdrowych, spokojnych i pełnych ciepła świąt! 💖🎄
    Serdecznie pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu Tobie również cudownych świąt Bożego Narodzenia 🌲❄️🎄🌟

      Usuń
  5. Urocze serduszka :) na pewno też pyszne i pachnące :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Madziu za komentarz i odwiedziny 🩷

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło że Ci się podobają 🩵

      Usuń
  7. Pyszności. Wyglądają bardzo apetycznie i uroczo. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana jak zwykle jesteś dla mnie bardzo miła 😘🩷

      Usuń
  8. Poddałaś mi pomysł na sylwestra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo się cieszę 🤩,ja dziś upiekłam jeszcze dwa rodzaje innych ciasteczek 😁😁😁

      Usuń
  9. Wspaniałości!
    Życzę Ci radosnych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Również serdecznie życzę spokojnych i rodzinnych świąt 🎄❄️🎄

      Usuń
  10. Pięknie wyglądają :) Bardzo fajny przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję, cieszę się że pomysł się podoba 🙂

      Usuń
  11. Wyglądają bardzo apetycznie :) Póki co, nie mogę patrzeć w stronę kuchenki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ja mam jeszcze trochę zapału do gotowania 😁

      Usuń
  12. Śliczne i smakowite te serduszka i co najważniejsze proste do wykonania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, uważam że przed świętami gdy tyle pracy jest powinno się mieć takie proste pomysły w zanadrzu. Ja mam i wcale się tego nie wstydzę 🤩

      Usuń
  13. Coś prostego to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń