czwartek, 28 grudnia 2023

Babka z owocami z kompotu mieszana widelcem

Dzień dobry 🙂

I jak tam po świętach? Dużo jedzenia zostało? Mnie w zasadzie nic. Mały pojemnik śledzi i sałatki jarzynowej, którą mąż zabrał do pracy. Mogę więc powoli myśleć o menu na sylwestra. Ale zanim to nastąpi to dziele się z Wami pomysłem na babkę z wykorzystaniem owoców z kompotu. Znacie mnie już trochę i wiecie że nic nie może się u mnie zmarnować. Dlatego też zaraz w sobotę po tym jak ugotowałam kompot do Wigilii przygotowaniami prostą babkę z owocami. Pracy mało a efekt smakowity. Babka ta to taka z gatunku tych lekko zakalcowatych i mazistych ale jakże pysznych. Ja w niedzielnym poranek po zrobieniu zdjęć pokroiła i zamroziłam to ciasto. Dziś wyjęłam jedną porcję,rozmroziłam w temperaturze pokojowej i ciasto nic nie straciło na smaku. Serdecznie polecam 🙂

Bardzo dziękuję Wam za odkrywanie kolejnych oczek w kalendarzu adwentowym,mam nadzieję że dzięki temu trochę lepiej się poznaliśmy. Myślę że do kolejnej edycji również przystąpię. Oczywiście o ile będę nadal aktywna z blogowaniem....



250 g mąki pszennej

15 g kakao

60 g cukru

100 g erytrolu zmielonego na puder

1,5 łyżeczki proszku do pieczenia

100 ml oleju 

200 ml mleka 

2 jajka

2 szklanki owoców z kompotu+ 1 łyżka mąki



Keksówkę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą, odłożyć na bok.

Owoce z kompotu przełożyć na sito i zostawić na godzinkę. Następnie przełożyć na ręcznik papierowy i osuszyć. Przełożyć do miski.

W małej misce wymieszać mąkę z proszkiem do pieczenia oraz kakao.

Do dużej miski przełożyć mleko,jajka oraz olej. Dokładnie wymieszać widelcem lub trzepaczką. Dodać oba słodziwa i ponownie wymieszać.

Na koniec przesiać sypkie składniki i wymieszać aby nie było grudek.

Do owoców dodać mąkę, dokładnie wymieszać i dodać do ciasta. Po raz ostatni wymieszać. Przelać do keksówki i wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st z termoobiegiem i piec około 45-50 minut. Wyjąć, lekko ostudzić. Gdy będzie to możliwe to wyłożyć na kratkę do studzenia i opruszyć zmielonym ertrolem. Smacznego.







34 komentarze:

  1. Pysznie wygląda, aż ślinka leci 🎄💗😍

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie i bez marnowania jedzenia. Super! Też właśnie myślę o menu na sylwestrowy wieczór. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję 🙂 ja już zaplanowałam i jutro zabieram się za pracę 😀

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, czasem coś się uda zrobić nieoczywistego 😉

      Usuń
  4. Bardzo fajny pomysł, a ciacho wygląda pięknie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny pomysł na ciasto zero waste 🧡
    Wygląda naprawdę pysznie! :)
    Szczęśliwego Nowego Roku dla Ciebie oraz Twojej Rodziny! 💖
    Przesyłam uściski 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Kasiu. Wam także cudownego roku życzę 😘🩵🎊

      Usuń
  6. Super pomysł! U mnie został tylko kawałek sernika i słoik bigosu. Reszta już strawiona ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. U mnie oficjalnie już nic nie mam 😁

      Usuń
  7. Wspaniały i pyszny pomysł ^_^ Też kiedyś zrobiłam takie ciasto i bardzo nam smakowało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Babka prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  9. ...no w życiu bym na to nie wpadła, żeby upiec babkę z owocami z kompotu wigilijnego. Super pomysł !!! A mnie się zawsze te owoce marnowały... nieładnie ! Dzięki ! Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że udało mi się coś podpowiedzieć 😀 teraz już nic się nie zmarnuje, można także z takich owoców przygotować koktajl z dodatkiem jogurtu. Gorące uściski 😘

      Usuń
  10. Super pomysł na niemarnowanie jedzenia, o tyle co lubie kompoty to owoców z niego niekoniecznie a w cieście bym zjadła:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też się cieszę że nic mi się nie zmarnowało 😍

      Usuń
  11. Fajnie, że nic się u Ciebie nie marnuje. Fajne połaczenie babki z suszonymi owocami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ja też bardzo się cieszę że mam wenę do wykorzystywania wszystkiego 😀

      Usuń
  12. Kiedyś jak byliśmy dziećmi, to te owoce wyjadało się ze
    smakiem:)
    Teraz troszkę się to pozmieniało i owocki zostają a Ty podałaś przepis jak dobrze można je wykorzystać. Super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Też zauważyłam że z wiekiem smaki się zmieniają 😉

      Usuń
  13. To kolejny przykład, jak można wykorzystać owoce suszone z kompotu do ciasta. Pokazujesz, że warto wykorzystywać pozostałości jedzenia do przygotowania dania lub ciasta i tym inspirujesz innych ludzi do tego. Jestem z Ciebie dumny i za to Cię szanuję.
    To fajny sposób, aby nie wyrzucać owoców suszonych z kompotu. Dziękuję Ci za to, że inspirujesz innych ludzi do niemarnowania jedzenia.🤗
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serca 😊🤲💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej aż się zarumieniłam 😀 uważam że tak ciężko pracujemy na tą żywność że nie mądrze jest marnować. Jeśli kwestia ekologi kogoś nie przekonuje,i oczywiście ma do tego prawo, to może uświadomienie sobie że wyrzucamy pieniądze, kogoś zainspiruje do niemarnowania. Ja będę się tego stanowiska trzymać 🙂 serdecznie pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny 🙂

      Usuń
  14. Super pomysł na babeczkę ❤️Brawo 🙂

    OdpowiedzUsuń