sobota, 30 grudnia 2023

Noworoczne mini torciki serowo-wiśniowe

Dzień dobry raz jeszcze 🙂

Zostały nam ostatnie godziny starego roku . I trzeba godnie zakończyć ten rok. Ja oczywiście muszę tortem,a właściwie torcikiem. W zeszłym roku były muffinki noworoczne Babeczki, a w tym postawiłam na torciki. Miałam zrobić z napisem, ale po upieczeniu okazało się że jest jakby w lustrzanym odbiciu, więc jeszcze muszę to jakoś ogarnąć 😉ale biszkopt z takimi zawijasami też uroczo wygląda. Ogólnie przygotowanie nie jest ani skomplikowane ani pracochłonne. A efekt jest naprawdę udany. Ja jestem bardzo dumna z tych torcików. Zdjęcia niestety nie do końca oddają urodę tych pyszności. Oczywiście można przygotować je na inną okazję lub zupełnie bez. Ja kupiłam takie małe toppery na babeczki więc uznałam że takie torciki będą w sam raz 🙂

Jako że to ostatni post w tym roku to pokuszę do się o małe podsumowanie. Jest to trzeci rok gdy prowadzę bloga i póki co w tym roku było najwięcej wpisów bo dokładnie 176. W poprzednich latach to było w okolicach 140 wpisów. W ciągu tego odchodzącego 2023 pojawiło się kilkoro stałych odwiedzających mnie. Każda Wasza wizyta ogromnie mnie cieszy i raduje się moje serce, że podobają się Wam moje pomysły. Wszak kuchnia moja nie jest wyszukana,ani trudna. Wszystko to co widzicie na blogu przygotowuje co dzień dla mojej rodzinki. Od czasu do czasu robię coś tylko dla siebie gdy wiem że reszta tego nie lubi i nie zje. A ja nie widzę powodu żeby ich zmuszać. Dania i desery przyrządzane są z łatwo dostępnych składników. Dlatego też za każdą wizytę i komentarz serdecznie dziękuję 😘💜🩷💜🩷💜


🥳🥳🥳🥳🥳Na ten nadchodzący rok życzę Wam przede wszystkim dużo zdrowia i jeszcze raz zdrowia. Radości z każdego dnia, samych dobrych i miłych dni oraz spełnienia wszelkich planów i zamierzeń zarówno w życiu prywatnym jak i zawodowym🥳🥳🥳🥳🥳




Biszkopt:

5 jajek rozm. M

5 łyżek cukru drobnego

5 łyżek erytrolu zmielonego na puder

5 łyżek mąki pszennej

3 łyżki mąki ziemniaczanej

1/2 łyżeczki proszku do pieczenia

1 łyżeczka kakao

Masa serowa - wiśniowa:

250 g sera białego

75 ml śmietany 30%

270 g wiśni z kompotu lub mrożonych

5 łyżek erytrolu zmielonego na puder

3 łyżeczki żelatyny

Dodatkowo:

300 g śmietany kremówki

1 łyżeczka erytrolu zmielonego na puder

Skórka otarta z limonki

Ciasteczka amaretti

Mini bezy

Pralinki czekoladowe



Biszkopt:

W misce wymieszać erytrol z cukrem. W drugiej misce wymieszać obie mąki wraz z proszkiem do pieczenia, odłożyć na bok.

Do dużej miski przełożyć białka,a żółtka umieść w małej miseczce.

Do białek dodać szczyptę soli i ubić na pianę. Następnie stałe ubijając dodawać cukry i mieszać do rozpuszczenia. W kolejnym kroku dodawać po jednym żółtku mieszać do połączenia.

Przesiać mąkę i delikatnie ale dokładnie wymieszać. Odłożyć 4 łyżki ciasta, dodać do niego kakao i wymieszać.

Blachę od piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia i wyliczyć jasne ciasto. Wyrównać. 

Ciemne ciasto przełożyć do rękawa cukierniczego i wycisnąć nierówny zygzakowaty wzorek. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st i piec około 10-12 minut. Wyjąć i ostudzić.

Następnie wyciąć spody i pokroić długie paski, które następnie włożymy do ringów o średnicy 9 cm. Tak naszykowane biszkopty odłożyć na bok.

Masa serowo-wiśniowa:

Jeśli używacie wiśni mrożonych, należy je umieścić w małym rondelku z odrobiną wody i zagotować aż owoce będą miękkie. Zmiksować na gładko i ostudzić.

Jeśli używacie wiśni z kompotu wystarczy je zmiksować na gładko.

Żelatynę namoczyć w 3 łyżkach wody i zostawić do napęcznienia, następnie rozpuścić w kąpieli wodnej lub mikrofali, lekko ostudzić.

Do miski lub jeszcze lepiej do litrowego dzbanka przełożyć ser, dodać śmietanę i erytrol, zmiksować na gładko. Dodać wiśnie i znów zmiksować. Na koniec dodawać rozpuszczoną żelatynę i dokładnie zmiksować.

Przelać masę do przygotowywanych korpusów biszkoptowych. Wstawić do lodówki na 2-3 godziny.

Dekoracja:

Do śmietany dodać otartą skórkę z limonki oraz erytrol i ubić na sztywno. Przełożyć do rękawa cukierniczego i udekorować rozetką. Na wierzchu ułożyć inne dekoracje lub je pominąć. Wstawić do lodówki na około godzinę. Smacznego.











49 komentarzy:

  1. Bajecznie wyglądają torciki, u mnie jeszcze jedzonko świąteczne, makowiec odmrożę, ciastka są, karpik w occie jest, ogorki są, i coś tam jeszcze się znajdzie.O, gar barszczu ugotowałam
    Dosiego Roku 2024.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale pyszności,to ja się wpraszam, zabiorę torciki ze sobą 😉
      Również wszystkiego dobrego w Nowym Roku 🌟

      Usuń
  2. Twoje torciki wspaniale się prezentują. Gratuluję tak dużej ilości postów na blogu.
    Dziękuję za piękne życzenia i życzę szczęśliwego nowego roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haniu bardzo dziękuję. Sama jestem zaskoczona że tyle tego wyszło. Ale grudzień był bardzo obfity we wpisy bo aż 25 ich było i październik też zacny bo 19 i tak jakoś wyszło 😉
      Tobie również cudownego roku 🥳🎊

      Usuń
  3. Wow, cudowne torciki, jeszcze mi smaka na noc narobiłaś. Wszystkiego najlepszego, Monia. Niezmiennie podziwiam Twoje kulinarne zdolności i kuchenne zapędy. Tak więc nie pozbędziesz się mnie stąd tak szybko :) Całusy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko i takie groźby lubię, zaglądaj tak często jak chcesz 😘 z tymi zapędami to muszę trochę przystopować bo ostatnio mogłabym z kuchni nie wychodzić 😉 gorące pozdrowienia 😘

      Usuń
  4. Wyglądają wystrzałowo. Super pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  5. Przecudowne te torciki i tak pięknie udekorowane, są wystrzałowe wręcz :D Wszystkiego Najlepszego W Nowym Roku 2024 kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko bardzo dziękuję, Twoje wypieki są zawsze takie Idealne że tak miłe słowa pod Ciebie jeszcze bardziej cieszą 😘
      Dla Was również zdrowego, spokojnego i radosnego Nowego Roku 🌟🎊🥳

      Usuń
  6. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Good morning! 🌞

    Your New Year's cakes is absolutely delightful, and the effort you put into creating them shines through. It's wonderful to hear about your blogging journey and the joy it brings you. Your dedication to sharing simple, delicious recipes for your family and readers is truly commendable.

    As we approach the end of the year, I want to express my appreciation for your engaging and delightful interactions.

    Wishing you a fantastic New Year filled with good health, joy, and the realization of all your dreams and plans. May 2024 be a year of continued growth, creativity, and wonderful surprises. Thank you for being a part of this community!
    www.melodyjacob.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you very much for your words of appreciation. it means a lot to me. Happy New Year 🥳🎊🌟

      Usuń
  8. Torciki wyglądają przepięknie, aż żal jeść. Życzę Tobie i Twoim bliskim szczęśliwego nowego roku, dużo zdrówka i spełnienia marzeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana podwójnie dziękuję. Tobie również wszystkiego najlepszego w nowym roku 🥳

      Usuń
  9. Boskie torciki :D Muszę takie zrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniałe :) Wszystkiego słodkiego w Nowym Roku!

    OdpowiedzUsuń
  11. Cudne :) Już niedługo moje urodziny i z chęcią taki był w tym dniu zjadła ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. mam teraz ogromny ślinotok do monitora:D

    OdpowiedzUsuń
  13. Efektowne!
    Wszystkiego dobrego w 2024 roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również wszystkiego dobrego w nowym roku 🥳

      Usuń
  14. Szczęśliwego Nowego Roku 🥂🍾🎉🍹🎊

    OdpowiedzUsuń
  15. Jesteś mistrzynią w wymyślaniu pięknych deserów. Moje oczy zawsze jedzą u Ciebie :) Szczęśliwego Nowego Roku życzę 💗🍾

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Małgosia ale przemiły komentarz, bardzo dziękuję za tak miłe słowa uznania 🥰

      Usuń
  16. Torciki prezentują się bardzo smakowicie :D
    Życzę tak samo Szczęśliwego Nowego Roku 2024 i dużo, dużo zdrowia w Nowym Roku!
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bardzo dziękuję, również dużo zdrowia i radości w nowym roku 🥳

      Usuń
  17. Wow, ten deser wygląda jak milion dolarów :) szczęśliwego Nowego Roku, dużo radości i spełnienia marzeń :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję Madziu. To naprawdę miód na moje serce takie słowa 😘

      Usuń
  18. BOSKIE!! Zrobię mężowi na urodziny, a to już w lutym :)
    Wszystkiego dobrego!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu będzie mi bardzo miło,ja na luty muszę wymyślić tort na urodziny mojej starszej córki 14 lat,to nie przelewki 😉

      Usuń
  19. Jeju! Jak świetnie wyglądają! Jestem pod wrażeniem
    Szczęśliwego Nowego Roku! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bardzo dziękuję, cieszę się że Ci się podobają 🙂

      Usuń
  20. Torcik i wyglądają pysznie i obłędnie ❤️ Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku ♥️

    OdpowiedzUsuń
  21. No superanckie! Full wypas, jak powiedziałaby H&C! I na każdym zdjęciu pojawia się jakieś piękne naczynie albo taca :-)
    Bardzo dziękuję za życzenia, dołączam się do życzliwości wszystkich twoich blogowych znajomych i przyjaciół. Cieszę się, że i ja trafiłam do Ciebie (to chyba przez Maminka :-). Buźki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak skorupki to ja bardzo lubię 😉 nie mogę wchodzić do sklepu z takimi rzeczami bo zawsze z czymś wyjdę 😁
      Kochana ja również się cieszę że dołączyłas do mnie, jak i cieszę że trafiłam i Ciebie. Też chyba przez Maminka u Ciebie się zjawiłam 🙂
      Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za każde odwiedziny 🩷🩵

      Usuń
  22. Wyglądają pięknie i zapewne są smaczne:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń