sobota, 16 grudnia 2023

Likier trzy składnikowy- krówka

Dzień dobry 🙂

Dziś pomysł tylko dla dorosłych i jak sądzę dla dorosłych kobietek czyli likier na bazie cukierki krówek. Robi się raz dwa, ładnie wygląda i można sprezentować Mamie, siostrze lub przyjaciółce. Można również samemu się uraczyć. Ja się delektowałam ze znajomą na moich urodzinach. Serdecznie zapraszam na króciutki przepis 🙂




450 ml wódki

150 g cukierków -krówek

200 ml mleczka skondensowanego niesłodzonego


Do małego garnka wlać wodę i doprowadzić do wrzenia. Postawić na nim miskę i wrzucić do niej przekrojone na 2-3 części krówki, dodać mleczko i ogrzewać do rozpuszczenia cukierków.

Gdy to nastąpi zdjąć z ognia, lekko ostudzić i wlać wódkę i wymieszać. Gdy zupełnie ostygnie wstawić do lodówki na 8 godzin lub całą noc. Smacznego.








25 komentarzy:

  1. Super. Lubię takie słodkie likiery.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie domowe likiery :)
    W tamtym roku robiłam kokosowy. Korówkowy musi być mega pyszny 😍
    Do lodów i deserów wprost idealny 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kokosowy robiłam w zeszłym roku,w tym roku nadmiar krówek trzeba było zużyć 😁

      Usuń
  3. Nie lubię wódki, ale w takim wydaniu spróbowałabym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem Ci że naprawdę nie czuć smaku wódki, taki delikatny kop na końcu języka i tyle.

      Usuń
  4. Taki domowy likier na pewno jest pyszny, ale ja nie spożywam alkoholu.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni to rozumiem 🙂 pięknie dziękuję za komentarz 😍

      Usuń
  5. Taki likier DIY byłby świetnym świątecznym przysmakiem albo nawet prezentem dla smakoszy krówek!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam 😀. Serdecznie dziękuję za komentarz i odwiedziny 🙂

      Usuń
  6. Super likier :) Warto mieć taki w lodóweczce ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepis jest prosty. Warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Cudowny pomysł na likier z krówek! 😍 To z pewnością pyszna niespodzianka dla podniebienia, a jednocześnie uroczy prezent dla bliskich. Wspaniale, że dzielisz się tym pomysłem z dorosłymi kobietkami, sugerując miłe chwile degustacji lub prezentowania tego likieru jako upominek. Muszę ten przepis dać mężowi :) lubi robic takie rzeczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od czasu do czasu nam kobietom też mała uciecha się należy. Ja przez lata gdy dziewczynki były małe to nawet nie powąchałam takich rarytasków, więc teraz raz na jakiś czas mogę sobie pozwolić. Wszak święta od tego są aby również siebie porozpieszczać. Mam nadzieję że mężowi pomysł się spodoba 😍

      Usuń
  9. U mnie w tym roku wersja kukułkowa i jajeczna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kukułkowej dawno nie robiłam a jajecznej wcale. Różnorodnie będzie u Ciebie Kochana 💜

      Usuń
  10. Jak już alkohol, to czysty kielich na trawienie ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Likier to mój ulubiony alkohol :) NIgdy nie myślałam, żeby wykorzystać do niego krówki, ale musi być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię robić nalewki, likiery.
    Polecam ten z kukułek także🤗

    OdpowiedzUsuń