niedziela, 24 grudnia 2023

Sernik w kropeczki

Dzień dobry 🙂

Na zakończenie tego słodkiego tygodnia na blogu, król polskiego stołu czyli sernik. U mnie wersja z makiem. Można przekronie powiedzieć że to taki seromakowiec, ale w nieco innej formie. Ten sernik wyszedł mi bardzo wilgotny i taki właśnie lubię. Trochę ciasteczka amaretti sobie ze mną pograły i po zalaniu ich serem, niektóre wypłynęły do góry. Ale udało mi się jakoś z tego wyjść,po wystudzeniu obróciłam i wtedy oblałam czekoladą 😁

Dziś otwieramy ostatnie okienko w kalendarzu. I na ten ostatni dzień zapraszam do zaglądania do bloga Agaty czyli Moje Niebo Mój Ogród. To kolejny blog, który poznałam w tym roku i bardzo się cieszę, że poznałam Agatę. Jest bardzo otwartą i ciepłą osobą. A Jej blog jest wprost obłędny. Autorka dzieli się zdjęciami ze swojego ogrodu, warzywniaka oraz obłędnymi bukietami. Gorąco zachęcam do zaglądania do Agaty 😘🩷🩵

Jak się zapewne domyślacie to ostatni wpis przed świętami więc

🎄🌟🌲❄️⛄ Zdrowych, spokojnych, radosnych, rodzinnych oraz smacznych świąt Bożego Narodzenia 🌲❄️🎄🌟⛄




600 g sera na sernik w temperaturze pokojowej 

120 g erytrolu*

80 g cukru*

3 jajka

1 duża pomarańcza

120 g masła

100 g mąki

1 łyżka maku mielonego

100 g ciasteczek amaretto

Polewa:

60 ml śmietany kremówki

35 g gorzkiej czekolady 74 %

25 g białej czekolady


Masło rozpuścić i ostudzić. Z pomarańczy zetrzeć skórkę i wycisnąć sok.

Do miski przełożyć ser, dodać cukier, skórkę i sok z cytryny, jajka oraz masło. Zmiksować na jednolitą masę. Dodać mąkę oraz mak i wymieszać aby nie było grudek.

Tortownicę o średnicy 18 cm wyłożyć papierem do pieczenia, boki i spód. Na zewnątrz zabezpieczyć folią aluminiową no sernik będzie pieczony w kąpieli wodnej.

Każde ciasteczko amaretti zamoczyć w masie serowej i wyłożyć dno. Ostrożnie wylać masę serową.

Na dno blachy z piekarnika wylać wrzątek na wysokość 1/3 tortownicy. Wstawić tortownicę i piec około 50 minut. W połowie pieczenia warto sernik nakryć folią aluminiową. 

Po upieczeniu zostawić w uchylonym piekarniku. Następnie zupełnie ostudzić i wstawić do lodówki na całą noc.

* Można użyć tylko 200 g cukru.

Polewa:

Śmietanę podgrzać, aż pojawią się pierwsze bąbelki. Obie czekolady połamać i przełożyć do miseczki. Zalać gorącą śmietaną. Zostaw na 2-3 minut i następnie dokładnie wymieszać. Wylać na wierzch sernika i zostawić do stężenia. Smacznego.










37 komentarzy:

  1. Pysznie i słodko. Pięknych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja będę się dzisiaj zajadała sernikiem mamy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak pysznie wygląda ten sernik Wesołych świąt 🌲☃️🎊

    OdpowiedzUsuń
  4. Sernik wygląda obłędnie. Pięknych świąt, kochana, wszystkiego dobrego!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam połączenie sera i maku. Piękny ten sernik<3
    Wesołych Świąt!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także, ale oczywiście zawsze muszę coś po swojemu zrobić 😉

      Usuń
  6. No i proszę, piękny piegusek:)
    U nas też odmieniony sernik a w zasadzie keksosernik albo sernikowy keks:)
    Nie tak miało być ale....
    Mak na masę makową był tak gorzki, że poszedł do śmieci a ponieważ zostały przygotowane bakalie to trafiły do sernika i powiem szczerze, że sernik jest i smaczny i ciekawy:)
    Pozdrawiam 🧡🎄✨️🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takiego pięknego bakalii chętnie bym spróbowała sernik, to dopiero rarytas 🙂 gorące uściski i

      Usuń
  7. Super :) Wesołych i smakowitych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  8. Pychota :) U nas najlepsze wypieki robi moja bratowa i co roku na święta mamy wspaniałości :) Ponownie jest i sernik ale tym razem w wersji pistacjowej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pistacjowego jeszcze nie robiłam, zapisuję pomysł na Wielkanoc, tym bardziej że ani się obejrzeć i już będzie 😁 dzięki za inpiracje 🤩

      Usuń
  9. Witam Cię cieplutko 🤗
    Muszę przyznać, że ten sernik wygląda wspaniale i dość apetycznie. Coś wspaniałego na święta 👍🙂 Z okazji świąt również chciałbym Ci wszystko, czego potrzebujesz i pragniesz, a także dużo zdrowia, miłości, kolejnych wspaniałych doświadczeń kulinarnych oraz wspaniałych chwil spędzonych wspólnie z rodziną. Niech święta będą źródłem uśmiechu na twarzy, radości i odpoczynku od codzienności 🤗🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miły komentarz i piękne życzenia 🩷

      Usuń
  10. Pyszności. Kusisz tym sernikiem. I jeszcze ta polewa mniam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak z polewy jestem zadowolona,bo nigdy do końca nie wiadomo czy wyjdzie tak jak zaplanowałam.

      Usuń
  11. Trzeba przyznać, że wygląda bardzo apetycznie! Czuję się przejedzona po świętach, ale na taki serniczek chętnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, cała buzia mi się śmieje po takich słowach 😘

      Usuń
  12. Piękny serniczek :) trochę spóźnione ale bardzo serdeczne życzenia wszystkiego dobrego na święta i Nowy rok :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  13. Sernik z makiem na święta - to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo smakowicie wyglądał, z chęcią bym sięgnęła po kawałeczek takiego serniczka :) Jako że już po świętach to mogę życzyć Ci tylko Szczęśliwego Nowego Roku i udanego Sylwestra ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i Tobie Kochana tego samego życzę ❄️🎄🎊

      Usuń
  15. o proszę myślałam że to z makiem będzie a tu niespodzianka:)

    OdpowiedzUsuń