wtorek, 19 grudnia 2023

Makowe gwiazdki z marmoladą

Dzień dobry 🙂

Dziś zapraszam na wpis ciasteczkowy. W okresie okołoświątecznym jakoś dużo ciastek piekę. Jakoś ten czas kojarzy mi się z ciastkami. A jak ciastka to oczywiście muszą być gwiazdki. Tym razem gwiazdki w kropki czyli z dodatkiem maku i przekładane marmoladą. Jak widzicie tyle udało mi się " uratować" do zdjęć bo córuś zaraz się zabrały za ciacha 😀 serdecznie zapraszam na przepis 🙂

Dziś zapraszam na blog Maminek Kulinarny. Blog pełen pasji oraz genialnych przepisów kulinarnych. Znacie ten blog? Serdecznie zapraszam do zaglądania 🩵🩷

P.s. zapraszam około 18 , będzie kolejny wpis😀🩷



300 g mąki

1 jajko

2 łyżki śmietany 30%

70 g cukru pudru

150 g masła lub margaryny tortowej

30 g maku mielonego

Marmolada


Do miski przełożyć mąkę, dodać cukier oraz mak. Wymieszać.

Dodać jajko oraz śmietanę i ponownie wymieszać.

Włożyć kawałki masła i rozetrzeć w palcach a następnie zagnieść ciasto. Przełożyć do folii spożywczej i włożyć do zamrażarki na godzinę.

Po tym czasie rozwałkować na grubość około 5 mm i wycinać foremką gwiazdki. W połowie ciastek mniejszą foremką zdobyć dziurki. Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia.

Wstawić do lodówki na kolejne 30-45 minut. 

Piekarnik rozgrzać do 180 st z termoobiegiem i piec ciastka około 11 minut. Wyjąć i ostudzić na kratce. 

Następnie dolne ciastko posmarować marmoladą i przykryć ciastkiem z dziurką. Smacznego.








29 komentarzy:

  1. Jej, jakie to pomysłowe. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne :) Wprawdzie ja zrobiłabym bez maku - bo nie przepadam :) ale efekt mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,a mak oczywiście że można pominąć 🙂

      Usuń
  3. Wyglądają świetnie. Super pomysł. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. I to są ciasteczka dla nas. Kochamy mak. Po Świętach ruszam z pieczeniem. Dziękuję!!! Blog Muminek Kulinarny znam i zawsze odwiedzam. Korzystam również z przepisów. Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszności do chrupania. Masz piękne talerzyki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Co roku sobie obiecuję że już nic więcej nie kupię a potem i tak cię nowego ląduje na półce 😁

      Usuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Matko, jakie piękności! Twoje propozycje, wszystkie dania, nie dość że smakować muszą cudownie to wyglądają obłędnie, jak z obrazu! No przepiękne są te gwiazdki :) Urocze i w cudownym, świątecznym klimacie! Masz ogromny talent Kochana! Talent do piękna i smaku! <3
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia Twoje słowa to miód na moje serce. Tak miły komentarz za aż się zarumieniłam. Serdecznie dziękuję i oczywiście również gorąco pozdrawiam 😘🌹🌷

      Usuń
  7. Śliczne są te gwiazdeczkowe ciasteczka :) dodanie maku na pewno cudownie podkręca smak:)
    Bardzo dekoracyjne!
    Dziękuję za uznanie naszego bloga za ciekawy i godny polecenia:) to bardzo miłe:)
    Pozdrawiam cieplutko 🤗❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja bardzo dziękuję, że zaglądasz do mnie 😘 bardzo dziękuję za miłe słowa 🙂

      Usuń
  8. No śliczne! Kruchutkie, z makiem, sto procent świątecznych klimatów :-) I na takiej cudnej zastawie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trochę się obawiałam jak się ten mak rozłoży w cieście bo miałam tylko mielony, ale wszystko tak jak chciałam. Bardzo dziękuję 😘

      Usuń
  9. Bardzo urocze i smakowite gwiazdki i jak ładnie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oczy już same jedzą, takie ładne😀
    Smacznego🤗☕

    OdpowiedzUsuń
  11. Odpowiedzi
    1. Ja szczerze mówiąc lubię wracać i oglądać te zdjęcia bo też mi się bardzo podobają te moje ciacha 😁

      Usuń