wtorek, 12 grudnia 2023

Lody orzechowo - piernikowe

Dzień dobry w nowym tygodniu 🙂

Dziś mam dla Was bardzo nie typowy pomysł na świąteczny deser, ale pewna jestem że znajdzie się na nie niejeden amator. Pyszne, proste a jakże pełne smaku lody na bazie orzechów włoskich z dodatkiem przyprawy piernikowej. Jak to bywa przy przygotowywaniu lodów trochę czasu trzeba nad nimi spędzić, ale wierzcie mi trud zostaje wynagrodzony stokrotnie. Zaskoczyłam Was? Dajcie znać 🙂 serdecznie zapraszam 🙂



200 ml mleczko skondensowanego niesłodzone go

400 g śmietany 30%

150 g orzechów włoskich łuskanych

1 łyżeczka przyprawy do piernika - najlepiej domowej

5 łyżek erytrolu zmielonego na puder lub 3 łyżki cukru pudru


Mleczko i śmietanę chłodzić w lodówce 24 godziny przed przygotowaniem lodów.

Orzechy podprażyć na suchej patelni. Kontrolować aby się nie przypaliły. Przełożyć na talerz i ostudzić zupełnie. Następnie zmielić w blenderze z ostrzami lub w młynku do kawy.

Do dużej miski przelać nabiał, dodać słodziwo i ubić do podejmowania objętości. Dodać orzechy oraz przyprawę do piernika i jeszcze chwilę zmiksować,do połączenia składników.

Przelać do plastikowego pudełka. Przez pierwsze 3 godziny miksować co pół godziny,a potem zostawić na kolejne trzy do zmrożenia. Podawać z ulubionymi dodatkami lub w wafelku. Smacznego.










33 komentarze:

  1. Wyglądają bardzo apetycznie!!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Totalnie moje smaki! Dziękuję za przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również dziękuję i cieszę się że pomysł się podoba 🙂

      Usuń
  3. Nie ma złej pory roku na lody. Jem je namiętnie przez 12 miesięcy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje córki też mają takie zdanie, że na lody zawsze jest czas 😀

      Usuń
  4. Prezentują się smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne na świąteczny deser. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  6. Napewno pyszne, lubię lody o każdej porze roku

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że nie da się nie lubić lodów,a domowe to już w ogóle rozpusta 😀

      Usuń
    2. wczoraj sie najadłam lodów o smaku malaga, mniam!

      Usuń
    3. Oj ze 100 lat niech jadłam tego smaku...🤗

      Usuń
  7. Smakowite lody z dodatkiem chrupiącej bezy

    OdpowiedzUsuń
  8. Pysznie wyglądają. Super propozycja. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. O, ciekawy przepis. Zapowiada się pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Obłędne. Z tym mleczkiem muszą być mega smaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku odkryłam ten składnik,aby dodawać do lodów i świetnie się sprawdza.

      Usuń
  11. Takich lodów jeszcze nie jadłam! Wykorzystam Twój przepis w święta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monia będzie mi bardzo miło,mam nadzieję że będą Wam smakować 🙂

      Usuń
  12. Uwielbiam takie smaki, super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Idealne lody na okres świąteczny ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe, nietypowe połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Za lodami nie przepadam, ale Twoje chętnie bym spróbowała🍨😀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie mów głośno moim dzieciom że z lodami Ci nie po drodze, bo one strasznie lodożerne są 😁 ale miło mi że moje lody Cię przekonują 😍

      Usuń
    2. To nie mów głośno moim dzieciom że z lodami Ci nie po drodze, bo one strasznie lodożerne są 😁 ale miło mi że moje lody Cię przekonują 😍

      Usuń