sobota, 23 grudnia 2023

Kompot z jabłek, suszonych śliwek z powidłami

I jestem znowu dzisiaj 😁 jeszcze nigdy nie wstawiłam trzech przepisów jednego dnia. Ale święta Bożego Narodzenia rządzą się swoimi prawami więc raz do roku można. Ja dziś do 7 rano walczyłam w kuchni, ale wszystko zrobiłam. I w połowie kucharzenia przypominałam sobie że trzeba przygotować kompot do kolacji. Zwykle przygotowywałam taki na bazie kupnego suszu kompotowego. Ale moim dziewczynkom nie bardzo smakował takowy,bo jak mówiły szczypie je w język. Dlatego w tym roku postanowiłam przygotować kompot na bazie surowego jabłka z dodatkiem odrobiny suszonych owoców. I gdy naszykowałam jabłka do macerowania w cukrze przypomniałam sobie o połowie słoiczka powideł, które zostały mi po przełożeniu piernika. A wiecie, że u mnie się nic nie marnuje, więc dodałam do kompotu i to okazało się strzałem w 10! Moje córki już trochę skosztowały i bardzo odpowiada im smak, więc jestem bardzo zadowolona. Myślę że taki kompot sprawdzi nie tylko na Wigilię,z powodzeniem można ugotować do niedzielnego obiadu. Serdecznie zapraszam na moją kompotową wariacje 😀

P.s. owoce po ugotowaniu można zjeść od razu, przygotować koktajl lub ciasto. Ja dziś jeszcze upiekłam ciasto z tymi owocami, wkrótce podzielę się z Wami tym pomysłem.




4 jabłka

4 łyżki cukru

60 g suszonych śliwek

50 g suszonej żurawiny

120 g powideł śliwkowych

3 litry wody

3 kawałki kory cynamonu

3 gwiazdki anyżu


Jabłka umyć i cienko obrać. Pozbawić nasion i pokroić w dużą kostkę. Przełożyć do miski i wsypać cukier. Wymieszać. Odstawić na godziny.

Po tym czasie jabłka przełożyć do garnka, dodać śliwki, żurawinę oraz przyprawy. Zalać wodą i postawić na ogień. Zagotować. 

Po 15 minutach dodać powidła i gotować jeszcze 10 minut. Podawać na ciepło lub zimno,w zależności od upodobań. Smacznego.








24 komentarze:

  1. Smaczny pomysł, u mnie susz i przyprawy korzenne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję . Czyli tradycyjnie u Ciebie i super!😀

      Usuń
  2. Jutro będę piła taki pyszny kompot.

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki prosty przepis, a z pewnością doskonale ten kompot smakuje. Wielkie dzięki, będzie czas, że spróbuję go z pewnością.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Kochana dziękuję Ci również za odwiedziny 😘 miło mi że znalazłaś siły aby do mnie zajrzeć 😍

      Usuń
  4. U nas również kompot z suszu jest obowiązkowy w Wigilię. Wspaniałych Świąt 🎄🎄🎄🎄🎄🎄🎄

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy wszyscy lubią tradycyjny przepis to nie ma co na siłę zmieniać 😉 Tobie również Wesołych Świąt ❄️🎄❄️🌟

      Usuń
  5. Kompocik wygląda smakowicie ! Jutro będę robić i na pewno skorzystam z Twoich podpowiedzi. Pozdrawiam i życzę miłych , rodzinnych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i będzie mi bardzo miło. Dla Was również spokojnych i rodzinnych świąt Bożego Narodzenia 🌲🌟🌲

      Usuń
  6. Super pomysł na taki kompot :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Kompot z suszu już ugotowany:)
    Jest u nas od zawsze:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście ta tradycja nie zanikła, pomimo tych wszystkich słodkich napojów.

      Usuń
  8. Kompot zawsze znajduje się na moim wigilijnym stole :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam kompot z suszonych owoców. Robiłem go na tegoroczne święta, który wyszedł niesamowicie przepysznie. Ja dodaję do kompotu cynamon i miód 👍🙂
    Pozdrawiam Cię cieplutko i z serdecznością 🤗🥰💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja pewnie też bym dodała trochę miodu, ale powidła były wystarczająco słodkie.

      Usuń
  10. Dobry pomysł, bo przecież powidła - nie dość, że są śliwkowe, to jeszcze mają ten specyficzny smak. A "smak"do kompotu z suszu przychodzi z wiekiem ;-) Miłego świętowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I do tego jeszcze w gratisie nic nie zmarnowane, sieć osiągnąta pełnia szczęścia 🤩

      Usuń