środa, 20 grudnia 2023

Ciasteczka orzechowe choinki

Dzień dobry 🙂

Dziś znów wpis ciasteczkowy i taki typowo świąteczny czyli ciastka choinki. Mam nadmiar orzechów i co jakiś czas wpadam w szał przerabiania ich. Tym razem padło na ciastka. Moje dziewczyny były bardzo zadowolone z takiej niespodzianki 😍 zapraszam, może i Wy się skusicie na takie ciacha? 😀

Dziś zapraszam Was na blog Patryka czyli żywienie zbiorowe - gastronomia. Patryk na swoim blogu dzieli się przepisami które z powodzeniem można wykorzystać nie tylko w domu, ale także w gastronomii. Do tego są wpisy z zakresu psychologii. Naprawdę wartościowy blog,a sam autor tak miły i życzliwy że musiałam Go wyróżnić w kalendarzu. Znacie Patryka i Jego blog? Jeśli nie to serdecznie zapraszam do zaglądania 🩵🩷




200 g orzechów włoskich łuskanych

130 g erytrolu zmielonego na puder

70 g cukru pudru

3 żółtka

320 g mąki

250 g margaryny do pieczenia

Lukier:

3 łyżki cukru pudru

3 łyżeczki wrzątku *


Orzechy zmielić w blenderze z ostrzami. Przełożyć do miski. Dodać oba cukry, mąkę i wymieszać. Dodać żółtka i kawałki margaryny. Rozcierać w palcach jak na kruszonkę. Następnie przełożyć na blat i szybko zagnieść.

Podzielić na dwie porcje, każdą owinąć folią spożywczą i wstawić do zamrażarki na 2 godziny.

Po tym czasie wyjąć pierwszą porcję i rozwałkować na grubość około 6 mm. Foremką w kształcie choinki ( u mnie dwa wzory) wycinać ciastka. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 st 10-11 minut. Wyjąć ostudzić na kratce. Tak samo postąpić z drugą porcją ciasta. 

Lukier:

Cukier puder przesiać do miski i stopniowo dodawać wodę. * Ilość wody zależy od wilgotności cukru. U mnie wystarczyły 3 łyżeczki. Dokładnie wymieszać aby miało gładką, jednolitą lekko płyną konsystencję. Przełożyć do małego woreczka strunowego, odciąć róg i dekorować ciastka. Ja nie lukrowałam wszystkich. Smacznego.










18 komentarzy:

  1. Pyszności u Ciebie kochana, czuć już święta🎄💚m
    Smacznie pozdrawiam🤗☕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, uwielbiam ten czas 😍 i również serdecznie pozdrawiam 🌲🌟

      Usuń
  2. Jakie piękne ciasteczka. Świątecznie i miło jest u Ciebie. Pozdrawiam serdecznie 🎄🎄🎄🎄☃️☃️☃️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marysiu bardzo dziękuję 😘 serdecznie Cię pozdrawiam 🌲🌟❄️🎄

      Usuń
  3. Super ciasteczka. Na pewno są pyszne.

    OdpowiedzUsuń
  4. i pyszne i piękna z nich dekoracja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też tak uważam że bardzo dekoracyjne są 🤗

      Usuń
  5. Wspaniałości u Ciebie, no i te kubeczki! Zakochałam się!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu pięknie dziękuję. Kubeczki są już ze trzy lata z nami były prezentem na Mikołajki dla dziewczynek, oczywiście jakieś słodkie im towarzyszyły 😁

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za miłe słowa i odwiedziny 🩷

      Usuń
  7. Sure It is a delicious dressert for to eat in good moments.

    OdpowiedzUsuń
  8. Odpowiedzi
    1. Dziękuję, zawsze stresuję się podczas lukrowania czy wyjdzie ładnie.

      Usuń
  9. Chciałbym z całego serca podziękować Tobie za to, że wyróżniłaś mnie w niniejszym poście. Dziękuję niezmiernie za przemiłe słowa na temat bloga, jak i mojej osoby. Dziękuję Ci za to, że sprawiłaś mi przez to dużo radości 🤗 Ciasteczka są niesamowicie przepiękne. Wspaniały przepis kulinarny 👍😊
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serca 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę całą przyjemność po mojej stronie. Z ogromną przyjemnością zaglądam do Ciebie, zawsze warto poszerzać horyzonty a u Ciebie udaje mi się to doskonale. Serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️🌹

      Usuń