sobota, 23 grudnia 2023

Ciastka sezamowe z żurawiną

Dzień dobry 🙂

Są tutaj amatorzy sezamu? Jeśli tak to mam dla Was rewelacja ciastka. W sumie pomysł wyszedł spontanicznie bo okazało się że za dwa tygodnie kończy się termin przydatności a ja mam spory zapas sezamu. Podumałam trochę nad składnikiem i wyczarowałam takie ciasteczka. Proste, aromatyczne i znowu coś uratowałam 🤗

Dziś przedostatnie okienko w kalendarzu adwentowym. I dziś zapraszam Was do Izy z bloga Izabela w kuchni. U Izy znajdzie mnóstwo doskonałych przepisów ze wszystkich kategorii,od przystawek, przez pieczywo, drugie dania na tortach kończą. Ja z ogromną chęcią zaglądam do Izy, do czego i Was serdecznie zapraszam 🩵🩷



150 g jasnego sezamu

200 g mąki

2 jajka

150 g masła roślinnego miękkiego 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

100 g erytrolu zmielonego na puder 

60 g cukru pudru 

2 łyżki suszonej żurawiny 


Sezam uprażyć na patelni bez tłuszczu. Kontrolować, aby nie przypalić, zdjąć na talerz, aby ostygł. Nie zostawiać na ciepłej patelni, ponieważ będzie się stale prażył. 

Do miski przełożyć masło i oba cukry. Utrzeć na jasny krem. Dodać jajko i żółtko ( białko odłożyć na bok), nadal ucierać. Wsypać mąkę z proszkiem do pieczenia oraz 130 g sezamu ( resztę odłożyć na bok) i miksować tylko do połączenia składników. 

Blachy wyłożyć papierem do pieczenia. Ciasto przełożyć do rękawa cukierniczego lub worka strunowego i odciąć na tyle, aby ciasto dobrze przechodziło. 

Wycisnąć porcję ciasta, w odstępach od siebie. Łyżeczka namoczoną w wodzie wygładzić czubki ciasta.

Białko lekko roztrzepać i posmarować nim każde ciastko. Oprószyć odłożonym sezamem. Wstawić blachy do lodówki na godzinę. 

Po tym czasie piekarnik rozgrzać do 180 st i pieczenia ciastka przez około 18 minut, w połowie pieczenia zamienić blachy miejscami. Wyjąć, ostudzić na kratce. Smacznego. 








14 komentarzy:

  1. Takiego ciasta jeszcze nie jadłam. Wygląda rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiolu bardzo dziękuję . Przygotowanie nie jest trudne, więc może uda Ci się po świętach znaleźć czas na takie ciastka 🙂

      Usuń
  2. Piękne ciasteczka. Właśnie mam sezam w nadmiarze. Dziękuję za przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malogosiu do usług 😘 mam nadzieję że będą Ci tak smakować jak nam 😀

      Usuń
  3. Uwielbiam sezam więc podkradam kilka ciastek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy Ty musisz tak kusić??? Moje biodra tego nie przeżyją :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tego przepisu nie znałam wcześniej :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniały pomysł na przygotowanie przepysznych ciasteczek 👍😊
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🤗💕🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Moje córki są amatorkami moich ciastek więc staram się wymyśleć nowe wersje 🙂

      Usuń