wtorek, 19 grudnia 2023

Pierniczki wersja 2023

Witajcie ponownie 🙂

Dziś drugi wpis żeby zdążyć przed świętami ze wszystkimi pomysłami i może jeszcze komuś się przyda ten przepis.

Zapraszam na moją wersję pierniczków. Z  tego przepisu robię pierniczków już 3 lub 4 lata i zawsze się udają. Jedynie dekoracja jak zawsze niedopracowana,bo mało plastyczna jestem. Ale co roku bardzo się staram. Jak zawsze wykrwamy, pieczemy a potem dekorujemy z dziećmi i mężem. Rodzinka ozdobia wszelakimi pisakami oraz posypkami a ja lukrem. I tak też było tym razem. Skupiona na lukrowaniu nie zauważyłam jak moja 12 latka dorwała się do jadalnego brokatu i zbyt w niego dmuchnęła i wszystko było w brokacie dlatego jak się przyjrzecie to moje pierniczki też się błyszczą 😉 serdecznie zapraszam 🙂

P.s. przepis na lukier jest tylko dla pewnej partii ciasteczek, jeśli chcecie wszystkie polukrować wystarczy zwiększyć ilość cukru i odpowiednio wody. 




600 g mąki typ 450

250 g miodu

180 g cukru brązowego

80 g cukru

2 jajka

100 g masła

1 łyżka przyprawy do piernika - najlepiej domowej

10 g kakao

1 łyżeczka sody

Lukier:

3 łyżki cukru pudru

1-2 łyżeczki gorącej wody


W garnku zagotować wodę, postawić na nim miskę z miodem i masłem. Ogrzewać do rozpuszczenia masła i połączenia z miodem. Lekko ostudzić.

W dużej misce wymieszać mąkę z sodą, cukrami,kakao i przyprawą do piernika. Dodać roztrzepane jajka i wymieszać. Wlać miód i dokładnie wyrobić. 

Owinąć folią spożywczą i włożyć do lodówki na trzy doby.

Po tym czasie podzielić na 4 części i rozwałki na płat o grubości 5 - 7 mm. Wycinać kształty. Piec w 180 st około 8-10 minut. Wyjąć i ostudzić na kratce.

Lukier:

Do miseczki przełożyć cukier puder, dodać wodę i wymieszać aby nie było grudek. Przełożyć do woreczka i ozdabiać według uznania. Odłożyć do zastygnięcia. Smacznego.










25 komentarzy:

  1. Gwiazdeczki z makiem, pierniczki z miodem, ach jak pachnie u ciebie świątecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt,jak otwieram piekarnik to nadal czuć pierniczki 😁

      Usuń
  2. Coraz bardziej klimatycznie:) pierniczki z tą delikatną lukrową dekoracją wyglądają cudnie:)
    Uwielbiam ten czas przedświątecznych przygotowań kiedy w domu mieszają się wszystkie zapachy pieczonych ciast i ciasteczek i innych specjałów:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak ja też tak mam. W sumie w tym okresie to mogłabym z kuchni nie wychodzić 😉

      Usuń
  3. Jestesz mistrzyni w ozdabianiu, ja piekę piernik staropolski ,też wkrawam część foremkami.Dzisiaj zrobilam już dzisiaj grzanki do zupy a jutro smażenie karpi do zalewy octowej,pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w tym roku pierwszy raz zrobiłam staropolski, już przełożony powidłami. Myślę jeszcze jakieś ciasteczka dla dzieci zrobić ale czekam na inspirację 🙂

      Usuń
  4. Ślicznie ozdobione pierniczki. Ja piekę kruche ciasteczka maślane w tym roku. Pozdrawiam serdecznie 🎄🎄🎄🎄☃️☃️☃️❄️❄️❄️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Maślane ciasteczka zawsze pyszne 🙂 ja również serdecznie pozdrawiam 🌲🌟

      Usuń
  5. Wyobrażam sobie jak pachnie u Ciebie w domu. Ciasteczka, pierniczki. Wszystko tak apetycznie wygląda. Ozdobione tak pięknie. U mnie będą pierniczki zakupione w piekarni. Kupiłam tylko, by spróbować. Były tak pyszne, że zamówiłam gotowe. Do upieczenia pozostanie mi tylko makowiec japoński, bo bardzo go lubimy. Reszta przybędzie razem z siostrą i córką. Pozdrawiam serdecznie i jeszcze raz życzę wszystkiego, co najpiękniejsze!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze japońskiego makowca nie robiłam, więc jeszcze to przede mną. Bardzo dziękuję za komentarz i odwiedziny, serdecznie pozdrawiam 🌲🌟

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  6. Super pierniczki. Na pewno są pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierniczki wyszły Ci naprawdę ekstra ! ^_^

    OdpowiedzUsuń
  8. Śliczne, wyglądają super. Uwielbiam domowe pierniczki. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję,ja również bardzo lubię taką domową wersję 😍

      Usuń
  9. Aż mi zapachniało tymi pierniczkami :)) Ślicznie wyglądają, tak precyzyjnie ozdobione :))
    Ściskam serdecznie, Agness :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agnieszko, nawet nie wiesz jak ucieszyły mnie Twoje słowa 😘 gorące pozdrowienia 🎄❄️🌲🌟

      Usuń
  10. Każdy ma swój sprawdzony, ulubiony przepis na korzenne pierniczki, mam i ja.
    Warto czasem upiec coś innego, zatem Twój będę miała na uwadze kochana🤗☕

    OdpowiedzUsuń
  11. Super przepis. Może zrobię jeszcze pierniczki, mimo, że nie planowałam.

    OdpowiedzUsuń