piątek, 15 grudnia 2023

Czekoladowy wieniec z czekoladą, żurawiną i chia

Dzień dobry:)

Zbliżamy się do końca tygodnia i myślę że pora na jakieś ciasto. Tym razem przygotowałam prosty wieniec czekoladowy. Szczerze mówiąc miała być babka, ale stwierdziłam że muszę przetestować formę tortownicę ze specjalnym wkładem kominowym. Pewnie już Wam wspominałam że na koniec przyszłego roku będziemy się przeprowadzać. Wiem już że będę tam miała aneks kuchenny, więc może być mniej miejsca niż teraz. A ja mam sporo gadżetów kuchennych , chociaż niektórych używam raz w roku. I właśnie tych się pozbędę, dlatego teraz póki mam czas testuje rozwiązania które mają być wielofunkcyjne, albo takie mi się wydają. Jednakże tortownica z wkładem z kominem spisała się doskonale. Ciasto wyszło ładne i oczywiście smaczne, ale coś z czekoladą nie może być złe 😉a jak Wam się podoba to rozwiązanie? Dajcie mi znać,bo formy do babki jeszcze się nie pozbyłam 🤗

Dziś zapraszam Was na blog Jointyicroissanty. Autorka dzieli się na swoim blogu na stylizacje według własnego gustu i stylu. Są to zawsze przemyślane i świetne dobrane ubrania i dodatki. Pojawiają się również wpisy z podróży i zawsze opatrzone są przepięknymi zdjęciami. Ja z przyjemnością zaglądam na ten blog,a Wy? Serdecznie zapraszam 🩵🩷



270 g mąki pszennej

200 ml mleka w temperaturze pokojowej

120 ml oleju

2 jajka

70 g erytrolu

50 g cukru

1 łyżeczka proszku do pieczenia

40 g czekolady w proszku

50 g czekolady mlecznej

70 g żurawiny suszonej

20 g chia

Polewa:

25 g gorzkiej czekolady

25 g mlecznej czekolady

70 ml śmietany kremówki


Foremka 16-18 cm


Do miski przełożyć mąkę,proszek do pieczenia oraz czekoladę w proszku, wymieszać. Do drugiej miski wbić jajka, dodać oba cukry i zmiksować na jasną masę. Stopniowo dodawać olej i mleko, cały czas mieszając. Na koniec przesiać sypkie składniki i wymieszać do połączenia składników.

Czekoladę posiekać. Dodać do ciasta wraz z żurawiną i chia, wymieszać.

Formę wysmarować masłem i wysypać bułką tartą i przelać ciasto. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st i piec około 40-45 minut do suchego patyczka .

Wyjąć i ostudzić zupełnie. Uwolnić z formy.

Polewa:

Czekoladę połamać i przełożyć do miseczki. Śmietanę zagotować i wlać do czekolady. Zostawić na 2 minuty i dokładnie wymieszać. Wylać na ciasto i zostawić do zastygnięcia. Smacznego.






31 komentarzy:

  1. Super ciasto. Rewelacyjnie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis. Z pewnością skorzystam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super! Jeżeli znajdę czas spróbuję go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Monia na szczęście wiele czasu nie trzeba na nie poświęcać, może więc Ci się uda 🙂

      Usuń
  4. Rewelacja :) prawdziwa czekoladowa petarda :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madzia bardzo dziękuję,i długo utrzymuje świeżość.

      Usuń
  5. To ciasto robi wrażenie! Pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Matko, ja też nagromadziłam przez te dziesięciolecia gotowania tyle "nieprzydasi", że cieszę się, że mam własny dom ze strychem :-D Nawet od czasu do czasu coś opisuję ku przestrodze i nauce Hurmy i Czeredy na moim drugim (mocno zaniedbanym) blogu "Co w kuchni przyda się". Ale prepitetu do przygotowania takiego ślicznego ciasta - nie mam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana to jak masz tyle przydasi to kolejne nie zawadzi 😉

      Usuń
  7. Pysznie wygląda a taka tortownica z kominem super sprawa.Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wieniec wyszedł Ci perfekcyjnie i jak smakowicie :) Lubię takie tortownice i ciasta się w niej bardzo fajnie pieką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonka ja właściwie z tego wkładu skorzystałam pierwszy raz i teraz już wiem że będę częściej 🙂

      Usuń
  9. Wygląda bardzo smakowicie. Ciasto zostanie wypróbowane. Mam taką tortownicę i formy do babek w różnych kształtach. Dziękuję za przepis i serdecznie pozdrawiam 🍁☘️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło i cieszę się że pomysł się podoba. Serdecznie dziękuję za komentarz i serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  10. Piękne ciasto i jak ładnie wyrośnięte! 😍 Podoba mi się, że obniżasz zawartość prostych cukrów dodając erytrytol 💚.
    Blog Jointyicroissanty znam i bardzo lubię. Autorka to piękna i stylowa kobieta. Lubię oglądać jej stylizacje 💖.
    Pozdrawiam ciepło 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu zawsze gdy piekę do " domu" to oszukuje na cukrze i daje część erytrolu. Gdy robię dla gości lub współpracowników jak w zeszłym tygodniu to wtedy nie oszukuje bo nie wszyscy akceptują ten smak. Moja rodzinka się przyzwyczaiła i nawet wolą takie mniej słodkie.
      Do opinii odnośnie autorki bloga zdecydowanie się przychylam 😀♥️🧡

      Usuń
  11. Wspaniały pomysł na przetestowanie formy tortowniczej z wkładem kominowym! 🍰 To doskonały sposób na sprawdzenie praktyczności i równoczesne przygotowanie pysznego wienca czekoladowego. Twój eksperyment z wielofunkcyjnymi rozwiązaniami w kuchni brzmi jak doskonały plan przygotowań na przyszłość, zwłaszcza przed przeprowadzką. A co do tego wspaniałego wienca czekoladowego, z pewnością nie można się oprzeć czekoladowemu kuszeniu! 🍫😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie nie można i nawet nie ma co próbować, czekoladowa rozpusta wie jak nas przywołać 😁💜

      Usuń
  12. Ależ piękne ciacho!!! Nad podziw urosło!
    Przepis goni przepis :)
    Super!
    Pozdrawiam cieplutko 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zaskoczyło mnie że takie zacne wyszło, nawet musiała trochę ściąć żeby ładnie stało 😉

      Usuń
  13. Podziwiam CIę, że codziennie publikujesz nowy przepis :)
    A ciacho wygląda smacznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za uznanie 🙂 trochę zgromadziłam tym pomysłów wiec chcę zdążyć ze wszystkimi, więc wpisy są co dzień. W następnym roku czeka nas przeprowadzka i zdawanie obecnego mieszkania, więc nie wiem jak to będzie z blogowaniem więc póki co szaleje 😁

      Usuń
  14. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pięknie podane i apetycznie wyglądające ciasto😊🍩

    OdpowiedzUsuń