piątek, 8 grudnia 2023

Piernikowe cake pops

Dzień dobry 🙂

Za parę godzin znacznie się weekend. Ja dziś mam wolne i od rana działam w kuchni bo jutro robię małą imprezkę z okazji urodzin. Będzie tort i inne smakołyki,o ile oczywiście mi się wszystko uda 😉bo wiecie jak to jest,im człowiek bardziej się stara to mniej się udaje. Ja niestety często tak mam, ale mam też dużo czasu więc liczę że wszystko pójdzie po mojej myśli. Póki co zapraszam Was na przepis na piernikowe cake pops, które przygotowałam na Mikołajki dla moich dzieci. Przepis jest trochę pracochłonny,ale wygląd i smak wszystko wynagradza. Podoba się Wam mój pomysł? Ja już zawczasu zbierałam ciacha do tego pomysłu,co przy mojej intensywności pieczenia nie jest trudne. Ale spoko można wykorzystać herbatniki czy biszkopty. Serdecznie zapraszam dalej 🙂

Wczoraj zapraszałam Was na blog Pretty Primule. Blog prowadzony z pasją i z bardzo ciekawymi wpisami. Serdecznie zapraszam 😍🩵🩷

Dzisiaj zapraszam Was do Magdy z Apetycznie - Klasycznie. Blog pełen przepysznych i oryginalnych pomysłów. Pięknie zdjęcia. Naprawdę warto tam zaglądać 😍🩵🩷




70 g wysuszonych pierniczków - najlepiej domowych

215 g wysuszonego ciasta ( bez kremu)

15 g piernikowej czekolady do picia lub zwykłej czekolady do picia i szczypta przyprawy do piernika

80 g kremu czekoladowego - orzechowego

110 g serka mascarpone

130 g mlecznej czekolady

30 g gorzkiej czekolady

1 łyżka oleju

Kolorowa posypka


Wszystkie ciastka zmielić w blenderze z ostrzami lub malakserze. Przełożyć do miski.

Dodać czekoladę do picia ( lub czekoladę i przyprawę do piernika), wymieszać. Dodać krem i serek i dokładnie wymieszać do połączenia.

Przełożyć do folii spożywczej i włożyć do zamrażarki na 20 minut. 

Następnie wyjść i uformować kulki wielkości piłeczek do ping-ponga. Układać na blasze lub talerzu wyłożonym papierem do pieczenia. Wstawić do lodówki na kolejne 30 minut.

Czekoladę posiekać i rozpuścić w kąpieli wodnej wraz z olejem. Naszykować patyczki.

Każdy patyczek maczać w czekoladzie i wbić w kulkę do połowy głębokości i odłożyć do lodówki na kolejne 15 minut.

Następnie jeśli czekolada zbyt wystygła to podgrzać ją i zanurzać w niej każdy cake pops. Obsypać posypką i zostawić do zastygnięcia. Najlepiej przygotować sobie wcześniej podstawę na której będą zastygały lizaki. Ja użyłam niewielkiego kartonu, obróciłam go do góry dnem, zrobiłam małe nacięcia i wtykałam lizaki. Smacznego.








38 komentarzy:

  1. Ależ to fajnie wygląda. Rewelacja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają i na pewno smakują obłędnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czekolada to mówi samo za siebie 😉 dziękuję za odwiedziny 🙂

      Usuń
  3. Ale one fajnie wyglądają! Bardzo pomysłowe :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wyglądają wspaniale i zapewne tak smakują. Pozdrawiam serdecznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  5. Pomysł jest świetny! Szczególnie kiedy trzeba przygotować coś dla większej ilości dzieciaków to takie pałeczki będą nie lada atrakcją:)
    Blog Magdy ja też mogę z przyjemnością polecić:)
    Pozdrawiam cieplutko 🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, kiedyś zrobiłam do szkoły dla młodszej córki to raz dwa zniknęło 😁

      Usuń
  6. Słodko! Świetnie wyglądają. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie śliczne i smakowite :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Udanej imprezki 💗 piękne i smakowite kuleczki.

    OdpowiedzUsuń
  9. Jesteś niesamowita! Chyba się do Ciebie wprowadzę ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam Cię cieplutko 🙋‍♂️

    Bardzo pomysłowy deser na podwieczorek, a blog Magdy również odwiedzam i polecam. Ma niesamowite umiejętności kulinarne i różne pomysły na dania i desery. Twoje dania i desery również są niesamowicie wspaniałe i wykonane w kreatywny sposób 👍😊

    Pozdrawiam Cię cieplutko 🤗💕
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w swoim i Magdy imieniu za miłe słowa 🙂

      Usuń
  11. wyglądają wprost przepysznie!

    OdpowiedzUsuń
  12. Prawdziwe cudeńka :) wszystkiego dobrego na urodziny :) ogromnie mi miło, że podoba Ci się mój blog, dziękuję bardzo serdecznie za miłe słowa :) :) :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Madzia cała przyjemność po mojej stronie 😘

      Usuń
  13. Ależ cudnie one wyglądają :) Nigdy nie robiłam. Kilka dni temu udało mi się natomiast upiec sporą ilość pieników :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Odpowiedzi
    1. Iza Tobie również bardzo dziękuję za przemiłe słowa 🙂

      Usuń
  15. Koljeny raz jestem zachwycona kreatywnością Twoich przepisów :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super pomysł i wykonanie🤗

    OdpowiedzUsuń