czwartek, 30 listopada 2023

Kaczka miodowo-cytrusowa

Dzień dobry 🙂

Ostatnie wpisy na dania okołoświąteczne były na słodko. Pora więc przełamać ten trend i zaserwować coś wytrawnego a jeszcze dokładniej mięsnego. I tadam: oto kaczka pieczona. Delikatna w smaku,z chrupiącą skórką, więc idealna na świąteczny stół. Pracy tyle co przy szykowaniu marynaty,a resztę zrobi za nas piekarnik 😉 czyli idealny pomysł na święta. Podoba się Wam ta propozycja? Dajcie znać 🙂 oczywiście nie umiałam tego ptaszydła ładnie ustawić do zdjęcia, ale możecie mi wierzyć na słowo że pięknie się zarumieniła ta kaczucha. Gdy szykowałam się do zdjęć, mąż akurat wszedł do kuchni i stwierdził że pieczyste wygląda bardzo profesjonalnie. Myślę więc że spokojnie można uznać za sukces ten przepis 😉



1 tuszka kaczki - u mnie 2 kg

Marynata:

Sok z 1/2 cytryny

Sok z 1 mandarynki

1 łyżeczka czosnku granulowanego

1 czubata łyżka miodu

Po 1/ 2 łyżeczki soli i pieprzu

Dodatkowo:

2 wyszorowane mandarynki


Mięso umyć i dokładnie osuszyć. Oprószyć solą i pieprzem z każdej strony.

W miseczce wymieszać wszystkie składniki marynaty i dokładne oblać tuszkę. Zabezpieczyć folią i wstawić do lodówki na całą noc.

Kolejnego dnia wyjąć z lodówki na godzinę przed pieczeniem. Do środka kaczki włożyć przekrojone na pół mandarynki.

Piekarnik nagrzać do 200 st. Ułożyć na blasze - ruszcie. Niżej ustawicznego inną blachę aby tłuszcz i soki mogły tam wpływać. Piec około 2 godziny. W połowie pieczenia można przykryć folią aluminiową. Wyjąć i podawać od razu. Smacznego.







36 komentarzy:

  1. Ależ ta kaczusia apetyczna! Pięknie zrumieniona skórka! Czuję ten zapach:)
    Idealnie nada się na świąteczny stół!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana moja bardzo dziękuję, rzeczywiście bardzo jestem zadowolona z tej kaczuszki 🙂 serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️💐

      Usuń
  2. To jedzonko dla mojego męża. Na pewno by się zajadał taką kaczką.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mojemu też bardzo smakowało, wiadomo panowie wolą konkrety 😉

      Usuń
  3. Prezentuje się bardzo smakowicie :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Akurat kaczki nie tknę. Miałam niedawno pod opieką małe kaczuszki i tak mnie zauroczyły, że już nie jestem w stanie zjeść nic z kaczki. Nawet zrezygnowałam z ukochanej czerniny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak małe są przecudne, takie nie poradne, więc rozumiem i nie namawiam. Pięknie jednak dziękuję za komentarz i odwiedziny 🙂🏵️💐

      Usuń
  5. ..i mój mąż byłby zachwycony taką kaczuchą :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetycznie wygląda. Ta skórka tak cudownie zarumieniona, a marynata to totalnie moje smaki, aż zgłodniałam:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że pomysł się podoba. Ze skórki rzeczywiście jest mega dumna 😉 serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  7. Mięso kaczki to moje ulubione mięsko. Gdy teściowa jeszcze chodowała, zawsze nam dawała taką kaczuszke. Niestety siły już nie te, nie ma hodowli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O taka swojska to dopiero musiała wybornie smakować.. moja była sklepowa ale starałam się ją jak najlepiej przyrządzić 🙂

      Usuń
  8. Dla miłośników takich potraw, to na pewno przydatny przepis.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetny pomysł. Apetycznie wygląda. Uwielbiam aromat mandarynek. Idą święta! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, idą idą! A mandarynki kojarzą się z nami nieodzownie 🙂

      Usuń
  10. Dawno nie jadłam kaczki, ale Twoja wygląda wyśmienicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kaczuszka pierwsza klasa :) ta chrupiąca skórka najbardziej mnie kusi :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  12. Juz tytul zapowiada, ze to swietne rozwiazanie na pieczona kaczke, na swieta jak znalazl...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki był zamysł, teraz przetestować żeby na święta nie było klapy z pieczystym 😉😍

      Usuń
  13. Rzadko jadam kaczkę, ale tę bym schrupała :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Wygląda bardzo apetycznie, z chęcią bym taką zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  15. Upieczona kaczka wygląda smakowicie ! Osobiście nie przepadam za mięsem, ale to nie oznacza, że nie jem go w ogóle. W związku, że jestem tu po raz pierwszy - przyznać muszę, że blog Twój jest bardzo interesujący ! Pozdrawiam :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ula serdecznie dziękuję za przemiłe słowa i odwiedziny. Oczywiście zapraszam częściej, może nie na mięso, ale z pewnością coś znajdziesz dla siebie. Serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️

      Usuń
  16. Boska jest ta Twoja kaczka! 😍
    Od samego patrzenia zgłodniałam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. I think that perhaps this is a traditional Christmas plate of your country. I never eated this kind of plate. It have a very real delicious aspect for to eat. Is a real Joy of plate.

    OdpowiedzUsuń