niedziela, 19 listopada 2023

Kurze udka w prostym sosie gyros

Dzień dobry:)

Jesień w pełni,za oknem szybko ciemno i niestety często zimno. W takim czasie nasz organizm wysyła nam sygnał że chętnie zjadłby coś rozgrzewającego i kojącego. I oczywiście najlepiej w sosie,no albo ja tak mam 😉 a tak serio to zapraszam Was na udka w mega prostym sosie. Praca tylko na początku przygotowania obiadu,a potem już sobie samo pyrka. A na koniec mięsko tak delikatne, że samo się rozpada. Mój mężu bardzo zadowolony bo lubi wszelkie mięso w sosie. Jak to bywa z takimi daniami zdecydowanie lepiej smakują niż wychodzą na zdjęciach. Miałam nawet chwilę zawahania czy dodać ten przepis,a potem sobie pomyślałam że są gorzej wyglądające dania, np. jakieś robaki,móżczki czy bycze j... Dlatego przepis jest bo bardzo broni się smakiem jeśli nie wyglądem 😉Wy lubicie mięso w sosie? 

Wczoraj trochę poszalałam w kuchni, więc wkrótce możecie się spodziewać nowych pomysłów. Udanej niedzieli 🙂  



6 udek z kurczaka

1 marchewka

1 czubata łyżka przyprawy gyros

1 łyżeczka czosnku granulowanego

2 łyżki mąki

2 łyżki masła

2 liście laurowe

3 ziela angielskie

Sól pieprz do smaku


Mięso umyć i dokładnie osuszyć. Wymieszać przyprawę gyros z czosnkiem oraz solą i pieprzem. Porządnie oprószyć mięso. Odłożyć na bok.

Marchewkę obrać i pokroić w słupki, również oprószyć mieszanką przypraw.

Następnie mięso i marchewkę obsypać mąka i obsmażyć na roztopionym maśle w dużym rondlu. Czynność wykonywać partiami,aby wszystko ładnie się zrumieniło. 

Wszystkie obsmażone kawałki przełożyć ponownie do rondla, dodać resztę przyprawy i wlać wodę,tak aby dokładnie pokryła całość mięsa. Wrzucić liście laurowe oraz ziele. Zagotować. Następnie zmniejszyć ogień i dusić do miękkości mięsa oraz zgęstnienia sosu. Smacznego. 







40 komentarzy:

  1. Narobiłaś mi ochoty na takie udka. Lubię tą przyprawę. Ogólnie to mięso kurczaka świetnie smakuje gdy jest dobrze doprawione. Używam też dużo curry.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też używam curry, bo mój mąż bardzo ją lubi 😉

      Usuń
  2. Świetny pomysł na kurczaka :) do wypróbowania, bo chyba jeszcze nie używałam przyprawy gyros :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie zapas wszelkich przypraw i bez tego nie umiem gotować 😉

      Usuń
  3. Bardzo lubię mięso w sosie. A jak jest zimno, to mój organizm wysyła mi sygnały na słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ochota na słodkie jest zawsze 😉a sosy i wszelkie gulasze bardzo lubię.

      Usuń
  4. Omnomnom, do tego fajne jeszcze pieczywko i nawet na kolację byłoby super ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację,w sumie nie pomyślałam o takiej opcji 🤔

      Usuń
  5. Mniam, przepysznie wygląda te danie. Wspaniała, doskonała robota. 🙂👍

    Pozdrawiam Cię cieplutko i z serdecznością 🤗🥰💖
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, jesteś niezwykle miły w ocenianiu 😀🌷🌹

      Usuń
  6. Pysznie wygląda, chętnie spróbuję zrobić na obiad. Też lubię od czasu do czasu zaszaleć w kuchni i stworzyć coś nowego. Pozdraiwam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że jest więcej takich " szaleńców" jak ja 😘😀

      Usuń
  7. Jestem jak najbardziej za takim obiadkiem i oczywiście za sosami, bo bardzo je lubię ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy i fajny pomysl na mieso gyros, zupelnie odmienny od mojego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i miło mi słyszeć że się pomysł podoba. Pozdrawiam serdecznie 🙂

      Usuń
  9. Rozgrzewające i sycące potrawy są najlepsze na ten czas. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo smaczny pomysł na obiad!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Madziu,u Ciebie też zawsze pyszota 🙂

      Usuń
  11. O! Nareszcie jakiś fajny pomysł na kurczaka. Wygląda genialnie, muszę spróbować. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i mam nadzieję że będzie smakować tak jak nam. Pozdrawiam serdecznie 🙂

      Usuń
  12. Witam serdecznie ♡
    Jesień jesienią, widziałam, że już pojawiła się zima :D U mnie śnieg jeszcze nie padał, ale to pewnie tylko kwestia czasu :) Fakt, ma się teraz smaka na dobrze doprawione dania na ciepło :) Świetny przepis na udka, bardzo lubię dania mięsne z sosami. Według mnie twoja propozycja wygląda kusząco, aksamitnie i apetycznie. Wyobrażam sobie, jak mięciutkie musi być to mięsko, na pewno rozpływa się w ustach :) Naprawdę super przepis!
    Tak w ogóle zjadłabym móżdżki, ale nie wiem jak się je przyrządza i gdzie się je kupuje :D
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas śnieg był wczoraj,a po 3 godzinach deszcz go zmył. I w sumie teraz też leje:(
      Ja móżczku też jeszcze nie robiłam i też nie wiem gdzie kupić. Ale moi i tak by nie zjedli więc zostanę przy kurczaczku 😉😉
      Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  13. Oj tam, nie wygląda ale za to jak musiało smakować :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Proste, szybkie, smaczne i o to chodzi😀
    Pozdrowionek moc zostawiam🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pod każdym słowem się podpisuje, również cenię sobie takie właśnie dania.

      Usuń
  15. No takie jedzonko... To wiesz... Pychota... Maz od razu, ze mnie miesozerca marny ale takie mega przyprawione mięsko jak najbardziej... Przyprawa gyros, Carry nawet w ziemniakach i makaronie czasem ląduje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak też przyprawy dają naprawdę super moc potrawa 🙂

      Usuń