piątek, 3 listopada 2023

Koktajl: jogurt + banan+ kukurydza+imbir

Dzień dobry :)

Dzisiaj mam dla Was prościutki przepis i z całą mocą mogę powiedzieć że to pomysł ze sfery niemarnowania.... parę dni temu przygotowałam sałatkę do której dodałam kukurydzę z puszki. Nie zużyłam jednak całej zawartości i szczerze mówiąc wpadłam w lekkie popłoch....bo tak się staram używać wszystkiego do końca,a tu zostało pół puszki i widoków na wykorzystanie nie było. I wtedy pomyślałam o koktajlu. I okazało się to ciekawym pomysłem,kukurydza dodała słodyczy a imbir kopa. Dajcie znać jak podoba się Wam mój eksperyment? 😁




100 g kukurydzy z puszki 

1,5 sztuki dużego dojrzałego banana 

200 g jogurtu naturalnego 

1/2 łyżeczki imbiru mielonego 

2 łyżki erytrolu 

100 ml wody 


Jogurt, banana oraz kukurydzę schłodzić. Przełożyć do dzbanka, dodać wodę, jogurt oraz erytrol. Zmiksować na gładko. Dodać imbir i ponownie zmiksować ( imbir dodawać stopniowo dostosowując go do swojego gustu. Następnie wstawić do lodówki na jeszcze godzinę. Smacznego. 







15 komentarzy:

  1. Pyszny i pożywny koktajl. Piękny talerzyk :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiej wersji jeszcze nie piłam :) U nas dziś była wers z wersja i domowym winogronem :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co za intrygujące połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Przyznam, że nie piłam jeszcze takiego koktajlu. Ależ on musi być pyszny.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowny pomysł, bardzo lubię takie koktajle. A zdjęcia, to majstersztyk...bardzo gustowne i eleganckie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To brzmi ciekawie :) Twój eksperyment z koktajlem wykorzystującym pozostałą kukurydzę z puszki i imbirem jest kreatywny. To świetny sposób na unikanie marnowania żywności. Kombinacja słodyczy z kukurydzy i ostrości z imbiru brzmi naprawdę intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ciekawe połączenie ;) Gdy mi zostaje kukurydza, albo groszek od razu przekładam do woreczka i zamrażam, później takie zamrożone dodaje do sosów czy zup ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł, że ja na to nie wpadłam. Dzięki za podpowiedź 🙂

      Usuń
  8. Dzień dobry :-) Tu Marzynia od barszczu. Pani komentarz sprawił mi wiele radości - fajnie przeczytać w niedzielny (i każdy zresztą) ranek takie miłe słowa! Chętnie będę tu zaglądać, tym bardziej, że ja także staram się niczego nie marnować. Małżon nie lubi kukurydzy, ale w takim pysznym koktajlu bogatoresztkowe ziarenka można mu przemycić :-D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nietypowe zestawienie składników. Też nie lubię marnować jedzenia. Od kiedy mam kurki i kaczuszki nie mam problemu z resztkami. Pozdrawiam serdecznie 🪻🙂🙂🙂 dziękuję , że zaglądasz do mnie

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Idealna kuchnia zero waste 💚 Uwielbiam takie podejście, bo oprócz braku marnowania jedzenia, można stworzyć naprawdę pyszne połączenia. Miłego weekendu! 🤗

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam kukurydzę :) Ale przyznam szczerze, że nigdy nie wpadłam na to, żeby dodać ją do koktajlu. Jestem bardzo ciekawa tego połączenia. Na zdjęciu prezentuje się pysznie :)
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubię takie koktajle🥤

    OdpowiedzUsuń