piątek, 24 listopada 2023

Gęsty koktajl orzechowo -śliwkowy z piernikową nuta

Dzień dobry:)

Do świąt został równy miesiąc i myślę że oficjalnie mogę rozpocząć dzielenie się pomysłami na dania i desery z tej okazji. Na początek coś lekkiego i dosyć nieoczywistego czyli koktajl na bazie orzechów włoskich i suszonych śliwek. Prosty w przygotowaniu a doskonale wprowadzi w świąteczny nastrój. Skusicie się? 😀

Rany jak ja kocham ten czas. Mogłabym z kuchni nie wychodzić. Każde przetestowany przepis daje ogromną frajdę,a potem wykonanie zdjęć wydaje się dużo prostsze bo tło zawsze takie efektowne jest 😍

P.s. w minioną sobotę dokładnie o 11 wstawiłam do lodówki mój pierwszy piernik staropolski,za teraz już trzy tygodnie się nim zajmę 🙂

Przeczytałam również pierwszą w tym sezonie książkę " kręcącą" się wokół świąt. Jest to książka Katarzyny Kieleckiej - Na tej samej ziemi. W powieści przeplatają się wydarzenia z dwóch różnych okresów, jedne dzieję się współcześnie a drugi podczas drugiej wojny światowej. Mnie książka bardzo przypadła do gustu, jest bardzo wzruszająca ale trafiają się także naprawdę zabawne momenty. Z czystym sumieniem mogę polecić osobą, które lubią powieści obyczajowe. A wczoraj zaczęłam czytać w końcu Opowieść Wigilijną bo do tej pory jakoś mi nie wyszło 😉



50 g łuskanych orzechów włoskich

50 g suszonych śliwek

150 ml mleka

400 g jogurtu naturalnego

1-2 łyżki erytrolu lub innego słodziwa

1/2 szklanki wody

1/2 łyżeczki przyprawy do piernika - najlepiej domowej


Orzechy z grubsza posiekać. Przełożyć do miski i zalać mlekiem. Odstawić na 2 godziny.

Następnie przełożyć do dzbanka, dodać śliwki oraz jogurt. Dodać słodziwo i zmiksować na gładko. W razie utrudnionego miksowanie dodać 1/2 szklanki wody. Dodać przyprawę i po raz ostatni zmiksować. Podawać od razu. Smacznego.








38 komentarzy:

  1. Smaki świat, moja mama bardzo lubi wszystko, co piernikowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, to zdecydowanie smak świąt. Ja też jestem bardzo piernikowa 😉

      Usuń
  2. Odpowiedzi
    1. Też uważam że może się całkiem nieźle sprawdzić 🙂

      Usuń
  3. Rewelacja! Wygląda bajecznie! Pięknie podany 🥰
    Czekam na Twój pyszny piernik :D
    Pozdrawiam ciepło 🤗🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu ślicznie dziękuję. Ogromną frajdę sprawia mi robienie zdjęć w okresie okołoświątecznym . Ja również serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️🌹

      Usuń
  4. Aż czuć twoją radość z urzędowania w kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię takie desery. Zimą dają energię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam,a do tego świetnie poprawia humor 😀

      Usuń
  6. Witam serdecznie ♡
    O super, że u Ciebie już przepisy okazyjne, kocham świąteczne smaki! Mam nadzieję, że z racji tego, że zimę spędzę w domu będę mogła gotować i piec więcej jak w poprzednich latach :) Trzeba podnieść trochę swoje umiejętności kulinarno-cukiernicze :D Taki deserek wygląda obłędnie, już czuję jego smak ^^ Idealna propozycja na świąteczny stół (i nie tylko:))
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Klaudia z doświadczenia wiem że jak się rodzi dziecko to potem mama chcę się doskonalić w gotowaniu i pieczeniu. U mnie tak było. Po narodzinach pierwszej córki wciągnęłam się na maxa w to hobby 😉

      Usuń
  7. Świąteczna oprawa i świąteczne smaki:)
    To jest taki magiczny czas,który też bardzo lubię:)
    Pozdrawiam cieplutko 🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję,staram się 😍a ten czas to mój ulubiony okres w roku 🙂

      Usuń
  8. Bardzo fajna propozycja! I super prezentacja. Zrobiłaś mi smaka. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję pięknie miło mi że Ci się podoba moje propozycja 😀

      Usuń
  9. Wow, ciekawy przepis! Wygląda apetycznie

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ to pięknie się prezentuje, zrobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rety!!! Jakiego apetytu mi narobiłaś!!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście pracy nie wiele więc serdecznie polecam 🙂

      Usuń
  12. Bardzo ładnie wygląda ten koktajl. Świetnie się prezentuje przez ten 'kieliszek'.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję 😘 już na etapie miksowania składników wiedziałam w czym podam tą smakowitość. I od razu zrobiło się jakby luksusowo 😂

      Usuń
  13. Wow, coś ciekawego, że i ja mam ochotę tego spróbować. Dzięki Ci serdeczne za to, że z miłą chęcią i z pasją podzieliłaś się z nami tym fajnym, dosyć interesującym przepisem kulinarnym. 🤗

    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 😘🥰🧡
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że mój pomysł przypadł Ci do gustu. Serdecznie pozdrawiam 🙂🏵️🌹🌷

      Usuń
  14. Dzień dobry! Zaczne od tego ze piekne klimatyczne zdjęcia sa w tym wposoe :) Twój pomysł na koktajl z orzechów włoskich i suszonych śliwek brzmi apetycznie i ciekawie! To świetny sposób na wprowadzenie świątecznego klimatu. A co do pierwszego piernika staropolskiego i lektury książki "Na tej samej ziemi" - brzmi jak wspaniałe plany na zbliżający się okres świąteczny! Jakie uwielbiam ten okres, cały grudzień to dla nas święta i staramy się go traktować bardzo wesoło i radośnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję za przemiłe słowa, bardzo lubię fotografować dania właśnie w tym okresie. Dla mnie również cały grudzień to święta bo tyle się dzieje, gotuję piekę i dziewczyny otwierają kolejne okienka z kalendarza który dla nich przygotowuję 😍

      Usuń
  15. Czytając Twój wpis, poczułam magię Świąt......zapachniało Świętami, a deser pycha :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że wprawiłam Cię w świąteczny nastrój 🙂

      Usuń
  16. Kurcze, ale połączenie, jakie to musi być pyszne :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I tak rzeczywiście było! Smakowicie i do syta 😁🌟

      Usuń
  17. Aż spróbuję, bo podoba mi się połączenie składników🤗

    OdpowiedzUsuń