piątek, 22 marca 2024

Cytrynowe ciasteczka pisanki

Dzień dobry 🙂

Dziś drugi pomysł na tegoroczne święta, tym razem na słodko. Proste ciasteczka z dodatkiem cytryny. Do tego roztopiona czekolada i jest ładnie i smacznie. Oczywiście można pominąć czekoladę i wtedy ciasteczka będę mniej kaloryczne. Ja robiłam dla dziewczynek, więc trochę dodałam tego pysznego składnika. A Wy jakie macie pomysły na świąteczne ciasteczka?




100 g mąki pszennej

109 g mąki orkiszowej

70 g erytrolu zmielonego na puder

50 g drobnego cukru

1 jajko

65 g masła

Sok i skórka otarta z 1/2 cytryny

50 g gorzkiej czekolady

50 g białej czekolady


Do miski przełożyć mąkę wraz z obami cukrami, wymieszać. Dodać sok i skórkę. Następnie wbić jajko, wymieszać. Dodać masło i zagnieść ciasto. Przełożyć do woreczka foliowego i schłodzić przez godziny.

Po tym czasie rozwałkować na grubość ok 5-7 mm i wycinać ciastka foremką w kształcie pisanki. 

Przekładać na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i wstawić do lodówki na kolejne 30 minut. 

Piekarnik rozgrzać do 180 st i piec około 10-12 minut. Wyjąć, ostudzić na kratce.

Obie czekolady rozpuścić osobno w mikrofali lub kąpieli wodnej. Przełożyć do małego woreczka strunowego i wyciskać czekoladę na ciastka. 

Smacznego






15 komentarzy:

  1. Wow, wyglądają rewelacyjnie. Pychota.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale super. Świetnie wyglądają! Ja w tym roku mam święta z wieloma ograniczeniami żywieniowymi, więc muszę pokombinować...

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają i smakują na pewno pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piękne ciasteczka, przypominają wielkanocne pisanki :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam wszystko, co ma w skladzie cytryne, wiec ciasteczka bardzo mnie zainteresowaly.

    OdpowiedzUsuń
  6. Też miałam w planie ciasteczka kurczaki,jajka, kaczki gdyż nabyłam takie foremki ale chyba nie dam rady,pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają apetycznie aż ślinka cieknie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fantastycznie udekorowane, dzięki czemu wyglądają bardzo apetycznie...

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam cytrynowe ciasta i ciasteczka! Na dodatek ten kształt pisanek wygląda przeuroczo.

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetnie wkomponowały się w świąteczny klimat i są piękna dekoracją! A potem do schrupania:) Super!

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie ukrywam, że w świętach wielkanocnych, jeśli chodzi o jedzenie to najbardziej lubię dwie rzeczy - żurek i babkę. Pyszności!
    Myślę, że takie proste ciasteczka też są bardzo dobrym pomysłem. Klasyczne, ale pyszne, a do tego można je pięknie, wiosennie przyozdobić :)
    Koniecznie muszę wypróbować przepisu.
    Pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciasteczka wyglądają przepysznie i właśnie najbardziej taki typ ciasteczek lubię :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Tego typu ciasteczka robię na Boże Narodzenie w kształcie choinek :)
    Na święta zrobię babeczki z kremem budyniowym i przyozdobię kawałkami owoców :)

    OdpowiedzUsuń