poniedziałek, 4 marca 2024

Proste krokiety z bigosem panierowane w nachos

Dzień dobry 🙂

Witam Was serdecznie w nowym tygodniu i nowym miesiącu. Zleciał ten luty,na szczęście!, bo dla mnie to nie był dobry miesiąc. Rower wczoraj odebrałam, portfel mi schudł...Ale nie ma się co załamywać,tylko pierś do przodu i walczymy dalej.

Dziś zapraszam Was na krokiety z dodatkiem składnika, który najczęściej mamy w zamrażarce lub w słoiku czyli bigos. Gdy już się znudzi ( chociaż nie wiem czy w ogóle może się znudzić) sam bigos można zawinąć go w naleśnik i pyszny obiad gotowy. Ja panierowania użyłam nachos, ale tradycyjna bułka tarta również się sprawdzi.

Serdecznie polecam i udanego tygodnia Wam życzę 🤩🤩🤩





250 ml mleka

250 ml wody

300 g mąki

Sól - szczypta

1 jajko

3 łyżki oleju

750 g bigosu z tego przepisu Klik

2 łyżki suszonej natki pietruszki

2 łyżki bułki tartej

Dodatkowo:

150 g chipsów pszennych- nachos

2 jajka

Olej do skrzyni


Bigos odsączyć na sicie. Następnie partiami przekładać na deskę do krojenia i posiekać dosyć drobno. Przełożyć do miski. Dodać natkę oraz bułkę tartą. Wymieszać. Odstawić na bok.

Do miski przelać mleko, dodać wodę i jajko, wstępnie wymieszać. Dodać sól oraz mąkę i zmiksować do połączenia składników,aby nie było grudek. Na koniec dodać olej i po raz ostatni wymieszać. Odstawić na bok na 15 minut.

Po tym czasie smażyć naleśniki o średnicy 18-20 cm. 

Na każdy naleśnik nałożyć po 2 łyżki bigosu. Boki złożyć do środka, a potem całość zrolować.

Nachos zmiksować w blenderze z ostrzami lub w malakserze. Przesypać do miseczki.

W drugiej misce roztrzepać jajka. Na patelni rozgrzać olej. 

Krokiety panierować w jajku i w zmielonych nachosach. Kłaść na rozgrzany olej i obsmażać z każdej strony. Pilnować aby się nie przypaliły. Podawać gorące. Smacznego.










33 komentarze:

  1. Jakie okazałe te krokiety. Wyglądają przepysznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy przepis. Nigdy się z takimi kotletami jeszcze nie spotkałam. Mojej rodzince na pewno by smakowały.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy. Bigos można przygotować także w wersji bezsmiesniej, kiedyś taki zrobiłam.

      Usuń
  3. W życiu bym nie wpadła na taki pomysł :) Lubię Twojego bloga bo zawsze coś ciekawego wrzucisz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło że tak piszesz 😘 mój mąż to wielki fan krokietów, więc trzeba sobie jakoś pracę usprawniać 😉

      Usuń
  4. O, wow. Super przepis. Coś w sam raz dla mojego męża. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niby proste ale do głowy by mi nie przyszło, to musi być dobre, przy okazji spróbuję, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  6. No proszę, nie pomyślałabym, że można naczosy zblendować i jest panierka. A te krokieciki musiały być bardzo syte - bo bigos zacny, widać apetyczne mięsiwo :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakaś paczka była otwarta i taka smutna bo nikt nie jadł, więc trzeba było coś zrobić 😁

      Usuń
  7. Pomysł zacny, ale u mnie się nie sprawdzi, bigos schodzi zanim komukolwiek się znudzi ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super pomysł z tym bigosem. Ja wczoraj robiłam krokiety, ale z mięsem :)
    Bigos w słoiku mam, dlatego muszę spróbować ten przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też zazwyczaj są z mięsem i kapustą, no chyba że zaczynam wymyślać 😁😂

      Usuń
  9. Ale super pomysł. Niezbyt pracochłonny, ale jaki pyszny. Twoje krokiety wyglądają bardzo zachęcająco. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  10. Powiem Ci, że zachwycił mnie ten pomysł! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jakie wspaniałe krokiety i superaśny ten pomysł na nadzianie :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Suuuuuper! Inna wersja krokietów ze sprytnym wykorzystaniem bigosu:)
    Zamiast tworzyć farsz od podstaw,wystarczy sięgnąć po słoik bigosu( u nas zawsze taki jest na zapasie). Genialnie proste:) dzięki 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, czasem najprostsze pomysły są najlepsze 🙂

      Usuń
  13. Pomysłowe. Takiej panierki jeszcze nie używałam , wygląda znakomicie. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, trzeba było wykorzystać to co już otwarte było 😉

      Usuń
  14. Świetny pomysł! Wyglądają pysznie 😍
    Dobrego tygodnia! 🤗

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy pomysł na farsz😊
    Smacznie pozdrawiam kochana💛🤗

    OdpowiedzUsuń