sobota, 23 marca 2024

Bułki pszenne na ziemniakach

Dzień dobry 🙂

W zeszłym tygodniu były kluseczki na bazie ziemniaków z " wczorajszego" obiadu,a dziś będą bułeczki. Piękne, puchate i przepyszne! Zdażyło się Wam dodać ugotowane ziemniaków do ciasta na pieczywo? Dajcie znać w komentarzach 😀




380 g ugotowanych ziemniaków

200 g mąki pszennej typ 750

300 g mąki pszennej typ 650

1 opiekowanie drożdży instant

1 łyżeczka soli

1 łyżeczka cukru

2 łyżki oleju

Ok. 150 ml letniej wody

Odrobina jajka


Jeśli ziemniaki są wyjęte z lodówki warto je odrobina podgrzać w mikrofali lub w garnku. Następnie przecisnąć przez praskę do miski.

Dodać obie mąki, sól, cukier oraz drożdże. Wymieszać. 

Dodać olej i stopniowo dodawać wodę i wyrabiać ciasto.

Po około 5 minutach powinno być gładkie i elastyczne. Przykryć ściereczką i odstawić na 1,5 godziny do podwojenia objętości.

Po tym czasie ponownie lekko zagnieść i podzielić na 8 porcji. Uformować zgrabne bułeczki.

Układać na blasze wyłożonej papierem do i naciąć na krzyż i odstawić na kolejne 15 minut do wyrośnięcia.

Piekarnik rozgrzać do 190 st bez termoobiegu.

Bułki posmarować roztrzepanym jajkiem. Piec około 18-20 minut,do ładnego zrumienienia. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego.








20 komentarzy:

  1. Bardzo lubię bułki na bazie ziemniaków, więc koniecznie muszę je zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  2. Te bułeczki są na pewno pyszne. Wyglądają rewelacynie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Domowe pieczywo jest najlepsze. Nie piekłam jeszcze nic z dodatkiem ziemniaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam, pieczywo jest naprawdę pyszne z ziemniakami.

      Usuń
  4. Nie zdarzyło mi się dodawać ziemniaków do ciasta, miałam okazję jeść chleb z dodatkiem ziemniaków, ale bardzo szybko tracił świeżość. Rzadziej udzielam się w komentarzach, bo większość przepisów nie jest dla mnie (ze względu na dietę). Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje bułki długo zachowały świeżość. Mam nadzieję że szybko dojdziesz do siebie i będziesz mogła coś wybrać dla siebie z moich pomysłów.
      Serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  5. Mam przepis na sernik z ziemniakami - to najlepszy sernik ever. Bułeczki także pyszne, uściski!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawy przepis :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Super bułeczki :D Oj tak często dodaje ziemniaki czy to do chleba czy właśnie do bułek i zawsze wychodzą pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pierwszy raz widzę bułki na ziemniakach :) Bardzo apetycznie wyglądają, aż ma się ochotę zjeść takiej bułki z masełkiem i szyneczką :) :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bułki ziemniaczane to jeden z wielu bardzo popularnych wyrobów piekarniczych wypiekanych w zakładach piekarniczych. Miałem okazję już jeść chleb na maślance, który smakuje wybornie. Muszę spróbować bułki ziemniaczane. Jestem ciekaw, jak one smakują, gdyż nie miałem jeszcze okazji ich próbować.
    Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🤗🤲💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak na maślance też bardzo lubię wypieki .
      Serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń