środa, 6 marca 2024

Sałatka imprezowa z makaronem orzo i indykiem

Dzień dobry 🙂

Co powiecie na sałatkę makaronową? Lubicie takie czy raczej unikacie? Ja bardzo lubię i chętnie przygotowuję, zwłaszcza na spotkania towarzyskie. Można skomponować ją z przeróżnymi dodatkami, są z reguły bardzo sycące i podzielne. Z powodzeniem może zastąpić obiad gdy dodamy do tego chlebek. Moja jest na bazie makaronu orzo czyli takiego w kształcie ziarenek ryżu. To ostatnio obowiązkowy makaron w mojej kuchni,bo córcie lubią zupę pomidorową z nim. Nie przedłużając zapraszam na przepis 🙂



100 g makaronu orzo ( waga suchego produktu)

1 polędwiczka z piersi indyka -ok. 280 g

1 mała puszka kukurydzy

1/2 ogórka wężowego 

1/2 czerwonej papryki

3 łyżki majonezu

1 ząbek czosnku

2 łyżki oleju

1/2 łyżeczki czosnku granulowanego

1/2 łyżeczki curry mielonego

Sól pieprz do smaku


Mięso umyć i osuszyć, pokroić w kostkę średniej wielkości. Doprawić solą pieprzem oraz czosnkiem i curry. Odstawić na pół godziny na bok, następnie usmażyć na oleju. Zdjąć na ręcznik papierowy, zostawić do ostygnięcia.

W międzyczasie ugotować makaron. Dokładnie przepłukać go zimną wodą,aby się nie sklejał. Zostawić do odciekniecia.

Ogórka i paprykę pokroić w drobną kostkę, przełożyć do miski. Dodać odcedzoną kukurydzę, makaron oraz indyka. Doprawić solą i pieprzem, wstępnie wymieszać.

Czosnek zetrzeć na drobiutkich oczkach, wymieszać z majonezem i dodać do reszty składników. Dokładnie wymieszać. Odstawić do lodówki na godzinę. Smacznego.


38 komentarzy:

  1. Często robimy tą sałatkę, jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że i u Was często jest taka sałatka.

      Usuń
  2. Ja uwielbiam taką makaronową sałatkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Idealna na rodzinne spotkania :) Jak najbardziej robimy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, wszelkie sałatki to ideał na spotkanie towarzyskie.

      Usuń
  4. Bardzo fajna sałatka :) takie makaronowe cuda zawsze są hitem imprez :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak to odbieram. Kiedyś zrobiłam taka z pieczonym batatem i myślałam że nikt nie skosztuje,a wszyscy o przepis prosili 🤗

      Usuń
  5. Lubię sałatki i zrobię ją w wersji wege. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i zachęcam, myślę że indyka można spokojnie zastąpić hallumi lub tofu.

      Usuń
  6. Nie jadłam tego makaronu. Przez problemy z żołądkiem bardzo ograniczyłam makaron ale raz na jakiś czas zjem. Widzę, że i dodatki do sałatki są lekkostrawne więc pewnie by mi zasmakowała :)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i współczuję tych problemów. Trzymam kciuki za zdrowie 🥰

      Usuń
  7. Ten makaron jest idealny do sałatek. Ja też chętnie po niego sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam sałatki z tym makaronem.
    Pyszne i pożywne połączenie składników 💚💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też tak uważam, zawsze mogą stanowić samodzielne danie.

      Usuń
  9. Lubię I sałatki ryżowe i makaronowe z rozmaitymi dodatkami, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także 😀. Dziękuję za odwiedziny i również serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  10. Robiłam podobną, ale tę z pewnością wypróbuję. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  11. Sałatka imprezowa z makaronem? Dla mnie bomba! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie znam tego makaronu, ale rozejrzę się za nim, bo lubię takie sałatki i tę chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie ten makaron to ostatnio stały punkt zakupów,bo dziewczynki do pomidorowej go bardzo lubią.

      Usuń
  13. Looks very good. I am a new Follower :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow ! Sałatka rewelacyjna i jaka prosta ! Na jutro może zrobię podobną. Pozdrawiam cieplutko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i będzie mi bardzo miło,proste pomysły zawsze w cenie 🙂

      Usuń
  15. Wygląda naprawdę smakowicie :D Dawno nie robiłam sałatki z makaronem :) Ps. chyba zjadło Ci część przepisu bo kończy się na części składników, przynajmniej tyle wyświetla się na blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za informacje, rzeczywiście jakiś chochlik się wdarł, ale już jest naprawione 🙂

      Usuń
  16. Fajna sałatka, prosta, szybka i smaczna!! Uwielbiam sałatki, ale właśnie makaronowe niż ryżowe. Do tej pory używałam mini muszelek, ale ten też fajny. Jeszcze go nie próbowałam, ale mam już kupiony i leży w szufladzie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A używałaś takich małych kolanek? W sklepie na L jest i też się fajnie komponuje sałatki z nim.

      Usuń
    2. OO małe kolanka też były w użyciu, ale wczoraj zrobiłam ten orzo i jest rzeczywiście fajny :)

      Usuń
  17. Uwielbiam takie sałatki 🥗

    OdpowiedzUsuń
  18. Lubię wymyślać skład sałatek. Musi być kolorowo i smacznie, udekorowana koniecznie🥗
    Pozdrówka przesyłam kochana i sałatką Twoją się częstuję🤗🧡

    OdpowiedzUsuń