sobota, 16 marca 2024

Dyniowe bułki z pestkami dyni

Dzień dobry 🙂

Lubicie dynię? Jeśli tak, to mam dla Was ciekawy pomysł na bułki z dynią właśnie. Jest w dwóch wersjach ta dynia - puree oraz pestki. Jak zwykle pyszne z masełkiem 😉 serdecznie zapraszam i udanego weekendu życzę 🩷




500 g mąki typ 650

220 g puree z dyni

60 g pestek dyni

1 łyżeczka soli

1 łyżeczka cukru 

1 opakowanie drożdży instant

50-70 ml wody

2 łyżki oleju


Pestki zalać wodą, aby je pokryła i zostawić do około godzinę.

Jeśli puree było zamrożone, należy je odróżnić i odsączyć na sicie. Następnie przełożyć do miski.

Dodać  mąkę, sól, cukier oraz drożdże. Wymieszać. 

Dodać olej,odsączone pestki dyni i stopniowo dodawać wodę, wyrabiać ciasto.

Po około 5 minutach powinno być gładkie i elastyczne. Przykryć ściereczką i odstawić na 1,5 godziny do podwojenia objętości.

Po tym czasie ponownie lekko zagnieść i podzielić na 8- 10 porcji. Uformować zgrabne bułeczki.

Czystą ściereczkę namoczyć w wodzie i obtoczyć w niej bułki. Obsypać pestkami dyni,lekko je wcisnąć w ciasto.

Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i odstawić na kolejne 15 minut do wyrośnięcia.

Piekarnik rozgrzać do 190 st bez termoobiegu.

Piec około 18-20 minut,do ładnego zrumienienia. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego.







31 komentarzy:

  1. Dyniowa to moja synowa, ja jedynie zupę i pestki do jedzenia,pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja od pewnego czasu lubię dynię i staram się dodać ją do różnych dań. Udanej soboty 🙂

      Usuń
  2. Bardzo lubię takie bułeczki 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo apetycznie wyglądają. Chleb z musem z dyni piekę, ale bułek nie piekłam. Mam jeszcze mus w słoiczkach i ruszę z bułeczkami. Pozdrawiam serdecznie 🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś piekłam taki chlebek dyniowo - kakaowy, gdzieś z 10 lat temu, musiałbym powtórzyć przepis...
      Bardzo dziękuję za komentarz i odwiedziny, pozdrawiam serdecznie 🙂

      Usuń
  4. Mmm, pyszności. Miłego weekendu!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ te bułeczki muszą być pyszne. Wyglądają rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa propozycja, chętnie z niej skorzystam. Ostatnio myślałam właśnie, by zrobić domowe bułeczki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. kocham pestki dyni w pieczywie;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie wyglądają i muszą mieć ciekawy smak z tymi pestkami.

    OdpowiedzUsuń
  9. Twoje bułeczki pachną z fotki i oczywiscie kuszą wyglądem! Wczoraj piekłam drożdżówki z twarogiem i to właśnie do twarogu dodałam mus z dyni i trochę kokosa. Pyszota! Były i zniknęły migiem:) na pewno będzie powtórka:)
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Czuję ich zapach, wyglądają pysznie i pewnie takie są. Uwielbiam pestki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepyszne bułeczki, uwielbiam pestki dyni !

    OdpowiedzUsuń
  12. Pychotka z pewnością.
    Lubię pestki dyni, więc takie bułeczki na pewno by mi smakowały...

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwieeeeelbiam takie bułeczki, ale wolę kupić, bo nie chce mi się robić ;P

    OdpowiedzUsuń
  14. Brzmi pysznie i kreatywnie! Bułki z dodatkiem dyni muszą być nie tylko smaczne, ale i aromatyczne. Dziękuję za inspirujący przepis! 🎃🍞





    OdpowiedzUsuń