wtorek, 12 marca 2024

Bazylika Mariacka w Gdańsku

Dzień dobry 🙂

Kolejna relacja z Gdańska ( będzie jeszcze jedna). Moje dzieci nie są za bardzo chętne do spacerów po muzeach, więc nie ciągnę ich tam na siłę. Ale zobaczenie Bazyliki było numerem jeden na mojej liście obiektów do zwiedzenia. I na szczęście się udało. Zapraszam Was na spacer, bo tym pięknym i zabytkowym przybytku 😀


Tutaj na pierwszym planie widać część Bazylki gdy wchodzi się z ulicy Długiej









Teraz już wchodzimy do Świątyni i prawie od razu rzuca się w oczy piękny,złoty ołtarz


Następna jest płaskorzeźba przedstawiająca scenę Złożenia Chrystusa do Grobu


Tutaj mamy piękny witraż, zawsze mnie zachwycają takie " okna", słońce wspaniale przez nie przechodzi


Ołtarz z innego ujęcia



 
Tutaj mamy sufit Bazyliki. Mnie osobiście bardzo podoba się to zdobienie




Grupa Ukrzyżowania Chrystusa na Belce Tęczowej, rzeźba z 1517 roku


Piękne organy


Piękna ambona 


















I na koniec niespodzianka! W Bazylice jest wieża, która jest udostępniona do zwiedzania. Wejście na wieżę jest płatne. Aby wyjść na taras widokowy należy pokonać prawie 400 schodów. Jest co wchodzić i w sumie nie ma osoby, która by się nie zasapała przy wspinaniu  ( ja jak pamiętacie byłam bardzo chora,kaszel i katar, ale mimo wszystko z trudami,ale się wdrapałam 😉) ale widok z góry rekompensuje wszystkie trudy. Mam tylko jedną uwagę,gdy będzie wchodzić to upewnijcie się że nie zbliża się południe. My zaczęliśmy się wspinać o 11:52 i w pewnej chwili musieliśmy się zatrzymać bo wybiła 12 i dzwony kościelne zaczęły bić i naprawę trudno się stoi pod bijącym dzwonem 🤩
A teraz kilka widoków z tarasu




















Mam nadzieję że chociaż trochę przybliżyła Wam urok tego miejsca 😀


36 komentarzy:

  1. Piękna bazylika i wspaniała wycieczka. Dziękuję, że mogłam pozwiedzać wirtualnie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że mogłam sprawić Ci przyjemność tą wycieczką 🙂

      Usuń
  2. Piękne miejsce. Wpisałam je na listę miejsc do odwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie tam jest. Uwielbiam Gdańsk.

    OdpowiedzUsuń
  4. o, moje rodzinne miasto;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdecydowanie czuć tam wiatr historii. Jeśli jestem w Gdańsku, to wejście na wieżę jest obowiązkowe. Lubię Gdańsk bo zawsze jest tam co zwiedzać.

    OdpowiedzUsuń
  6. Byłam w Gdańsku kilka razy , ale nie miałam okazji odwiedzić tej bazyliki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My byliśmy pierwszy raz, ale na pewno nie ostatni 😀

      Usuń
  7. Piękna relacja 🧡 Gdańsk jest niesamowity. Zachwyca mnie za każdym razem 😍
    Dobrego dnia! 💖🌷

    OdpowiedzUsuń
  8. Bazylika robi wrażenie na zewnątrz i wewnątrz ,dzięki za relacje, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, piękne miejsce. Serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  9. Piękne miasto. Dawno w nim nie byłam, ale zamierzam wkrótce go odwiedzić :) I wówczas zajrzę też do bazyliki.

    OdpowiedzUsuń
  10. W Gdańsku byłam kilka razy, zwiedziłam wiele dużych miast, ale Gdańsk to jedno z najpiękniejszych miast Europy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem tego samego zdania, ogromnie mi się podoba to miasto.

      Usuń
  11. Cudowna bazylika. Witraże też uwielbiam, zawsze robią na mnie niesamowite wrażenie.
    W moim ukochanym Wrocławiu jest też takie wejście na wieżę kościoła garnizonowego św. Elżbiety w Rynku. Tyle schodków, ile tam jest to ciężko zliczyć, za to widok z góry rekompensuje te trudy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze we Wrocławiu nie byłam w sensie turystycznym,tylko w zoo byliśmy 😉

      Usuń
  12. Wspaniała bazylika! Piękne widoki z wieży, bo przecież Gdańsk jest pięknym miastem.
    Stanie pod bijącym dzwonem to na pewno niesamowite przeżycie.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Znam, byłam, będę - kocham ten widok! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
  14. Bazylika robi wrażenie. na wieżę nie wlazłam, bo mam lęk wysokości ;) dźwigiem by mnie musieli ściągać ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też mam lęk wysokości, ale jak czuję za plecami oparcie to jakoś daję radę 😁

      Usuń
  15. Wow! Ale widoki! Sama bazylika też robi niesamowite wrażenie. Koniecznie musimy odwiedzić to miejsce kiedy będziemy w Gdańsku :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak ja dawno nie byłam w Gdańsku! Narobiłaś mi ochoty na wycieczkę.

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba nigdy nie byłam w tej bazylice. Zawsze drepczę po uliczkach Gdańska, ale w bazylice nie byłam, no chyba, że bardzo dawno ( jak dzieckiem byłam ) i nie pamiętam. Znak to, że trzeba pojechać i odwiedzić te ciekawe miejsca.

    OdpowiedzUsuń
  18. Cudne zdjęcia! Jak byłam w Gdańsku, nie zwiedziłam tej Bazyliki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Piękna relacja, wszytko tak dokładnie opisałaś że aż od razu człowiek nabiera chęci na odwiedzenie tego miasta :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Dawno nie byłam w Gdańsku, dlatego z chęcią obejrzałam Twoją foto-relację😊
    Cieplutko Cię kochana pozdrawiam💚🍀🤗

    OdpowiedzUsuń