sobota, 2 marca 2024

Proste bułki śniadaniowe z krzyżykiem

Dzień dobry 🙂

Dziś sobota, pora więc zaserwować jakiś drożdżowy przepis. Proste,a jednocześnie bardzo urokliwe bułeczki. Bo że pyszne to jest oczywiste, moja rodzinka była zachwycona tymi bułeczkami. Może i Wy się skusicie? Bardzo polecam 😍




650 g mąki pszennej typ 650

Ok. 400 ml wody

1 opakowanie drożdży instant

1 łyżeczka soli

2 łyżki cukru

1 łyżka oleju 

Ciasto na krzyżyk:

50 g mąki

Szczypta soli

1 łyżka oleju

60 ml wody


Do dużej miski przełożyć mąkę, dodać cukier, drożdże i sól. Wymieszać.

Stopniowo dodawać wodę i wyrabiać ciasto. Powinno ładnie odchodzić od dłoni. Przykryć i zostawić na godzinę - półtorej aby podwoiło swoją objętość. 

Następnie krótko wyrobić i podzielić na 8 części. Uformować zgrabne kuleczki. Układać na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. 

Odłożyć pod przykryciem na kolejne 20 minut. Posmarować olejem. 

Ciasto na krzyżyk:

Do miseczki przełożyć wszystkie składniki i wymieszać aby nie było grudek. Przełożyć do woreczka strunowego, odciąć róg i wycisnąć paski na bułki tworząc krzyż. 

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st i piec około 25-30 minut. Wyjąć i ostudzić na kratce. Smacznego.








41 komentarzy:

  1. Drożdżowe uwielbiam. Nawet po paru dniach trochę wyschnięte też mi smakują Twoje bułeczki na pewno smaczne i uroczo prezentują się w koszyczku. Miłego weekendu 🌷🌷🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję,z sesji zdjęciowej tak trafiły na stół dla rodzinki 😀

      Usuń
  2. Ja po śniadaniu, apetytu mi narobiłaś, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno są pyszne. Wyglądają rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubią takie świeże bułeczki śniadaniowe. Koniecznie muszę wypróbować przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak, nie ma nic lepszego niż świeża bułka na początek dnia 😀

      Usuń
  5. Wyglądają tak apetycznie, że aż poczułam ich zniewalający zapach:)
    Uwielbiam zapach pieczywa takiego prosto z pieca. Jest niepowtarzalny. Natychmiast jest się głodnym:)
    Miłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie zgadzam się z Twoimi słowami, mam dokładnie tak samo 🙂

      Usuń
  6. I'll definitely be tempted to try making these buns myself. Thanks again for sharing, and wishing you a wonderful Saturday filled with delicious treats! 🍞🥖

    OdpowiedzUsuń
  7. Pychotka :) Ja jutro rano będę działać z bułkami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetnie wyglądają i fajny pomysł na krzyżyk :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak pięknie je wyeksponowałaś do zdjęcia.
    Muszą być smaczne, nie wyobrażam sobie inaczej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, są tak urocze że na szczęście nie trudno było je sfotografować:)

      Usuń
  10. Bardzo fajne bułeczki, krzyżyk przypomina mi angielskie bułeczki na Wielkanoc :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłabym z chęcia takie bułeczki na śniadanie. Muszę upiec!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają pysznie. Zresztą domowe pieczywo nie ma sobie równych.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wyglądają bardzo apetycznie :*

    OdpowiedzUsuń
  14. Takie bułeczki to ja widziałam na jakimś blogu do święconki na Wielkanoc. Nie wiedziałam, że ten krzyżyk tak prosto się robi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja w sumie też byłam zdziwiona, że to takie proste 🙂

      Usuń
  15. Ślicznie wyglądają i jak apetycznie, super przepis na bułki :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jej, już to mówiłam, ale uwielbiam domowe wypieki :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Kocham świeże pieczywo, zwłaszcza to domowe. Wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ mi zapachniały te bułeczki kochana😊
    Smacznego 😀

    OdpowiedzUsuń