wtorek, 1 października 2024

Sheik kawowy z dynią

Dzień dobry 🙂 

Moje gotowanie podczas tej jesieni jest mało sezonowe,raczej staram się przerabiać zapasy z szafek aby jak najmniej przenosić do nowego mieszkania. Jednakże nie mogłam sobie odmówić kupienia dyni i zrobienia z niej puree, które potem mogę wykorzystać np.do koktajlu. Tym razem postawiłam na kawowe smaki,bo po pierwsze lubię kawę a po drugie musiałam zużyć opakowanie zbożówki 😉i tak powstał pyszny i sycący sheik kawowo -dyniowy. Robicie takie miksturki? Czekam na odpowiedzi w komentarzach 🤗 serdecznie pozdrawiam 🙂 




4 łyżki kawy zbożowej+ 350 ml wrzątku 

175 g dojrzałych bananów 

175 g puree z dyni 

400 g jogurt naturalny 

2-3 łyżki erytrolu 


Do dużej szklanki wsypać kawę, zalać wrzątkiem i zaparzyć. Zostawić do ostygnięcia.

Do dzbanka przełożyć banany, puree z dyni oraz jogurt z erytrolem. Wstępnie zmiksować.

Dodać kawę i dokończyć miksowanie na gładko. Wstawić do lodówki na schłodzenia ( w razie konieczności dodać więcej wody).

Smacznego.







34 komentarze:

  1. No taki zestaw widzę pierwszy raz, wygląda apetycznie, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kawę, ale takiego połączenia jeszcze nie znam, więc z ciekawością wypróbuję Twój przepis kochana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko będzie mi bardzo miło i mam nadzieję że będzie smakować.

      Usuń
  3. Wygląda i brzmi cudownie! Piłam kiedyś dyniową kawę i naprawdę polubiłam jej smak. Chętnie odwzoruję przepis, mrożoną bananową też uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mrożoną bananową to obowiązkowo! Zwłaszcza jak trzeba liczyć kalorie,to lepsza taka niż z lodami i bitą śmietaną 😉
      Ja tą dyniową też kiedyś robiłam,w takiej klasycznej firmie i średnio mi przypadła do gustu,a w tej wersji jest naprawdę ciekawie.

      Usuń
  4. Super pomysł bo przecież teraz dynie są wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana trwa konkurs na Facebooku.https://www.facebook.com/share/p/5SMnKQo2mQG17pvk/
    Koniecznie musisz ten przepis pokazać. Zajrzyj na linka.No nie wierzę . Taka kawę to ja widzę pierwszy raz. Jestem jej ciekawa. Aż muszę spróbować. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agatko za linka, niestety nie mam FB, ale miło mi że o mnie pomyślałaś 😘

      Usuń
  6. Kawka wygląda mega pysznie 😍👍🤩Ja tylko fusiatą pije ,czarną i gorzką ,ostatnio z kurkumą bo słyszałam że leczy stany zapalne ...Muszę wypróbować Twój przepis 😁 pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja gorzką z ekspresu przelewowego z dodatkiem mleka często pije,a szczególnie gdy jest mąż bo na jedną filiżankę to nie chce mi się go włączyć 😁

      Usuń
  7. Pierwszy raz widzę takie połączenie, jestem ciekawa jak to smakuje ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Głównie czuć smak kawy, dynia przebija się w taki delikatny sposób. Bardzo dziękuję za odwiedziny 😘

      Usuń
  8. super na jesień! dynia i kawa? pycha!

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda pysznie 😋 wstyd się przyznać ale nigdy nie piłam dyniowej kawy, choć kawe uwielbiam... a raczej uwielbiałam, bo w ciąży przestałam ją pić i przeżuciłam się na zbożówkę 😁 chętnie spróbowałabym twojego napoju, z pewnością przepyszny. Jesienny vibe 🥰

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście to jest właśnie na kawie zbożowej, więc może się skusisz? I z tego co pamiętam dynie też możesz bo jest bezpieczna dla niemowląt.

      Usuń
  10. Nie lubię kawy, ale może z dynią by mi zasmakowała :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Shake wydaje się bardzo smaczny i zdrowy. Dobrego nowego tygodnia i całego miesiąca! 🍂🌞

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki był pomysł na niego 😉 również udanego tygodnia i października 😍

      Usuń
  12. Za dynie jeszcze się nie zabrałam chociaż w sklepach jest ich naprawdę dużo i cena też atrakcyjna.
    Takiej kombinacji smakowej nie znam i sama na taki zestaw w życiu bym nie wpadła:)
    Odważnie i na pewno pysznie !
    Pozdrawiam 🍁🍂🍁🍂🍁🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba korzystać póki jest sezon. Co do kompozycji to jak zwykle przegląd szafek dużo podpowiedział 😁

      Usuń
  13. Ale smakowita ciekawostka na jesień! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Takiego połączenia jeszcze nie piłam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Swietny sposób na kreatywne zużycie zapasów! A ten kawowo-dyniowy sheik? Genialne połączenie – uwielbiam takie sezonowe akcenty, zwłaszcza jak można połączyć zbożówkę z czymś nowym. Jeszcze nie robiłam takiej miksturki, ale brzmi na tyle kusząco, że muszę spróbować! Dzięki za inspirację, jesienne smaki rządzą 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu od tego tu jestem, aby podpowiadać Wam smaczne i kreatywne rozwiązania. Zapraszam częściej 😘

      Usuń
  16. Musi to być pyszne i słodkie, bo są banany ! Może spróbuję coś takiego wyczarować. Pozdrawiam cieplutko :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, banany nadają słodyczy. Serdecznie polecam 🙂

      Usuń
  17. Takiego zestawu nie robiłam, ale kawę też lubię, więc z pewnością by mi smakował :)

    OdpowiedzUsuń