środa, 9 października 2024

Francuskie rogaliki na bogato

Dzień dobry 🙂 

Na wstępie zaznaczam , że przepis ani trochę nie jest dietetyczny, ale nie mógł być 😉Rogaliki przygotowałam na szkolny kiermasz nazywany u nas słodką przerwą. Cały dochód przeznaczony był na pomoc dla domu dziecka, które ucierpiało w trakcie powodzi. Gdy tylko przeczytaliśmy ten komunikat na stronie szkoły wiadomo było że się włączymy. I tak zaczęło się rozmyślanie co upiec. Zwykle piekę muffinki, więc stwierdziłam że zrobię coś innego. A przecież wszyscy kochają rogaliki, więc wybór padł na rogaliki. Córcia zaniosła do szkoły i mówiła że najszybciej zeszły. Stwierdziła też że moje wypieki były najładniejsze, ale w związku z tym że to moje dziecko to nie do końca obiektywna jest 😁

Udało się zebrać ponad 1300 zł w czasie słodkich przerw w ciągu dwóch dni, tak więc wynik zacny i cieszę się że mam w tym swój udział 🥹




4 płaty ciasta francuskiego 

200 g masy z białego maku 

170 g kremu czekoladowego 

100 g suszonej żurawiny 

100 g orzechów włoskich łuskanych 

1 jajko 

100 g cukru pudru 

2-3 łyżki wrzątku 



Żurawinę i orzechy drobno posiekać, przełożyć do miski. Dodać masę makową, krem i dokładnie wymieszać-najlepiej dłońmi ( nałożyć rękawiczki jednorazowe).

Ciasto rozwinąć i wykroić z niego 5 dużych trójkątów ( najlepiej się sprawdzi nóż do pizzy).

Nałożyć po łyżce masy i delikatnie rozsmarować. Zwinąć rogaliki,od podstawy ku górze. Przełożyć na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i lekko wygiąć,aby dać kształt rogalika.

Posmarować roztrzepanym jajkiem. 

Piec w 190 st około 20-22 minuty do ładnego zrumieniania.

Wyjąć i ostudzić na kratce.

Z cukru pudru i wrzątku zrobić lukier i udekorować rogaliki. Smacznego.









9 komentarzy:

  1. Twoje rogaliki są tak piękne, że na pewno były najsmaczniejsze. Córka miała rację.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Córcia jest bardzo obiektywna bo Twoje rogaliki są naprawdę urodziwe i zrobione faktycznie na bogato:)
    Świetny pomysł na pozyskanie pieniążków na pomoc i dobry wynik!
    Uściski dla Ciebie 🤗

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja bardzo lubię ciasto francuskie. Nigdy jeszcze nie robiłam w taki sposób.
    Akcja ze szkoły na rzecz potrzebujących wspaniała.👍 Wszystkiego najsmaczniejszego! Pozdrawiam 🤗

    OdpowiedzUsuń
  4. Bajecznie wyszły a dzieciaki.lubią rogaliki, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Oooo, takie cuda to do kawy by mi się przydały, bo właśnie sobie zrobiłam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności :) Na 11 listopada w sam raz, mimo innego nadzienia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają przepysznie. Idealne do kawki lub herbatki.

    OdpowiedzUsuń