poniedziałek, 14 października 2024

Prosty kwadratowy tort na urodziny

Dzień dobry 🙂 

Witajcie w nowym tygodniu. Jak minął Wam weekend? U nas pracowicie, ale sporo udało nam się zrobić. I że tak powiem pomiędzy skręcaniem jednej szafki a drugiej robiłam tort urodzinowy dla mojej młodszej córki. W piątek nasza Darunia skończyła 13 lat! Aż nie mogę w to uwierzyć, bo wciąż pamiętam ten moment gdy dowiedziałam się, że po raz drugi zostanę Mamą!  Tort jest mniej kaloryczny niż bym zwykle przygotowała, ale nie jest to zupełnie dietetyczny tort. Po pierwsze urodziny są w końcu raz w roku, więc nie ma co cudować,a z drugiej strony nie do końca mam teraz wenę do przygotowania tortów. Myślami jestem przy innych obowiązkach, ale tort musiał być, bo właśnie po narodzinach Daruni postanowiłam że na każde urodziny Moich Córeczek sama będę robiła torty. Co prawda zwykle na 2-3 tygodnie przed przygotowaniem tortu wiem co i jak zrobię,a teraz tak nie było, niestety. Ale ostateczny efekt jest nienajgorszy, córcia zadowolona, więc efekt osiągnięty 😀

Przy okazji najlepsze życzenia dla Całej Kadry Edukacyjnej.

Wszystkim życzę udanego tygodnia i zapraszam na fotki zachodu słońca zrobione na moim nowym balkonie 😁




Biszkopt:

4 jajka rozm L 

7 łyżek mąki pszennej 

1 czubata łyżka kakao 

8 łyżek erytrolu zmielonego na puder 

1 łyżeczka proszku do pieczenia 

Krem:

330 ml śmietany kremówki 

300 g skyru naturalnego 

3 łyżki erytrolu zmielonego na puder 

3 śmietan fix 

5 łyżeczek dżemu morelowego z obniżoną zawartością cukru 

1/2 puszki mandarynek 

1/2 banana 

Dodatkowo:

400 g śmietany kremówki 

1 łyżka erytrolu zmielonego na puder 

Słodycze do dekoracji 



Biszkopt:

W misce misce wymieszać mąkę wraz z proszkiem do pieczenia oraz kakao ,odłożyć na bok.

Do dużej miski przełożyć białka, a żółtka umieść w małej miseczce.

Do białek dodać szczyptę soli i ubić na pianę. Następnie stałe ubijając dodawać erytrol i mieszać do rozpuszczenia. W kolejnym kroku dodawać po jednym żółtku mieszać do połączenia.

Przesiać suche składniki i delikatnie ale dokładnie wymieszać.

Blachę od piekarnika wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć ciasto. Wyrównać. 

Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st i piec około 10-12 minut. Wyjąć i ostudzić.

Pokroić na cztery kwadraty.

Krem:

Do miski przełożyć kremówkę, dodać erytrol i wstępnie ubić. Dodać skyr oraz zagęstnik do śmietany i dokończyć ubijanie na sztywno. Dodać dżem i po raz ostatni zmiksować.

Składanie tortu:

Na paterze ułożyć pierwszy blat biszkopta. Nasączyć zalewą z mandarynek. Nałożyć 1/3 kremu, ułożyć kawałki banana oraz mandarynki. Ułożyć drugi blat i trzeci i zrobić tak jak w przypadku pierwszego blatu. Ułożyć ostatni blat, nasączyć go. Cały tort owinąć folią spożywczą i wstawić do lodówki na 3-4 godziny a najlepiej na całą noc.

Kolejnego dnia uwolnić z folii. Śmietanę ubić na sztywno i szprycą udekorować cały tort. Wierzch udekorować słodyczami według własnego uznania ( można udekorować świeżymi owocami). Smacznego.










I obiecane fotki 










34 komentarze:

  1. Wow, jestem pod wrażeniem! Wygląda bardzo apetycznie bo słodko :D
    A mi weekend minął na oglądaniu dram z bratem. W końcu go na to namówiłam
    I zgadzam się, czas pędzi szybko! Widze to właśnie po moich siostrzeńcach, którzy prędko dorastają
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Może i mnie się kiedyś uda obejrzeć jakąś dramę 🤔

      Usuń
  2. Piękny tort. Widać, że zrobiony z sercem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Wiolu. Tak piszesz w każdy tort dla dzieci wkładam całe serce!

      Usuń
  3. Wspaniały tort! Wszystkiego dobrego. Weekend minął... za szybko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podwójnie dziękuję. I zgadzam się że weekendy za szybko mijają 😉

      Usuń
  4. 13 lat to młodziutka osoba, wszystkiego co cudne dla Daruni.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie, przepis nie jest trudny do zrobienia. Fotki urocze.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładny i na pewno smaczne torcik.

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudny torcik 👍Wszystkiego najlepszego dla Córci 💐a widoczek z balkonu mega....🤩

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu podwójnie dziękuję. Tak mnie się też podoba widok z balkonu 😁

      Usuń
  8. Piękny i niezwykle apetyczny torcik 😍😍
    Wszystkiego najlepszego dla Córci! 🤗🌷🌷🌷

    OdpowiedzUsuń
  9. Tort wygląda wspaniale! Wszystkiego dobrego dla córki!

    OdpowiedzUsuń
  10. Jesteś zbyt skromna! Tort jest po prostu fantastyczny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aniu Ty zawsze wiesz jak sprawdzić, że mam uśmiech od ucha do ucha 😘 bardzo bardzo dziękuję 🙂

      Usuń
  11. 100 lat dla córki, tort cudowny ,ze skyru kremu jeszcze nie robiłam aż się boję, zamiast erytrolu dać cukier puder ?Ile procent miała kremówka? Widoki masz cudne, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skyr doskonale się ubija,jak kremówka. A śmietana 30%. I oczywiście że można użyć cukru pudru 💪
      Bardzo dziękuję za miłe słowa i odwiedziny 🙂

      Usuń
  12. Torcik piękny, lekki i wygląda jak letni obłok! Cudeńko!!!
    Wszystkiego co najlepsze życzę córci i niech się spełniają jej wszystkie marzenia🎁✨️
    Widoczki super!!! Na pewno będzie ich więcej bo okolica wygląda ciekawie.
    Dobrego tygodnia. Uściski dla Ciebie 🤗😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maminku bardzo dziękuję 😘 od siebie i córcii.
      A okolica w sumie ta sama w której teraz mieszkam bo tylko jakieś 600 metrów dalej się przeprowadzamy 😉
      Tobie również udanego i radosnego tygodnia 😘

      Usuń
  13. Cudowny tort! Jestem oszołomiona!
    Piękne fotki zachodu słońca.
    Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za tak miłe słowa. Gorące pozdrowienia 🙂

      Usuń
  14. Monia, pokazałam Twój tort mojemu mężowi, bo on uwielbia tworzyć takie słodkie dzieła sztuki. Pokiwał z uznaniem głową :) Myślę, że mielibyście o czym rozmawiać :)
    A widok z balkonu masz zachwycający... od razu robi się przyjemnie patrząc na taki krajobraz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę pokazałaś mężowi? Ale mi miło! Z pewnością byśmy się nie mogli nagadać, to tak jak Ty ze swoimi znajomymi z grupy ogrodowej 😀
      Też urzeka mnie ten widok z balkonu, co prawda poniżej sklep ale powyżej piękne niebo i tego się trzymajmy 💪

      Usuń
  15. O matko, PROSTY?! Toż on wygląda jak ze stołu Marii Antoniny!
    A Darusi życzymy wszystkiego, co najlepsze i wiele radości z życia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzyniu ależ mi sprawiałaś przyjemność swoimi słowami, aż mam uśmiech od ucha do ucha 😘 bardzo dziękuję w imieniu Daruni 🤗

      Usuń
  16. Torcik piękny i bardzo apetyczny ^_^ Teraz będziesz miała cudowne zachody słońca do podziwiania :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Tak to niebywały atut tej lokalizacji i jeszcze startujące i podchodzące do lądowania samoloty.

      Usuń
  17. Jeżeli to jest prosty tort, to jestem ciekawa jak wyglądają te mniej proste. Jestem zachwycona Twoim talentem i szkoda, że mieszkam daleko. Solenizantce życzę wszystkiego, co najlepsze!!!! A zachody słońca cudne. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bardzo bardzo dziękuję. Trudniejszy miałby bardziej złożony smak i dekoracje, ale naprawdę nie mam czasu na to,nad czym bardzo ubolewam...
      Gorące uściski 😘

      Usuń