piątek, 4 października 2024

Prościutka surówka z ogórków kiszonych

Dzień dobry 🙂 

Bardzo rzadko pokazuję Wam surówki, chociaż do większości obiadów sama je przygotowuję, rzadko korzystam z gotowców. Dziś chcę Wam pokazać pomysł na surówkę o której przypomniał mi mąż. Jak wiecie jest na kursie językowym i oczywiście jest tam żywiony. I w zeszłym tygodniu mówi mi, że do obiadu podali taką właśnie surówkę. No nie powiem nadepnął mi na ambicje i też taką przygotowałam. Zapomniałam jaka ona smakowita. Robicie taką surówkę? 




6 ogórków kiszonych 

1 mała cebula 

1 łyżka oleju 

1 płaska łyżeczka miodu 

Sól, pieprz do smaku 


Ogórki pokroić na szatkownicy na cienkie plasterki ( oczywiście nożem także może być). Przełożyć na sitko i zostawić na pół godziny.

W międzyczasie poszatkować cebulę, rozdzielnic ją na piórka i delikatnie posolić. Zostawić na kwadrans, następnie ostrożnie odcisnąć.

Do miski przełożyć ogórki, cebulę. Wymieszać. W małej miseczce wymieszać olej z miodem i dodać do ogórków. Doprawić i wymieszać. Wstawić do lodówki na około godzinę. Smacznego.








24 komentarze:

  1. Bardzo lubią kiszone ogórki, więc ta surówka na pewno by mi smakowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasza ulubiona zimowa surówka, najprostsza na świecie i co jest w niej najlepsze? To, że te kiszone ogórki zupełnie inaczej smakują:)
    Kiedyś na jakimś wyjeździe podano nam taką surówkę z dodatkiem pokrojonego w cieniutkie plasterki jabłka. Było zaskoczenie ale taka wersja też smakuje super!
    Pozdrawiam cieplutko😘🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, aż dziwne że cieniej pokrojone ogórki mogą inaczej smakować. Z jabłkiem jeszcze nie jadłam, muszę kiedyś zrobić. Udanego weekendu 🥰

      Usuń
  3. Prosty a na pewno pyszny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taka surówka jest świetna do obiadu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z dodatkiem miodu nie robiłam, z cebulką tak, smaczne.Teraz Moniko sama dla siebie to ogórek kiszony prosto że słoja, zrobilam trochę zapraw.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My najczęściej też tak ze słoika zjadamy, ale od czasu do czasu warto zrobić jakąś odmianę. Gorące pozdrowienia.

      Usuń
  6. Takie proste przepisy są super w tym wiecznym zabieganiu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo ciekawy przepis, uwielbiam sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, coś dla mojego męża. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Robię często taką sałatkę ale nie dodawałam miodu. Niekiedy dawałam jabłko. Muszę spróbować z miodem. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
  10. Faktycznie prosta surówka :) Z miodem jeszcze nie jadłam ogórków :)

    OdpowiedzUsuń
  11. U nas to prócz wariacji z marchewką, brakiem lub ostatnio z rzepą to standard ;) łatwa, szybka , pyszna i zdrowa!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Z miodem jeszcze nie robiłam, więc warto spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Moja mama taką przyrządzała. A ja kocham kiszonki. ❤️
    Dobrego weekendu 🤗

    OdpowiedzUsuń