niedziela, 20 października 2024

Herbaciany sernik stracciatella na zimno

Dzień dobry 🙂 

Dziś mam dla Was przepis z którego jestem bardzo dumna! Piękne, smaczne i niezbyt kaloryczne. A do tego nikt się nie pozna, że to wersja fit. A największym hitem są te rozetki na wierzchu. Chociaż wyglądają jak zrobione z ubitej kremówki z serkiem mascarpone, to wcale tak nie jest! Są przygotowane z skyru ubitego z zagęstnikiem do bitej śmietany. Znalazłam ten pomysł w sieci i nie mogłam się doczekać kiedy go wypróbuję i jest to naprawdę mega! Od teraz tak będę dekodować swoje desery,hurra! Zapraszam dalej jeśli jesteście ciekawi co i jak. Gorąco pozdrawiam i miłej niedzieli życzę 🫶





300 g sera na sernik z wiaderka 

150 g skyru naturalnego 

3 łyżki erytrolu zmielonego na puder 

3 torebki herbaty malinowej + 200 ml wrzątku 

3 czubate łyżeczki żelatyny + 3 łyżki wody 

3 kostki gorzkiej czekolady 

6 biszkoptów bez cukru ( ja użyłam domowych)

Dodatkowo:

150 g skyru naturalnego 

1 łyżeczka erytrolu zmielonego na puder 

1 śmietan fix 



Żelatynę namoczyć w wodzie i odstawić na bok.

Herbatę zalać wrzątkiem i zostawić na 5 minut. Następnie wyjąć torebki herbaty i dodać namoczoną żelatynę i wymieszać do jej rozpuszczenia. Odstawić do ostygnięcia.

W misce wymieszać skyr z serem oraz erytrolem. Stopniowo dodawać galaretkę z herbaty i dokładnie wymieszać.

Czekoladę zetrzeć na tarce o małych oczkach i dodać do masy serowej. Wstawić do lodówki na około pół godziny aby masą wstępnie stężała.

W międzyczasie ringi do miniporcji ustawić na płaskim talerzu lub desce. Wyłożyć spod biszkoptem,w razie konieczności dociąć.

Wlać masę w równej ilości i wstawić do lodówki do całkowitego stężenia.

Skyr wymieszać z erytrolem, dodać śmietan fix i ubić na sztywno. Wyciskać rozetki na wierzchu serniczków. Smacznego.










13 komentarzy:

  1. Jeszcze nie miałam okazji spróbować takiego sernika z takich składników :) więc będe musiała go zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie wszystko pierwsza klasa! I seniczkini dekoracja👏👏
    Szczerze Ciebie podziwiam😘Praca, dom, przeprowadzka i jeszcze całe mnóstwo pomysłów na coś pysznego. A do tego zawsze pozytywna🤗
    Szacun dla Ciebie Monia i uściski serdeczne 🧡🧡

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda obłednie, jakoś nie mogę się przełamać do skorupka, pozdrawiam niedzielnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow pyszny sernik 😋częstuje się do kawki ☕😁 Pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
  5. Ależ one kuszą:):) często latem robiłam takie desery z owocami, ale z herbatą nawet nie słyszałam, że można. Dziękuję za inspirację. Ten deser jest dla nas. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na pewno przepyszny, wygląda wspaniale i te rozetki ze skyru to super pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  7. No i teraz będę musiała zajrzeć do lodówki i coś przekąsić, bo padnę!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Przecudnie wyglądają, a pomysł ze skyrem podkradam i też muszę go wypróbować ^_^

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bosko! I ten kolor! Dziękuję za inspirację, na pewno wykorzystam ten przepis. Dobrego nowego tygodnia Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pięknie to wygląda! Coś wspaniałego! Uwielbiam kiedy jedzonko jest podane ze smakiem.💕 Serdeczności zostawiam. 🤗

    OdpowiedzUsuń