niedziela, 13 października 2024

Indyczy strogonow

Dzień dobry 🙂 

Dziś coś co tygryski kochają najbardziej czyli gulasz. Uwielbiam! Nawet dieta liczenie kalorii tego nie zmieniło. Jedynie są bardziej warzywne,a gdy ma być mięsko to najlepiej drób. Tym razem indyk. Pyszne i rozgrzewające danie idealne na chłodne dni. A Wy kibicie gulasz? Udanej niedzieli 😘 




1 podudzie z indyka 

220 g piersi z indyka 

300 g pieczarek brunatnych 

1 cebula 

2 średnie ogórki kiszone 

1/2 czerwonej papryki 

1 łyżka musztardy 

4 łyżki oleju 

1 łyżka mąki 

1/2 łyżeczki pieprzu czarnego 

1/2 łyżeczki papryki słodkiej 

1/2 łyżeczki czosnku granulowanego 

Sól do smaku 

350 ml wody 



Z podudzia wykroić mięso i pokroić w kostkę. Pierś również pokroić.

Do miski przełożyć musztardę oraz wszystkie przyprawy i dokładnie wymieszać. Wrzucić mięsa i wymieszać tak, aby każdy kawałek pokrył się marynatą. Odstawić na około, pół godziny. Następnie dodać mąkę i wymieszać.

W dużym rondlu rozgrzać dwie łyżki oleju u wrzucić połowę mięsa. Dokładnie obsmażyć,z każdej strony. Wyjąć łyżka cedzakową. Dodać kolejną łyżkę oleju, dodać resztę mięsa i także go obsmażyć. Wyjąć łyżka cedzakową. 

Do rondla dodać resztę oleju i pokrojoną w dużą kostkę cebulę. Zeszklić. Dodać pieczarki pokrojone na ósemki. Po 2 minutach dodać mięso oraz wodę. Zmniejszyć i dusić do miękkości indyka.

W międzyczasie pokroić i paprykę w małą kostkę. Dodać do garnka na 5 minut przed końcem duszenia. W razie konieczności doprawić solą do smaku.

Smacznego 










34 komentarze:

  1. Strogonow to ulubione danie mojej mamy. Chyba w takim wydaniu jeszcze go nie jadła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może się zainspirujesz czy coś dla Mamy przygotujesz? Serdecznie polecam 🙂

      Usuń
  2. Mojemu mężowi na pewno smakowałoby takie jedzonko.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię gulasz i robię i mroze, rezerwowe danie na już, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Monia
    Ten talerzyk z parującym gulaszem pobudza zmysły bo wygląda tak apetycznie, że nawet zapach się czuje:)
    Jesteś niesamowita! Tyle masz na głowie i jeszcze potrafisz wyczarować coś pysznego i jeszcze podzielić się tym z nami...podziwiam😘
    Uściski dla Ciebie 🤗❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana częstuj się. Co do gotowania to wiadomo, że jeść trzeba, nawet podczas przenosin domostwa 🤗,a do dzielenia się z Wami to stwierdziłam że nie mogę się zatracić tylko w tym przeprowadzaniu. Muszę mieć coś co mi sprawia przyjemność dlatego póki co jeszcze wciąż cykam fotki i wstawiam przepisy. Mam nadzieję że uda mi się ten stan utrzymać jak najdłużej 💪

      Usuń
  5. Idealne danie dla moich mięsożernych chłopaków :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda niesamowicie apetycznie. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny pomysł :) Bardzo mi się podoba taka lżejsza wersja tego dania :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
  8. To ale było pojedzone :) Pychotka. W niedzielę u mnie zawsze więcej czasu to i więcej szaleństw kuchni. Dziś mieliśmy placki ziemniaczane po węgiersku i zupa grzybowa :) A na deser pączki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu u Ciebie to dopiero uczta! Wstyd przyznać ale jeszcze placka po węgiersku nie jadłam ani nie robiłam...

      Usuń
  9. Bardzo lubię takie danie, a Twoje wygląda bardzo apetycznie.
    Doskonałe byłoby właśnie na niedzielny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Iwonko i serdecznie polecam na obiadek lub kolację.

      Usuń
  10. Oj tak..bardzo lubię gulasz, zresztą tak jak mój mąż, nie ważne czy wieprzowy czy drobiowy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój woli wieprzowy, ale wie że ja ostatnio bardziej preferuje drób więc nie narzeka.

      Usuń
  11. Pyszności! Ja tylko w takiej wersji gulasz lubię, czyli drobiowy i z dużą ilością warzyw:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Na bogato! I fajnie, że 2 rodzaje indyczyny: lekka pierś i pełna smaku noga :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zwykle to co w garnku stanowi przegląd mojej zamrażarki i szafek kuchennych 🥰

      Usuń
  13. Uwielbiam gulasze i dania jednogarnkowe 🙂moi bliscy też .Twój wygląda bardzo smakowicie , pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas też takie jednogarnkowe są w cenie, zwłaszcza w roku szkolnym.
      Bardzo dziękuję za miłe słowa 😘

      Usuń
  14. Pyszności :) Zainspiruję się Twoją propozycją, ale z mięsem wieprzowym :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście,na szczęście mięso można modyfikować do swojego smaku.

      Usuń
  15. Uwielbiam gulasz szczególnie na ostro, baardzo ostro, ale zdarza mi się zrobić i taki z rodzynkami i kukurydzą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj to muszę kiedyś dodać rodzynki bo brzmi bardzo apetycznie!

      Usuń
  16. Ależ Ty pysznie gotujesz! Serdeczności ♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, staram się 🤗 gorące pozdrowienia 😘

      Usuń