wtorek, 8 października 2024

Jesienne śniadanie w słoiku

Dzień dobry 🙂 

Dziś propozycja na śniadanie do pracy, ale oczywiście może to być smakowity deser. Ja po prostu zjadłam w pracy na śniadanie i dlatego tak nazwałam ten pomysł. Najważniejsze, że są duszona gruszka i jabłko,do tego mak i wychodzi naprawdę sycący słoiczek. Serdecznie zapraszam na przepis 🙂




1 gruszka 

1 jabłko 

50 g płatków owsianych błyskawicznych 

400 g jogurtu naturalnego 

5 g maku mielonego 

1 łyżka mielonego erytrolu 

1 łyżeczka miodu 


Płatki uprażyć na suche patelni, pilnować aby się nie przypaliły. Przełożyć na talerz aby ostygły.

Owoce umyć, osuszyć i pozbawić gniazd nasiennych. Pokroić w małą kostkę. Przełożyć na patelnię, dodać 1/2 szklanki wody i dusić do miękkości. Gdy płyn odparuje dodać miód, wymieszać i zdjąć z ognia.

Jogurt wymieszać z erytrolem i makiem.

Do dwóch słoików na dno po równo wsypać płatki, wyrównać. Dodać jogurt i na wierzchu owoce. Smacznego.








37 komentarzy:

  1. Często robię podobne II śniadanie! Lekko, zdrowo, jesiennie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że najadałabym się takim śniadaniem.

    OdpowiedzUsuń
  3. W sam raz na jesień :) Uwielbiam gruszki

    OdpowiedzUsuń
  4. Witaj Moniczko, pyszności zapodałaś! Robię sobie podobne słoiczki, czasem z lnem, chia, makiem, co tam mam. Dobrego tygodnia Kochana, uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też dodaje to co akurat szafki oferują. Gorące uściski 😘

      Usuń
  5. Gruszki uwielbiam, pomysł na śniadanko ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale pysznie wygląda. Lubię gruszki i jabłka więc to coś dla mnie. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę i serdecznie polecam. Gorące pozdrowienia 😘

      Usuń
  7. This sounds delicious! The combination of stewed fruit, oats, and yogurt is perfect for breakfast or a sweet treat. Thanks for sharing the recipe! 🍐🍏✨

    OdpowiedzUsuń
  8. To musi być dobre ale trochę pracochłonne, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, trochę czasu potrzeba. Dziękuję za odwiedziny 😘

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Jeśli lubisz mak to warto. Ja generalnie robię czystki w zapasach żeby jak najmniej przenosić do nowego mieszkania 😀

      Usuń
  10. Świetne śniadanko! Podobne zabierałam do pracy i zawsze mi smakowało. Teraz takie żarełko robię rzadko i najczęściej z pieczonym w piekarniku jabłkiem a to przy okazji pieczenia czegoś tam. Ale żaden problem dołożyć do upieczenia gruszkę:)
    Fajna, smaczna składanka!
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dawno nie piekłam jabłek... trzeba by spróbować czy we frytkownicy beztłuszczowej się da? 🤔
      Bardzo dziękuję za miłe słowa 😘

      Usuń
  11. No maku jeszcze do takich cudów nie dodawałam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pysznie, pożywnie i zdrowo 🧡. Idealne połączenie :))
    Przesyłam uściski 🤗🧡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za miłe słowa i także serdecznie pozdrawiam 😘

      Usuń
  13. Super pomysł, to śniadanko wygląda rewelacyjnie.
    Pieczona gruszka brzmi bardzo jesiennie i jest doskonałym dodatkiem do potraw właśnie teraz, jesienią...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I taki był mój cel, aby było to danie w jesiennej odsłonie. Gorące pozdrowienia 😘

      Usuń