czwartek, 24 października 2024

Wege bigos ( zero waste)

Dzień dobry 🙂 

Dziś pomysł na wykorzystanie kapusty, która zawsze zostaje po przygotowaniu gołąbków. Jak wiadomo nic nie może się zmarnować, więc trzeba znów pokazując inspiracji i coś stworzyć. Ja zrobiłam taka wege wersję bigosu. Bardzo lubię takie dania. Może to być samodzielny posiłek, ale można także zapakować takie danie do naleśnika czy ciasta pierogowego i dopiero to będzie niebo w buźce. Co myślicie o takim pomyśle? Serdecznie zapraszam 😀




Ok. 600 g obgotowanej kapusty gołąbkowej

2 pomidory malinowe 

7 suszonych pomidorów 

1 duża marchewka 

1 cebula 

2 łyżki oleju rzepakowego 

1 łyżeczka miodu 

1/2 szklanki wody 

Sól pieprz do smaku 

1/2 łyżeczki papryki słodkiej mielonej 


Pomidory sparzyć i obrać ze skórki, pokoje w dużą kostkę.

Marchewkę i cebulę także pokroić w dużą kostkę. Kapustę z grubsza posiekać. Suszone pomidory pokroić drobno.

Do dużego garnka wlać olej, rozgrzać i wrzucić cebulę. Zeszklić. Dodać marchewkę i szklić kolejne 2-3 minuty. Dodać resztę rozdrobnione warzywa. Wlać wodę i dusić do miękkości warzyw i odparowania większość płynu. Dodać miód,oraz przyprawy. Zagotować całość jeszcze raz. Zdjąć z ognia. Smacznego.



10 komentarzy:

  1. Dziękuję za przepis Kochana Moniko, dobrego dnia! 🍅🥕🥑🍠🌽🥦🥬🥒

    OdpowiedzUsuń
  2. Już dawno nie jadłam takiego bigosiku. Narobiłaś mi smaka, więc chętnie zrobię 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również robię bigos z takiej kapusty tylko jeszcze kawałek wędlinki dodaje a jak mnie tego to zamrożę i potem daje do zupy jarzynowej lub robię tkzw.kapuste zasmażana ,nie marnuje, pozdrawiam cieplutko.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie przepisy, które ratują jedzenie przed wyrzuceniem.

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo apetycznie :) Mniam! Sama nie znoszę jak marnuje się jedzenie, staram się wykorzystać wszystko. Czasem wiadomo, coś tam się wyrzuci ale jest to rzadkość, zdecydowanie :) Cenię sobie takie przepisy! Pozdrawiam serdecznie i przesyłamy rodzinne uściski :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super, Monia, że starasz się wykorzystać wszystko do końca. A ten bigosik wygląda bardzo apetycznie. Z pewnością jest bardzo rozgrzewający i świetny na chłodne dni :)
    Pozdrawiam Cię gorąco!!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Witaj mam kapustę i mam jeszcze swoje pomidory. Także przepis się przyda. 👍Dobrego weekendu, pozdrawiam. 🤗

    OdpowiedzUsuń
  8. Witam Cię cieplutko 🖐😊 Wow, bardzo znakomicie wygląda Twój bigos. Smacznie, pyszne, pożywnie, a co najważniejsze, że wykorzystuje się żywność przed marnowaniem. Wyśmienicie👍😊 Pozdrawiam Cię cieplutko i od serducha 🖐🧡🙂

    OdpowiedzUsuń