piątek, 18 października 2024

Mini zapiekanki z pomidorem, pieczarkami i mozzarellą

Dzień dobry 🙂 

Dziś pomysł na kolację. Ja zawsze mam z tym problem. Od wymyślania smakowitych kolacji jest mój mąż, ale teraz jesteśmy w rozłące i mam problem. Najczęściej robię sobie jakąś kanapkę albo koktajl. Ale tym razem udało mi się przygotować mini zapiekanki z pomidorem i pieczarkami. Wyszło smakowicie i bez nadmiaru kalorii. A Wy co przygotujecie na kolację? Dajcie znać w komentarzach 🙂




1 duży pomidor malinowy 

2 większe pieczarki 

4 małe kulki mozzarelli lub 1/4 dużej 

Sól pieprz do smaku 

1/2 łyżeczki przyprawy suszone pomidory i czosnek 

3 połówki ulubionej bułki,u mnie grahamka 


Pomidora sparzyć, zdjąć skórkę i drobno posiekać. Przełożyć na sito zostawić na około dwie godziny, aby dobrze odciekł płyn.

Pieczarki pokroić w cienkie plasterki. Ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i poruszyć solą i przyprawą. Wstawić do lodówki nagrzanego do 180 st i piec przez 10 minut. Po tym czasie wyłączyć piekarnik i ustawić na jeszcze 6 minut. Wyjąć z piekarnika i ostudzić .

Na każdą połowę bułki nałożyć po 1/3 pomidorów, oprószyć solą i pieprzem. Ułoży po 4-5 plasterków pieczarek. 

Mini mozzarellę pokroić na cienkie plasterki i ułożyć na wierzchu. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 st i zapiekać 5 minut. Smacznego.










7 komentarzy:

  1. Fajna i pyszna propozycja kolacji na ciepło 😋👍Miłego dnia 🍀, pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowicie, lubię od czasu do czasu grzanki i zapiekanki. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smakowite:) Czasem takie zapiekanki jem na obiad plus jakaś zupa z dużą ilością warzyw:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Idę za chwilkę zrobić sobie takie na śniadanko :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię mozzarellę, więc takie zapiekanki na pewno będą mi smakować.

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj tak, wygląda pysznie. Lubię zapiekanki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo apetycznie!!! Lubimy zapiekanki, ale nie są zbyt często. Zamiast pieczarek u nas jest plasterek szynki lub kindziuka. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń