niedziela, 6 października 2024

Pieczone klopsiki w prostym sosie własnym

Dzień dobry 🙂 

Kolejna propozycja na obiadek w sosie. Pewnie się dziwicie czemu licząc kalorie robię sosik do mięsa... odpowiedź jest bardzo prosta,z takim zwykłym sosikiem moje dziewczyny zjedzą każde mięso. A ja sobie po prostu nie nakładam sosu i nie ma paniki. 

Słowem wyjaśnienia ja używałam mięsa ze skrzydełek, ponieważ robiłam to danie przed wyjazdem na urlop,a jak wiecie rozmrażałam lodówkę i musiałam użyć mięso. Ale roboty było tyle, że nigdy więcej tego nie powtórzę 🫣😁😱



 

500 g mięsa mielonego z łopatki 

6 skrzydełek z kurczaka lub 180 g mięsa drobiowego 

1/ 2 łyżeczki papryki słodkiej mielonej 

Sól pieprz do smaku 

15 g zmrożonego masła 

Sos:

2 łyżki mąki orkiszowej jasnej 

500 ml wody 

1 łyżka sosu sojowego 

1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego 

Ew. Sól do smaku 



Ze skrzydełek oddzielić mięso od kości i skóry i zmielić w maszynce do mięsa lub blenderze z ostrzami ( jeżeli korzystamy z mięsa drobiowego w jednym kawałku także należy go zmielić). Przełożyć do miski , dodać mielone oraz przyprawy i dokładnie wymieszać aby masa się kleiła. Uformować klopsiki wielkości piłki do ping pong i układać w formie do zapiekanki. Zetrzeć na tarce o grubych oczkach masło i posypać z wierzchu. Wstawić do piekarnika, włączyć temperaturę 160 z termoobiegiem. Po 20 minutach zwiększyć do 180 i piec jeszcze 20 minut. Wyjąć z piekarnika.

Sos: 

Tłuszcz zgromadzony w formie przelać do rondla , zagotować. W międzyczasie mąkę wymieszać z wodą i sosem sojowym oraz pieprzem. Dodać do garnka i zagotować cały czas mieszając. Włożyć klopsiki i gotować jeszcze 2 minuty. Smacznego 










8 komentarzy:

  1. Ale pyszności! Aż ślinka cieknie

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię pulpety, a w tej wersji jeszcze nie robiłam, więc muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. ach, kocham pulpeciki! wszystkie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ja dawno nie jadłam takich klopsików. Mniam, mniam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię i pulpeciki i sosik a Twoje wyglądają tak apetycznie!
    Już je widzę w towarzystwie kaszy gryczanej i buraczków albo białej rzodkwi...mniam
    Pyszota!
    Miłej niedzieli i dobrego tygodnia🤗😘

    OdpowiedzUsuń
  6. Wyglądają smakowicie!! Właśnie dzisiaj u nas będą gościć klopsiki, ale w trochę innym wydaniu. Użyłam piersi z indyka, sos biały z dużą ilością warzyw, utartych na tarce o grubych oczkach i że sporym dodatkiem koperku. Są bardzo dietetyczne. Może tym razem ja Ciebie zainspiruję Pozdrawiam serdecznie ☘️




    OdpowiedzUsuń
  7. Wielbicielom daj mięsnych na pewno będą one bardzo smakować.

    OdpowiedzUsuń
  8. Apetycznie wyglądają i zapewne pyszne, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń