piątek, 12 lipca 2024

Kremowa zupa z pomidorów, ziemniaków i marchewki

Dzień dobry 🙂 

Dziś na obiad pyszna, aromatyczna i lekka zupa. Przygotowana na bazie świeżych pomidorów, więc można uznać że to pomidorówka 😉 nawet moje dziewczynki się na nią skusiły, chociaż fankami kremowych zup nie są. Ale był warunek,musiał być do niej makaron 😀 więc dla dzieci był a ja zjadłam samą zupę i była naprawdę smaczna. Aż sama zaskoczona byłam, że tak to doskonale wszystko zagrało. Serdecznie zapraszam na przepis i udanego weekendu życzę 🤗




5 dużych pomidorów malinowych - 1200 g

210 g marchewki 

1/3 pora

90 g cukinii 

2 łodygi selera naciowego 

355 g ziemniaków - waga po obraniu 

2 łyżki oleju rzepakowego 

1200 ml wody 

1 łyżeczka soli 

1/2 łyżeczki cynamonu 

1 łyżeczka pieprzu czarnego mielonego 


Pomidory naciąć na krzyż, przełożyć do miski i zalać wrzątkiem. Zostawić na 5 minut. Następnie zdjąć skórkę i wyciąć szypułkę, nasiona zostawić. Z grubsza pokroić.

Marchewki umyć,nie obierać i z grubsza pokroić. Ziemniaki obrać, umyć i z grubsza pokroić.

Pora i selera drobno posiekać. Cukinię pokroić w kostkę.

W dużym garnku rozgrzać olej. Wrzucić por, seler i cukinię. Zeszklić. Dodać marchewkę. Po 2 minutach dodać pomidory i gdy się zaczną się rozpadać dodać ziemniaki.

Wlać wodę, dodać sól i doprowadzić do zagotowania. Gdy to nastąpi zmniejszyć ogień, dodać cynamon i gotować do miękkości warzyw. Po około 30 minutach zupa jest gotowa. Skosztować czy nie trzeba posolić. Dodać pieprz i całości zblendować. Smacznego.







37 komentarzy:

  1. Przepyszna musi być, tylko czy cynamon jest wyczuwalny w tej zupie ? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Przyznam, że dawno nie jadłam takiej kremowej zupy z pomidorów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na świeżych pomidorach to inny, letni smak. I jeszcze seler naciowy dodaje rześkości ;-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie zupy kremy. To coś pysznego.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pychota! Chętnie bym wypróbowała taką zupkę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam przygotować,trwa nie dłużej niż tradycyjna pomidorowa.

      Usuń
  6. Pysznie. Bardzo lubię pomidorową. Miłego weekendu. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem przekonana, że smakuje rewelacyjnie i dla wielbicieli kremowych zup, to pyszota i samo dobro:)
    Ja wolę te, w których wszystko widać... taki typ...
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością jest pyszna. Ja jednak pominę cynamon. Oczywiście swoją porcję zblenduję. Druga połowa lubi gdy wszystko fruwa. Miłego weekendu!!!

    OdpowiedzUsuń
  9. Uwielbiam takie zupy krem, a pomidorowa to jedna z moich ulubionych:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Przyznam, Moni, że lubię gryźć, więc zupy kremowe nie są w mojej kuchni częstymi gośćmi, jednak chyba się skuszę, bo dawno nie jadłam pomidorowej. Moc pozdrowień i serdeczności!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dla mnie miks doskonały :) Do tego robiąc typową pomidorową to zawsze wybieram wersję krem :) Będzie jutro, a dziś grzybowa :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No proszę,u mnie zwykle tradycyjna wersja a tym razem naszło mnie na krem

      Usuń
  13. Pyszna zupka. Pozdrawiam wakacyjnie ☀️☀️☀️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  14. Apetycznie wygląda 😊.Coś dla mnie...latem składam się w 90% z pomidorów 😅.

    OdpowiedzUsuń
  15. Zupy krem uwielbiam! Ostatnio zrobiłam z cukinią ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja gdy gotuje zupę krem to najczęściej jest z cukinii.

      Usuń
  16. Bardzo fajna zupa pomidorowa. Ja jestem fanem zupy krem. Są lekkostrawne i przepyszne, a co najważniejsze, że są odżywcze 👍😉

    OdpowiedzUsuń