czwartek, 11 lipca 2024

Szybki spacer przez Poznań

Dzień dobry 🙂 

Dziś pokażę Wam kolejnych kilka obiektów z Poznania. W kolejną z sobót, moja młodsza córka zapytała kiedy możemy wybrać się do sklepu,w którym nabywa swojej albumy kpopowe. Jestem on oddalony od nas jakieś 50 minut komunikacja miejską czyli w ścisłym centrum miasta. To jak padło takie pytanie to wiedziałam że najlepiej dziś, zaraz pojechać. Tak więc szybki obiad i potem w autobus,przesiadka w tramwaj i dotarliśmy do sklepu. Gdy dziecię moje się obkupiło w swoje wymarzone pozycję zaproponowałam, że teraz możemy zrobić sobie krótki spacer przez miasto. Na które Was dziś zapraszam 🙂


Poniżej znajduje się budynek Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu 



To jest Kościół Najświętszego Zbawiciela 


Fontanna Lwów w ogrodzie różanym na dziedzińcu zamku cesarskiego



Zamek Cesarski 








Wieża zegarową zamku cesarskiego 


Kolejne zdjęcie wieży. Niestety zdjęć od głównego wejścia nie mam,bo przed nim jakieś prace i cały plac rozkopany i nie można zrobić ładnej fotki. Ale kiedyś nadrobię 🤗

Budynek Uniwersytetu Adama Mickiewicza. W dalszym kadrze Biurowiec Bałtyk, który powstał na terenie dawnego kina o takiej nazwie i dlatego też biurowiec tak się nazywa.


Pomnik Ofiar Czerwca 1956 roku na placu Mickiewicza 


Park Mickiewicza i fontanna 



Teatr Wielki im. Stanisław Moniuszki 


Biurowiec Bałtyk widziany z Mostu Teatralnego ,a wcześniej linia kolejowa miasta 


Teatr Nowy im. Izabelli Cywińskiej na ulicy Dąbrowskiego 


I znowu budynek Kościoła 


Zamek Cesarski 


Filharmonia Poznańska i słynne poznańskie słowiki 


Ogród na dziedzińcu zamku cesarskiego z widokiem na Kościół Najświętszego Zbawiciela 


I na koniec ja,z torebeczką tak uroczą że nie mogłam odmówić sobie jej zakupu 😁


Mam nadzieję, że nasz szybki spacer przez miasto podobał się Wam? Nam jak najbardziej i już planujemy kolejny. Do zobaczenia 😘 

26 komentarzy:

  1. Super spacer. Muszę kiedyś wrócić do Poznania.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniały spacer. Poznań to piękne miasto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję, w Poznaniu nie byłam więc warto chociaż fotki zobaczyć.Wygladasz rewelacyjnie a torebka słodka, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam trochę oprowadzić Cię po tym pięknym mieście 🙂

      Usuń
  4. Bardzo lubię miejskie spacery. W Poznaniu byłam kilka razy. Urocza torebka. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sobie ten spacerek zrobiłam relaksacyjnie, fotka po fotce:)
    Piękne miejsca !
    Ale i tak najbardziej podobała mi się przewodniczka, śliczna kobietka ze słodką torebeczką😁
    Monia wyglądasz rewelacyjnie!!!
    Łał!
    Buziaki gorące dla Ciebie 😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Ty jak zwykle jesteś przemiła dla mnie. Pięknie dziękuję z całego serca! Mnóstwo mnóstwo gorących buziaków także dla Ciebie 😘😘😘😘😘😘

      Usuń
  6. Poznań ma swój urok :) Mieszkam niedaleko tego miasta :) w Pierwszej Stolicy Polski :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze jeszcze nie byłam w Gnieźnie, ale mam nadzieję że wkrótce nadrobię 🤗

      Usuń
  7. W Poznaniu to ja albo miałam przesiadkę, albo byłam tylko na Pyrkonie. Ale już wiele razy myślałam o tym, żeby się tam zatrzymać i pospacerować troszeczkę. Miasto ma swój urok :)
    Co ciekawego córcia kupiła? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gdy my byłyśmy na mieście na tym konkretnym spacerze bo akurat był Pyrkon i tysiące przegranych osób. Po prostu super!
      A córcia cos jak zwykle Txt,Enhypen i chyba Seventeen...

      Usuń
  8. Będę w Poznaniu jeszcze w lipcu:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzekuje za relacje z Poznania. Przejezdzalam przez Poznan wielokrotnie, ale nigdy nie mialam okazji, aby go zwiedzic, wiec z duzym zaciekawieniem obejrzalam relacje. A torebka jest cudowna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę że trochę przybliżyłam Ci miasto w którym przyszło mi żyć. Bardzo dziękuję za miłe słowa 🙂

      Usuń
  10. Akurat ta część jest mi znana :) Nie tak dawno byłam w filharmonii na "Jeziorze łabędzim". Czajkowski powinien być dumny, że taki kawał ze swojej wioski jechałam! To się nazywa poświęcenie ;P

    OdpowiedzUsuń
  11. Kochana, jak Ty pięknie wyglądasz! :) A co do Poznania to bardzo lubię to miasto. Wracamy tam z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ślicznie wyglądasz. NIgdy nie byłam w Poznaniu, ale po Twoich zdjęciach widzę, że muszę to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Nigdy nie byłam w Poznaniu, piękne miasto!
    Świetnie wyglądasz, torebka śliczna:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mialam okazji byc w Poznaniu i jestem pod wrazeniem tego co tutaj pokazalas! Piekne zdjecia!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam Poznania, tym bardziej dziękuję za wirtualną wycieczkę. Kochana chudniesz w oczach, wyglądasz pięknie, a torebeczka faktycznie urocza. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepiękne miejsca nam pokazałaś na blogu. I za to Ci dziękuję z całego serca, że mogłem je zobaczyć 🤗

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana... i bardzo dobrze, że sobie kupiłaś torebeczkę ! Nigdy nie odmawiaj sobie drobnych przyjemności. Spacer ulicami Poznania - cudny !!! Ja od zawsze kocham Poznań !!! Dziękuję Ci za tę wycieczkę. Pozdrawiam serdecznie :))

    OdpowiedzUsuń