poniedziałek, 8 lipca 2024

Szybkie dwuskładnikowe lody wegańskie

Dzień dobry 🙂 

Zaczynamy nowy tydzień i według prognoz ma być ciepły i słoneczny. Ja się cieszę z takiego stanu rzeczy,w końcu mamy lato, wakacje niech trochę tego ciepełka będzie,bo nim się obejrzymy znowu będzie szaro i ponuro. Wiadomym jest, że w takie dni szukamy różnych sposobów na ochłodę. A to kawa mrożona,a to woda z cytryną i miętą lub ogórkiem zielonym,a czasem są to lody. No dobra nie oszukujmy się stale są to lody. Chociaż pewnie nie uwierzycie,ale ja na takie z lodziarni pozwalam sobie raz na 3 tygodnie i to jedna porcję. I o dziwo nawet bardzo nie odczuwam ich braku, co jest dla mnie zaskoczeniem bo uwielbiam lody nieposkromioną namiętnością. Co prawda nie wiem jak to będzie na urlopie, ale teraz się trzymam i jest ok. Jestem jednak łasuchem i lubię dobre słodkie dania. Ale i na to jest sposób. Tym razem na warsztat do odchudzania wzięłam lody. Nie jest to oczywiście trudne,bo sorbety istnieją od zawsze,a w domowych lodach śmietankę można zastąpić i jest git. Ja zrobiłam błyskawiczną wersję czyli mrożone owoce, jogurt i erytrol i raz dwa były gotowe lody. Jeśli jesteście ciekawi co było dalej serdecznie zapraszam na przepis 🙂 




170 g mrożonych truskawek 

200 g wegańskiego jogurtu kokosowego 

1 łyżka erytrolu zmielonego na puder 

1 łyżka soku z cytryny 


Owoce wyjąć na blat, zostawić w miseczce na 5 minut.

Następnie przełożyć do pojemnika blendera z ostrzami, dodać jogurt, erytrol oraz sok z cytryny i miksować aż masa będzie kremowa.

Podawać od razu. Smacznego.









39 komentarzy:

  1. Pychotka, muszę koniecznie wypróbować przepisu! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie polecam i będzie mi bardzo miło jeśli będzie Ci smakowało 🤩

      Usuń
  2. Na pewno są pyszne. Ja zrobię z innymi owocami, bo jestem uczulona na truskawki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, serdecznie współczuję. Ale na szczęście każdy owoc się nada!

      Usuń
  3. Pięknie podany, smaczny i orzeźwiający deser na letnie dni:)
    Serdeczności moc zostawiam kochana:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję i również wszystkiego dobrego!

      Usuń
  4. Ja też się cieszę, że w końcu będzie ciepło, bo mam dosyć tego zimna.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja! Wyglądają pysznie! 😍😍

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowicie. Właśnie szukam przepisów na domowe lody. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajna i prosta do wykonania propozycja na upał :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Przepis nieskomplikowany, lody wyglądają przepysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Monia , to są lody idealne!
    Zawsze dla mnie były sorbety a mąż wybierał te śmietankowe. Ale to lato zmieniło upodobania:)
    Zaczęłam właśnie robić takie ekspresowe lodziki z mrożonych owoców i te są idealne na upalne dni:)
    Pozdrawiam serdecznie 😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz gdy jest bardzo ciepło to szybkie pomysły na ochłodę są jak najbardziej w cenie!

      Usuń
  10. Znowu delicje! I znowu można zjeść oczami :-)
    Ale z ciepełka to ja się tak nie cieszę... Rolnicy woleliby umiarkowaną temperaturę i częstsze deszcze, nie burze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie te burze są ostatnio bardzo niszczycielskie. Ja jestem zdania że najlepiej by było dla wszystkich gdyby w dzień było słonecznie i max 25 st,a w nocy spokojny deszcz 😉

      Usuń
  11. Fajne lody dla ochłody :) robię podobne z truskawek i bananów :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze tak nie robiłam, ale spróbuję, dziękuję za podpowiedź 😘

      Usuń
  12. Mega świetna inspiracja, ale ja zrobie bez jakichkolwiek słodzików bo uwielbiam swoisty smak truskawek zwłaszcza z ogrodu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Domowe truskawki najlepsze! Chociaż ja teraz nie mam do nich dostępu.

      Usuń
  13. I takie lody są pyszne ja zrobiłam z bananów, płynnego miodu i jogurtu greckiego. Mieszankę zamroziłam a potem nawet pies dostał dla ochłody ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Szybko i smacznie takie lody lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Muszą być pyszne z tym jogurtem kokosowym

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę wypróbować, taka zdrowsza wersja bardzo mi odpowiada:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Zjadłabym z przyjemnością :) W maju i czerwcu w tym roku królowały u nas truskawkowe sorbety :)

    OdpowiedzUsuń