niedziela, 7 lipca 2024

Torcik egzotyczny z letnimi owocami

Dzień dobry 🙂 

Ciasto bez pieczenia to właściwie jedno z lepszych dań do odchudzania. Wystarczy zrobić go na chudym nabiale,z owocami i bez spodu i efekt murowany. Ja tym razem zrobiłam a'la sernik czyli torcik na bazie mleczka kokosowego. Powoli zaczynam utylizować zapasy z szafek, żeby mniej było do dźwigania podczas przeprowadzki, chociaż pewnie i tak to nie uniknione 😏 faktem jest, że miałam ochotę na deser przypominający tort ale oczywiście w lżejszej wersji. I naprawdę się udało. Następnym razem wykorzystam twaróg sernikowy lub skyr i dopiero będzie dietetycznie. Ten torcik także z powodzeniem można zjeść będąc na redukcji. Chociaż ja już nie muszę na niej być bo udało mi się osiągnąć mój cel, czyli 70 kg! Teraz ta trudniejszą część czyli utrzymywanie efektów, ale jestem dobrej myśli 💪

No nic nie zanudzam Was dłużej tylko zapraszam na przepis 🙂 udanej niedzieli 😘 




2 puszki mleczka kokosowego czyli 800 g

1 mała puszka ananasa 

4 łyżeczki żelatyny 

4 łyżki erytrolu zmielonego na puder 

115 g malin 

60 g czerwonych porzeczek 

150 g agrestu 

100 g nektarynek 

10 g wiórków kokosowych 


Z ananasa odlać zalewę do szklanki. Dodać żelatynę i wymieszać. Zostawić do napęcznienia. Następnie rozpuścić w kąpieli wodnej lub w mikrofali, lekko ostudzić.

Przygotować tortownicę o wymiarach 18 cm. Spód dokładnie kilka razy owinąć folią aluminiową. Następnie zapiąć obręcz, włożyć folię rantową,a do spodu na zewnątrz zabezpieczyć folią aluminiową.

Do dużej miski przełożyć mleczko kokosowe, dodać ananasa oraz erytrol i zmiksować na gładko.

Stale miksując dodać żelatynę i zmiksować do połączenia. Wstawić miskę na godzinę do lodówki.

Przygotować owoce, umyć osuszyć. Porzeczki obrać z gałązek,a nektarynki pokroić w średniej wielkości kostkę. Agrest zostawić w całości.

Masę kokosową przelać do tortownicy ( najpierw pół, dać owoce a potem resztę masy. Wyrównać wierzch i wstawić do lodówki na całą noc.

Przed podaniem posypać wiórkami kokosowymi.

100 g to około 145 kcal. W zależności od pokrojenia wyjdzie od 8-12 porcji. Smacznego.














40 komentarzy:

  1. Dziękuję bardzo! Zrobię taki na swoje imieniny ;)
    P.S. Powodzenia w utrzymaniu wagi! To chyba najtrudniejsze...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też uważam że to trudniejsze, ale liczę że mi się tym razem uda. A torcik serdecznie polecam!

      Usuń
  2. Lubię takie lekkie desery, więc skorzystam z pomysłu :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Na letni dzień taki deserek jest idealnym wyborem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Najbardziej letni torcik! Wygląda jak obłok a smak można sobie tylko wyobrazić...pyszota!
    Gratuluję osiągnięcia celu🥳🥳
    Sukces odtrąbiony😁
    Buziaki dla Ciebie 😘😘

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję,Wasze wsparcie jest dla mnie bardzo istotne.
      A torcik naprawdę smakowity. Trochę się obawiałam że się nie zsiądzie bo zawsze mam problem z ilością żelatyny, nie wiem ile jej dać...

      Usuń
  5. Jaki fajny i kolorowy ten torcik. Zjadłabym sobie, oj zjadła.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten to pyszności, powodzenia w utrzymaniu wagi, pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ależ kusisz ♥ Ogólnie wygląda idealnie na ciepłe letnie dni :) Mnie w ten weekend bardziej leń ogarnął i skorzystałam tym razem z ciasta francuskiego. Musze "jakoś" pozjadać zeszłoroczne konfitury itd :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj takie konfitury domowe to jest rarytas i trzeba je użyć,nie może się nic zmarnować 😁

      Usuń
  8. Ale wygląda i zapewne tak smakuje. Kocham kokos więc to jest dla mnie. U mnie dzisiaj był deser w podobnym wydaniu. Serek mascarpone i jogurt grecki łączony z galaretką z mniejszą ilością wody. Wówczas nie dodaję cukru. Na to masa sezonowych owoców i galaretka. Może być bita śmietana, ale u nas bywa sporadycznie. Pozdrawiam serdecznie:):):)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh, kusisz Moniczko, uwielbiam takie dania mimo, że jestem wegetarianką, to czasem jem, gdyż nie mogę się powwstrzymać. Dobrego i jeszcze lepszego i spokojnej przeprowadzki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję i również spokoju i wypoczynku 🤗

      Usuń
  10. Uwielbiam bardzo takie serniki na zimno. Pysznie wygląda. Coś wspaniałego na podwieczorek👍😊
    Pozdrawiam serdecznie i życzę przemiłego dnia 🤗💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ja też bardzo lubię takie owocowe ciasta!

      Usuń
  11. Wygląda fantastycznie, zobaczywszy zdjęcie myślałam, że to lody z owocami!

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale apetyczne to Twoje ciacho! I przy tym zdaje się lekkie jak obłoczek :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda bardzo kusząco, przy okazji chętnie wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Torcik wygląda bajecznie 😍

    OdpowiedzUsuń
  15. Kurczę to nawet mogą być moje smaki. Dlatego chętnie wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że warto się pokusić o jego wykonanie 🙂

      Usuń
  16. Wygląda pysznie! Lubię torty z owocami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję,ja też bardzo lubię ciasto z owocami 😁

      Usuń
  17. Torcik wyszedł Ci przepyszny i taki puszysty :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ale pięknie wygląda. Robiłam kiedyś bardzo podobny deser na jogurcie naturalnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też zamierzam na jogurcie zrobić, będzie jeszcze mniej kaloryczny.

      Usuń
  19. Przepysznie wygląda, narobiłaś mi smaka :) Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń