piątek, 26 lipca 2024

Zielona zupa krem

Dzień dobry 🙂 

Po zielonym koktajlu pora na zieloną zupę. Dzięki dodaniu kaszy gryczanej zupa jest bardzo pożywna. Z podanych składników wychodzi spora porcja,dla wielu głodomorków lub jednej na diecie i wtedy zupę porcujemy i mrozimy 😉




1 cebula 

4 ząbki czosnku 

3 łodygi selera naciowego 

320 g brokuła 

100 g mrożonego groszku 

250 g mrożonego szpinaku 

2 łyżki oleju 

100 g kaszy gryczanej niepalonej

2 litry wody 

1 łyżeczka soli 



Cebulę i czosnek drobno pokroić. Selera pokroić w krążki, brokuła z grubsza posiekać.

W sporym garnku rozgrzać olej. Wrzucić cebulę z czosnkiem i gdy się zeszklą dodać kaszę. Gdy zacznie pachnieć dodać wszystkie warzywa oraz wodę. Zagotować. Gdy woda w garnku zawrze a mrożone warzywa się odmrożą dodać sól. Gotować do miękkości wszystkich warzyw. Skosztować czy jest dobrze doprawione,w razie czego dosolić. Zmiksować na gładko. 

Z podanych składników wychodzj 6 sporych porcji zupy. Smacznego.








30 komentarzy:

  1. Ta zupa to prawdziwe bogate w witaminy danie! Ja rzadko zupy jadam ale ten przepis chetnie wyprobuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas zupy są bardzo często, ale kremowe tylko dla siebie robię 😉

      Usuń
  2. Uwielbiam zielone warzywa, więc taka zupka jest idealna dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. W podobnym stylu gotuje ale z kaszą nie robiłam, czas spróbować, pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak, że na kilka miesięcy zapominam o takim składniku jak kasza a potem odkrywam ją na nowo 😉

      Usuń
  4. Mojemu mężowi na pewno smakowała.

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam groszek i brokuły. Muszę koniecznie wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Zdrowa i pyszna zupka, warta wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety, szpinak nie jest moim ulubionym warzywem, ale może w Twoim wykonaniu taka zupa by mi smakowała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na szczęście nie jest tutaj dominującym smakiem, bardziej wyczuwalny jest brokuł.

      Usuń
  8. Bardzo fajne połączenie smaków, brokuły uwielbiam, pozostałe warzywa też, więc to coś dla mnie:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupa wygląda bardzo apetycznie :) Jestem fanką takich pięknych, zdrowych dań! Niestety, ja jedna. W moim domu górują obiady mięsne, a zupy, gdy się pojawiają, odbierane są jak za karę :D Ale dla siebie chętnie zrobię, a także dla synka, jak już będzie jadł obiadki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas za zupami jest cała rodzina. Faktem jest że mąż woli żurek, fasolową czy grochówkę, ale kalafiorowa też nie pogardzi.

      Usuń
  10. Pyszna, zdrowa i pożywna zupka 💚💚

    OdpowiedzUsuń
  11. Wspaniala zupka. Zawsze robilam podobne warzywa z kasza gryczana smazone w patelni i nigdy mi nie przyszlo do glowy, ze moze byc z tego doskonala zupka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja z kolei nie robiłam warzyw z kaszą z patelni 🤗😁

      Usuń
  12. Lubię tego rodzaju zupy i teraz w sezonie ciągle trzeba coś wymyślić by wykorzystać warzywa z ogrodu. U nas fastfoodowy weekend, zrobiłam pizzę ale na naszym sosie bo akurat sezon na ich robienie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas pizza na obiad była w zeszła sobotę, oczywiście domowa i nawet ja zjadłam dwie porcje. Gdy robię na kolację pizzę rodzince to nie jem, bo za dużo kalorii przed snem, ale obiad to co innego. A sos z własnych warzyw to dopiero uczta! Aż zazdraszczam 🤤

      Usuń
  13. I z pewnością zrobię. Wszyscy lubimy poszczególne składniki! Już nabrałam ochoty!

    OdpowiedzUsuń