wtorek, 16 lipca 2024

Deser mała kawowa przyjemność

Dzień dobry 🙂 

Szczerze przyznam, że zastanawiałam się czy pokazywać ten pomysł bo w sumie to nawet nie przepis, tylko połączenie kilku prostych składników i tyle. Ale wyszło na tyle efektowne i oczywiście smaczne, że uznałam że warto się tym podzielić. 

Pewnie już wspomniałam, że osiągnęłam swój cel w odchudzaniu i teraz muszę walczyć o jego utrzymanie. Co nawiasem mówiąc może by trudniejsze niż gubienie kilogramów...no ale do rzeczy, wychodząc z diety muszę po trochu dodawać kalorii do moich posiłków, ale też bez przesady. I gdy w niedzielę okrutnie zachciało mi się czegoś słodkiego, pomyślałam że zrobię sobie coś dobrego ale w lekkiej wersji. Jak pomyślałam tak zrobiłam i po chwili delektowałam się przyjemnym w smaku deserem bez wyrzutów sumienia 🤩 Serdecznie zapraszam na przepis 🙂 




Składniki na jedną porcję:

2 łyżki orkiszu ekspandowanego 

2 łyżeczki kawy rozpuszczalnej+ 2 łyżki wrzątku 

1 płaska łyżka erytrolu zmielonego na puder 

150 g skyru naturalnego 

2 łyżki czerwonej porzeczki 

3 łyżki borówek 


Do szklanki wsypać kawę, zalać wrzątkiem i wymieszać. Dodać erytrol i wymieszać do jego rozpuszczenia. 

Odstawić na parę minut,aby kawa ostygła.

Gdy to nastąpi wymieszać kawę ze skyrem, najlepiej przy użyciu małej trzepaczki.

Na dno pucharka wysypać orkisz. Dać połowę skyru i połowę owców. Ponownie naliczyć serek i resztę owoców. Podawać od razu. Smacznego.









Poniżej ja w kombinezonie, który kupiłam 8 lat temu gdy byłam szczupła,a potem leżał i leżał w worku pod łóżkiem. Wiele rzeczy oddałam z tamtego chudego okresu, ale tego jakoś nie umiałam. Szczerze mówiąc nie sądziłam że jeszcze go kiedyś ubiorę, zatrzymałam raczej z myślą o którejś z córek,a tu proszę niespodzianka, jeszcze go ponoszę!!!!!


A tutaj w katance mojej córki - zamówiła sobie w zeszłym roku na dzień dziecka w jednej z sieciówek, ponosiła 3 miesiące i się znudziła. A teraz matka nosi 😁😁😁



54 komentarze:

  1. Wspaniale wyglądasz kochana. Uwielbiam wszystko, co kawowe, więc taki deser dla mnie idealny.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądasz pięknie Moniko, jesteś zgrabna i szczupła! A deser - mniamuśny, na pewno zrobię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będzie mi bardzo miło i pięknie dziękuję za miłe słowa 🙂

      Usuń
  3. No proszę, założenie ciucha sprzed lat to wielka przyjemność.

    OdpowiedzUsuń
  4. Piekna stylizacja ,pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądasz cudownie!
    a deserek pycha!

    OdpowiedzUsuń
  6. Monia
    Wyglądasz rewelacyjnie!!!
    Jak to dobrze zachować sobie coś w szafie:)
    Deser świetny, kawowy,orzeźwiający i zdrowy!
    Buziaki:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bardzo dziękuję. Wiele rzeczy wyrzuciłam lub oddałam z poprzedniego chudego okresu, ale z tym się jakoś nie mogłam rozstać 😉

      Usuń
  7. WYglądasz zachwycająco! Sama chętnie bym sobie sprawiła taką katanę :)
    A deser na pewno pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszny deserek. Super wyglądasz! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Super ten deserek :) A Twoje osiągnięcie - wspaniałe! Gratuluję wytrwałości :) i życzę utrzymania takiej sylwetki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podwójnie dziękuję i będę walczyć żeby utrzymać ten stan, chociaż na pewno będzie trudniej...

      Usuń
  10. Ten kombinezon jest świetny dla Twojej figury - znakomicie podkreśla kobiece walory :-) I gdy powiększyłam zdjęcie, mogłam zobaczyć, jak patrzysz "wprost na mnie" (takie wrażenie) bardzo pięknymi, dobrymi oczami :-*
    A deserek też wygląda kusząco...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana bardzo bardzo dziękuję! Jeszcze nikt tak do mnie nie mówił 😘😘😘

      Usuń
  11. Fajnie Ci idzie zrzucanie kilogramów. A kawkę lubię pod każdą postacią 😍

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie serdecznie polecam przygotowanie tego deseru 🙂

      Usuń
  12. Gratuluję wytrwałości!! Ja mam wiele takich ciuszków, że może się uda i nic. Leżą i czekają. Wyglądasz pięknie. Deser dla mnie. Kupiłam jogurt i jutro zajadamy. Kocham kawę i wiem, że będzie smacznie. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podwójnie dziękuję i mam nadzieję że deser będzie smakować 😁

      Usuń
  13. Wyglądasz super, a deser.. rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  14. Deser bardzo ciekawy a co ważne - szybki!! Wyglądasz suuper!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt szybkość przygotowania jest jego niepodważalnym atutem 😀
      Serdecznie dziękuję za miłe słowa 🙂

      Usuń
  15. Smacznie kawka wygląda. A Ty promieniejesz :) Serdecznie Cię pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Moja kochana poznanianko ! Masz takie cudne pomysły na gotowanie ! Nawet deser zrobić potrafisz, niby z niczego ?! Podziwiam i zazdroszczę tego zacięcia kulinarnego :))
    Ależ Ty szczupła jesteś !!! Gratulacje !!! Już więcej nie chudnij, bo nie trzeba, znikniesz nam całkiem. Ściskam i pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do znikania to jeszcze dużo brakuje, ale bez obaw już wychodzę z redukcji teraz walczę o utrzymanie tego stanu.
      A pomysł na deser? Jak zwykle szybki przegląd szafek kuchennych i tak wyszło 😉

      Usuń
  17. Hejka. Że skyrem.jeszcze kawy nie piłam spróbuję .dzięki. świetnie wyglądasz. Ja z moją córka wymienimy się ciuchami 😁😁😁 już ten czas, a ma dopiero 12 lat hihi. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na wymianę nie mam szans bo mają zupełnie inny styl niż ja, ale co się da to wynoszę 😉

      Usuń
  18. Masz racje , utrzymanie efektu odchudzania bywa trudniejsze niz samo odchudzanie. Trzymam kciuki za Twoja silna wole :-) Polaczenie kawy z owocami to wysmienity pomysl!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Też trzymam kciuki za swoją silną wolę, tym bardziej że jeszcze dwutygodniowy urlopu nad morzem przede mną...

      Usuń
  19. Super masz figurkę ♥ Osobiście lubię takie kombinezony, teraz mam dwa ale z krótkimi nogawkami :) Deserek zjadłabym z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam jeszcze jeden,z krótkim rękawem i długimi nogawkami i jeden z krótkimi nogawkami i odkrytymi ramionami. Kupiłam go pod wpływem chwili i obawiam się że jest za odważny, ale na urlop go zabiorę 😉

      Usuń
  20. Witam Cię cieplutko 🖐😉
    Gratuluję sukcesu w odchudzaniu. Każde Twoje pomysły kulinarne są na wagę złota, także i ten deser kawowy z jogurtem skyr, co to jest niesamowicie inspirujące. Przepysznie to wygląda. Wczoraj próbowałem zrobić kawę Dalgona, która wyszła wspaniale.
    Pozdrawiam Cię cieplutko i ściskam Cię mocno 🖐😘💖

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję 🙂
      Co do wspomnianej przez Ciebie kawy to jeszcze jej nie robiłam, źle chyba w końcu muszę się odważyć...

      Usuń
  21. Gratuluję efektów odchudzania i trzymania wymarzonej wagi. Super, że podchodzisz do tego zdrowo, szczególnie, że w obecnych czasach ludzie stosują głodówki i rezygnują ze zdrowego stylu życia. Trzymam kciuki, aby tak pozostało! A co do deseru to wygląda bardzo smakowicie, ale ja niestety nie przepadam za kawą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję. Ja pracuje w takim zawodzie, że muszę do tego podchodzić rozsądnie bo inaczej bym padła...
      Może następny deser będzie w Twoim guście 🤗

      Usuń
  22. Pyszna kawowa przyjemność - dla mnie idealna 😍
    Gratuluję sukcesów sylwetkowych. Wyglądasz pięknie! 💖💖🌷🌷
    Przesyłam ciepłe uściski 🤗

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudnie, Monia... wyglądasz zachwycająco.
    Skoro wchodzisz w ciuszki córki, to jest to niesamowite :)
    Gratuluję Ci tego, że udało Ci się doprowadzić ten proces chudnięcia do wymarzonego celu.
    A deserek fajny, wygląda bardzo apetycznie.
    Uściski Ci przesyłam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! Muszę przyznać że jestem z siebie bardzo dumna,co rzadko mi się zdarza.
      Serdecznie pozdrawiam i ściskam 😘

      Usuń
  24. Super przepis :D Chętnie z niego skorzystam :D
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  25. Kocham kawowe desery, więc muszę wypróbować przepis:)
    Super wyglądasz!:)

    OdpowiedzUsuń
  26. Jeju kochana przyćmiłaś ten pyszny deser, rewelacyjnie wyglądasz i niesamowicie ^_^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko większego komplementu nie mogłaś mi powiedzieć! Pięknie dziękuję 😘

      Usuń