wtorek, 30 lipca 2024

Koktajl buraczkowo - maślankowy

Dzień dobry 🙂 

Dziś kolejny pomysł na koktajl z użyciem gotowanych buraków. Do tego maślanka i pomarańcze i jest cudo. A wspominałam Wam kiedyś, że " samej" maślanki nie lubię? Jakoś nie mogę przekonać się do jej smaku,a gdy dodam do niej owoce czy warzywa to bardzo chętnie. W sumie jest teraz częściej w moich koktajlach niż jogurt naturalny. I koniecznie musi być cynamon, moimi zdaniem pięknie podkreśla słodycz buraka. Czyż to nie iście letni pomysł na ochłodę? Do słomki dodać małą parasolkę i jakbyśmy byli na egzotycznej plaży 😁

Zapraszam na przepis 🙂 



310 g ugotowanych buraków

175 ml maślanki

500 ml wody

2 szt pomarańczy 

1 łyżeczka cynamonu 


Do wysokiego dzbanka przełożyć obrane i pokrojone na mniejsze kawałki pomarańcze. Dodać pokrojone buraki oraz maślankę i wodę. Dodać cynamon i dokładnie zmiksować. 

Schłodzić przed podaniem.

Smacznego








39 komentarzy:

  1. Uwielbiam koktajle. Takiego jeszcze nie piłam, więc chętnie spróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawy. Ja mam dziś na 2 śniadanie akurat koktajl owocowy, m.in. z bananami i nektarynkami. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Owocowe są najlepsze, ale zdrowsze i bardziej odchudzające są te warzywne, więc u mnie królowały pół na pół koktajle, jeden był owocowy a drugi warzywny lub taki jak ten, wtedy gdy byłam na redukcji.

      Usuń
  3. Tym razem to nie dla mnie - nie lubię buraczków

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi wspaniale smakować, chętnie wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  5. Koktajl super a przede wszystkim oryginalny w składzie no i wygląda świetnie!
    Nie mam problemu z maslanką bo piłam ją od dziecka. Tyle tylko, że tamta była naprawdę pyszna i prawdziwa a teraz tej lepszej trzeba poszukać... ale da się:)
    Pozdrawiam cieplutko 😘🤗

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz wszystkiego porządnego trzeba szukać, ale czasem się udaje. Bardzo dziękuję za miłe słowa 😘

      Usuń
  6. Wygląda super i wierzę, że jest bardzo smaczny. Niestety nie lubię buraczków w takim wydaniu, ale mąż owszem i dlatego wypróbuję. Pozdrawiam serdecznie 💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O to ciekawe, mój mąż nie bardzo za warzywnymi koktajlami. Jedyny jaki uznaje to ten z jogurtem,bananem i truskawkami 😀

      Usuń
  7. Ja tez nie przepadam za sama maslanka. Skoro jednak i Ty rekomendujesz koktail na tej bazie nie pozostanie mi nic innego jak przekonac sie i sprobowac :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, ale mi miło! Ślicznie dziękuję. Muszę przyznać że ja do maślanki przekonałam się także dlatego, że ma mniej kalorii niż jogurt naturalny...

      Usuń
  8. A ja powiem, że maślankę lubię. Najlepiej w towarzystwie młodych ziemniaczków z koperkiem i jajka sadzonego :) Tak jadało się u mnie odkąd pamiętam. Jednak prawdziwym fanem maślanek jest mój tato, potrafiłby wypić chyba kilka dziennie :D Super przepis, w życiu nie wpadłabym na taki pomysł na koktajl. U Ciebie zawsze znajdę moc inspiracji na niebanalne jedzonko, uwielbiam twojego bloga!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja do tego zestawu co wymieniłaś to muszę mieć mizerię z octem 😉
      Kochana Twoje słowa to ogromna radość i miód na moje serce 🩷🩷🩷

      Usuń
  9. Pięknie wygląda 😍moje smaki 😋😋😋

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi bardzo zdrowo! Smaku nie umiem sobie wyobrazić, muszę spróbować zrobić i się przekonać! :D Ja maślankę samą w sobie bardzo lubię, u nas zawsze obowiązkowo stawia się ją pry fasolce podsmażanej na bułce tartej. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, ciekawy zestaw maślanka i fasolka 😄

      Usuń
    2. Hah, u nas zawsze tak - jest przepysznie! :D Nigdy nie miałam żadnych dolegliwości jeśli o to się martwisz. :D

      Usuń
  11. W takim zestawie pychota,pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo ciekawe połączenie smaków. Muszę spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  13. U nas latem szczególnie dużo robimy różnych koktajli :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Smaczny, kolorowy, zdrowy- mój smak:)
    Miło pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszystkie składniki lubię, ale razem ich jeszcze nie próbowałam. Taki koktajl musi być ciekawy, chętnie spróbuję 😊

    OdpowiedzUsuń
  16. Taka feeria barw nawet zdecydowanego wroga maślanki przekonałaby do spróbowania :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wpadłabym na połączenie buraka z pomarańczą! Super bomba zdrowotna!

    OdpowiedzUsuń