czwartek, 25 lipca 2024

Park Sołacki

Dzień dobry 🙂 

Dziś zabieram Was na spacer po kolejnym Poznańskim parku. Jest to park położony w tzw.dzielnicy willowej. Oddany do użytkowania ponad 100 lat temu. Jest utrzymany w stylu angielskim. Mnóstwo w nim różnych drzew i krzewów.


Spiętrzone wódy rzeczki Bogdanki tworzą Stawy Sołacki gdzie rezydują sobie kaczki i łabędzie.












Cudowna łabędzia rodzinka - dwa dorosłe ptaki i sześć młodych 






W parku jest kilka mostków,pomostów. Tworzą bardzo urokliwy krajobraz 














I wspomniane imponujące drzewa 












Dzięki tej ilości wysokich drzew park jest bardzo zacieniony, wobec czego spacer nawet w upalny dzień jest przyjemny. Mam nadzieję że przyjemnie się Wam spacerowało razem ze mną i moją rodzinką. My spacer uważamy za udany. Mam jeszcze kilka pięknych miejscówek z Poznania i okolic do pokazania Wam. Zapraszam wkrótce 🥰 


40 komentarzy:

  1. Świetne miejsce na spacer. Lubię najbardziej angielkie ogrody i ich nastawienie na wiejski klimat i dużą ilość kwiatów :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne miejsce. Wspaniałe na chwilę odosobnienia i wytchnienia od codziennych obowiązków.

    OdpowiedzUsuń
  3. W życiu nie słyszałam o takim parku! I już żałuję, że nie byłam...

    OdpowiedzUsuń
  4. Super spacerek! Piękna natura. Uwielbiam podobne zielone zakątki. Dzisiaj się właśnie szykuję na wieczorny spacer w moim ukochanym parku. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli będzie nowy piękny wpis, już się nie mogę doczekać 😀

      Usuń
  5. Piękna pogoda i okoliczności wiekowego parku

    OdpowiedzUsuń
  6. Uroczy park i najważniejszy cień i chłodek.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to bardzo ważne. Dlatego tak dużo mam z małymi dziećmi tutaj spaceruje.

      Usuń
  7. Dziękuję za wspaniały wirtualny spacer. Lubię takie zielone tereny, najlepiej odpoczywa się w takich miejscach. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne widoki, a drzewa robią wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nawet poczułam ten powiew wiatru od wody...ech...można się rozmarzyć oglądając te piękne widoczki🫠
    Dzięki za cudowny spacer😘

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękny i zachęcający do aktywnego odpoczynku.

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna fotorelacja, takie miejsca to ja uwielbiam :) Relaksują mnie, zachwycają swoim pięknem, spokojem. U mnie na wsi też jest jezioro, dzikie co prawda, ale jest na nim łabędzia rodzina :) Kiedyś uwielbiałam chodzić do nich i podkarmiać je trochę chlebkiem. Te maluchy są takie słodziutkie! Za to dorosłe łabędzie są niebezpieczne i choć przychodziłam do nich w dobrej wierze, to często uciekałam przed ich syczącymi dziobami :D Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja łabędzie zawsze obserwuje z daleka bo boje się ich. Te ptaki są sporych rozmiarów i nigdy nie wiadomo jak się zachowają...
      Gorące pozdrowienia 😘

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
  12. Ale urokliwe miejsce! Nigdzie człowiek tak dobrze nie odpoczywa jak na łonie natury. Te widoki się po prostu chłonie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Park piekny i widac ze zadbany! Chetnie zobacze inne ciekawostki z Poznania bo nigdy tam nie bylam ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie zapraszam Cię do kategorii Moje Ścieżki, jest tam kilka spacerów z Poznania 🙂

      Usuń
  14. Rzeczywiście przepiękny park! Jak będę w Poznaniu koniecznie odwiedzę :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak ja uwielbiam ten park! Jak jeszcze kiedyś mieszkałam w Poznaniu to lubiałam tam przebywać, przechadzać sie lub jeździć rowerem. BArdzo odpręzające miejsce ipolecam je bardzo. Duzo dzikich miejsc i ten prak jest taką perełką przyrodniczą prawie w środku miasta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też bardzo go lubię i pomimo że samochodem mamy niedaleko, to w tym roku byliśmy dopiero raz. Ale mam nadzieję jeszcze na jesienny spacer bo też jest pięknie!

      Usuń
  16. Piękny park, idealny do spacerowania i relaksowania się :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Piękne miejsce! Gdy będę w Poznaniu (a mam niedaleko), to może tam zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Piękny park. Spacer w takim miejscu to czysta przyjemność:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie. Można nawet posiedzieć z książką na ławce.

      Usuń
  19. Uwielbiam spacery po lesie, parku, wśród kwiatów i drzew:)
    Pozdrawiam cieplutko kochana:)

    OdpowiedzUsuń