niedziela, 14 lipca 2024

Serdeczne bułki - wyrastanie nocne

Dzień dobry 🙂 

Dziś zapraszam Was na drugie danie, które przygotowałam z okazji naszej rocznicy ślubu. Ostatnio mało pięke własne pieczywo i nie tylko z powodu mojej diety, ale także z powodu licznych wyjazdów służbowych mojego męża. Ale stwierdziłam że rocznica ślubu,a dokładnie rocznicowe śniadanie musi mieć piękną oprawę więc przygotowałam domowe bułeczki. Chciałam żeby miały wyjątkowy kształt. Kiedyś już próbowałam zrobić bułki w kształcie serca. Wtedy ciasto wykroiłam dużą foremka w kształcie serca, ale podczas pieczenia straciło kształt. Teraz pomyslałam, żeby zrobić je tak jak kiedyś zrobiłam drożdżówki i się udało. Mężowi i córkom się podobały i co ważniejsze smakowały, więc pełen sukces. Serdecznie zapraszam i polecam 🙂 




30 g siemienia lnianego 

400 g mąki typ 650

200 g mąki orkiszowej pełnoziarnistej 

250 ml wody 

1,5 łyżeczki soli 

1 opakowanie drożdży instant 



Do małej miseczki przedłużyć siemię, zalać go letnią wodą i zostawić na co niemniej godzinę. Następnie odcedzić na sicie.

Do dużej miski przełożyć obie mąki, dodać sól oraz drożdże i wymieszać.

Dodać siemię i ponownie wymieszać. Następnie dodawać stopniowo wodę i wyrabiać ciasto.

Wyrabiać około 5 minut, aż będą gładkie i będzie odchodzić od dłoni.

Podziękuj na 10 równych porcji. Każdą uformować w kulkę a następnie rozwałkować i zrolować jak naleśnika.


Złożyć na pół 


Od strony złożenia naciąć, ale nie do końca 


Blachę wyłożyć papierem do pieczenia i układać bułeczki,lekko je rozchylając aby nadać kształt serca.

Wstawić do lodówki na całą noc. Kolejnego ranka wyjąć je z lodówki na pół godziny przed pieczeniem. Posypać dół mąka ( najlepiej oprószyć za pomocą siteczka).

Piekarnik rozgrzać do 180 st. W w czasie nagrzewania w piekarniku powinna nagrzewać się głęboka blacha. 

Do piekarnika wstawić bułki,a do głębokiej blachy wlać szklankę i szybko zamknąć piekarnik.

Piec 18-20 minut, ostudzić na kratce.

Smacznego 

10 szt po około 219 kcal jedna.








41 komentarzy:

  1. Super pomysł na fajny kształt bułek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Idealne na romantyczne śniadanko do łóżka 🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Jaki świetny pomysł z kształtem tych bułek. Super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wszystkiego najlepszego i kolejnych rocznic, pozdrawiam serdecznie. Bułki super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podwójnie dziękuję i również serdecznie pozdrawiam 🙂

      Usuń
  5. I bułeczki mogą być pełne uczuć ❤️
    Świetny pomysł! Wszystkiego co najlepsze na kolejne wspólne lata!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo apetycznie wygladaja :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. wyglądają uroczo, takie od serca!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ekstra pomysł i fajnie, że pokazujesz wykonanie krok po kroku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Ja tak mam że jak czytam instrukcję to czasem kompletnie nie rozumiem co mam zrobić,a jak są zdjęcia to od razu lepiej i dlatego stwierdziłam, że jeśli napiszę coś źle to chociaż zdjęcia wszystko wyjaśnią 😉

      Usuń
  9. Piękne bułeczki :) Kolejny wspaniały pomysł na inspirujący posiłek! Bardzo mi się podoba, bardzo inspirujesz! Takie śniadanie to coś pięknego, rodzina zadowolona z pewnością, sama chętnie bym schrupała takie miłosne bułeczki :) może i ja mogłabym takie zrobić na naszą rocznicę? Jest dopiero w lutym, więc mam sporo czasu by poćwiczyć :D Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana z pewnością dasz radę,a uśmiech na buziach najbliższych wynagradza trudy 💪

      Usuń
  10. Moja wnuczka powiedziałaby: "O matko! O jejku! Serduśkowe bułećki!" I ja podzielam jej zdanie - nie tylko super kształt (dzięki za instrukcję), ale także Twoje "serduśko" zapieczone w pysznym cieście...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serduśko zapieczone jest najważniejsze! Oczami wyobraźni widzę jak Matyldzia wypowiada te słowa 😘

      Usuń
  11. Lubię domowe bułeczki. Chętnie zjadła bym kilka twoich 😍

    OdpowiedzUsuń
  12. Cały czas próbuję się zebrać do upieczenia własnego pieczywa. Ale zapiszę sobie Twój przepisz, wyglądają mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak upieczesz pierwszy raz swoje pieczywo to przepadniesz i będziesz stale piec 😁

      Usuń
  13. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  14. Super bułeczki: skład i wygląd. Wszystkiego dobrego dla Was! <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluję rocznicy! :)
    A bułeczki w kształcie serca urocze i na pewno smaczne

    OdpowiedzUsuń
  16. A jaka fajna nazwa... serdeczne bułeczki :)
    Wyglądają świetnie, aż pobudzają apetyt.
    Wszystkiego najlepszego dla Was Monia... wiele lat miłości, radości i szacunku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwonko pięknie dziękuję za wszystkie miłe słowa 😘

      Usuń
  17. Jakie piękne bułeczki, na pewno były pyszne:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Super wyszły, prawdziwie od serducha ^_^

    OdpowiedzUsuń