wtorek, 10 stycznia 2023

Sałatka owocowa z sosem wiśniowym

Dzień dobry:)

Dzisiaj częstuję czymś naprawdę smakowitym. Myślę, że większość z nas może sobie pozwolić na takie pyszności, nie zrujnuje to żadnej diety. Jedynie uczulenie na któryś owoc może stanowić zagrożenie, ale można go zamienić lub zupełnie usunąć z dania. A o czym mowa? O sałatce owocowej 😄 przyznam szczerze, że zupełnie zapomniałam, że w taki sposób można podać owoce, ja najczęściej jem ot tak,albo robię koktajle.  Zainspirowałam mnie Małgosia z Marcepanowy Kącik,gdzie sałatka była z dżemikiem gruszkowym,a u mnie z sosem wiśniowym. Sałatka była ta dla mnie wybawieniem w ubiegłą niedzielę gdy przeprowadzałam owocowo- warzywny detoks. Jadłam ją z ogromną przyjemnością, a Wy skusicie się? Zapraszam:)





1 zielone jabłko 

1 duża pomarańcza

3 mandarynki 

1 banan 

2 kiwi 

1/2 żółtego melona 

1 łyżka soku z cytryny 

Sos:

70 g mrożonych wiśni 

1 łyżeczka miodu 

1 łyżeczka oliwy z oliwek 

3-4 łyżki wody 


Owoce porządnie umyć i osuszyć. Pomarańczy, mandarynki, kiwi i banana obrać. 

Pomarańczę pokroić w kostkę, kiwi w pół plasterki, a banana w plasterki. Mandarynki podzielić na cząstki i dodać do reszty składników. 

Jabłko pozbawić gniazda nasiennego, najlepiej przy użyciu specjalnego nożyka. Następnie pokroić w cieniutkie plasterki i przełożyć do miski, polać sokiem z cytryny. 

Z melona przy pomocy specjalnej łyżeczki wykrawać kulki i przekładać do miski. Całość dokładnie wymieszać. Wstawić do lodówki na co najmniej pół godziny. 

Sos:

Do pojemnika blendera przełożyć wiśnie, dodać wodę, miód i oliwę. Zmiksować na gładko, jeśli sos będzie zbyt gęsty dodać odrobinę wody. 

Sałatkę przełożyć do miseczki po melonie lub ładnych pucharków i polać sosem wiśniowym. Smacznego. 







21 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł :) Muszę spróbować takiego zestawu!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kto by się nie skusił.
    Uwielbiam taki owocowy miszmasz🙂

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszna ni zdrowa sałatka, też dawno takiej nie jadłam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja właśnie też, i cieszę się że w końcu zrobiłam

      Usuń
  4. Uwielbiam sałatki owocowe, ale dawno nie jadłam. Wygląda smakowicie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pysznie i zdrowo. Bardzo smakowicie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszna, zdrowa i bardzo apetyczna :)
    https://apetycznie-klasycznie.pl/

    OdpowiedzUsuń