niedziela, 22 stycznia 2023

Udka w prostym sosie własnym

Dzień dobry:)

Szukacie pomysłu na dzisiajszy obiad? To może drobiowe udka w prostym sosie własnym. Ja przygotowałam taki obiad tydzień temu i mąż zapytał mnie dlaczego dopiero teraz wpadłam na taki pyszny pomysł? Bo właśnie czemu? Pewnie dlatego, że w głowie zakodowało mi się,że takie mięsko nadaje się tylko do pieczenia lub grillowania. Czyli faktem jest, że ogranicza nas tylko nasza wyobraźnia. Zaciekawiłam Was? Jeśli tak to zapraszam dalej 🙂




4 udka z kurczaka 

1 łyżeczka mielonego czosnku 

1 łyżka majeranku 

Sól, pieprz do smaku 

1 łyżka smalcu ze skwarkami

2 łyżki oleju 

500 ml rosołu 

1 czubata łyżka mąki +1/2 łyżki rosołu 

1 łyżka sosu sojowego 

1 łyżka sosu teryiaki 




Mięso umyć, dokładnie osuszyć. Przyprawy wymieszać w małej miseczce i dokładnie obsypać mięso. Odłożyć na 10 minut.

Dużą patelnię rozgrzać, dodać smalec wraz z olejem. Gdy tłuszcz będzie gorący wyłożyć mięso i dokładnie obsmażyć z każdej strony. Gdy mięso będzie ładnie rumiane zalać rosołem, zmniejszyć ogień i przykryć pokrywką. Dusić do miękkości i do odparowania większości płynu.

Do małej miseczki przełożyć mąkę, dodać rosół oraz oba sosy i dokładnie wymieszać. Mięso przełożyć na talerz, a na patelnię wylać zaklepkę z mąki, dokładnie wymieszać i zagotować. Włożyć ponownie
mięso i gotować jeszcze minutę. Podawać gorące, smacznego.







15 komentarzy: